• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    a není ten stadion náhodou kulturní památkou?
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    YBUKO: nekde se deje velka vykradacka, jinak by nevypousteli takovouhle nesmyslnou novinarskou kachnu.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZARZAROSA: Imho je to jen zpovědnice pro potížisty, valná většina připomínek nikdy nikam nedorazí a zbytek se založí a ztratí.. A s problémem úředních hodin sem se zatím nesetkal, buď sem to řešil po telefonu, nebo sem měl štěstí na úředníky, kteří sou v pracovní době k zastižení ve své kanceláři a nemaj úřední hodiny (to se asi spíš týká nějakých podání a tak ne?). Mám trochu dojem, že jsi nikdy neřešil věci, na které měla být ta zelená linka určená. Tam to nefunguje tak, že se v pondělí a úterý v úředních hodinách přijímají formuláře a po zbytek týdne se vyřizují.
    ZARZAROSA
    ZARZAROSA --- ---
    HAMSTER: co seš kdo seš, kde pracuješ a děláš to pořádně, když máš schopnost trefit se do úředních hodin jakýhokoliv úřadu... (většinou něco jako PO:8-12, ut: 13-17, st:zavreno... apod) je to na hlavu, když si má každý individálně zjišťovat informace, který dokáže zelená linka nahromadit a konstruktivně využít.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    YBUKO: já bych tam rovnou udělala tobogán k tomu
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Ne, je to velmi jednoduchý logický problém (ano, omlouvám se, jsem v zajetí podřadných technických věd, takže preferuju logiku, z hlediska psychologie a sociologie je jistě pocit anonymity a vůbec pocit, že tu nějaká linka je, velmi důležitý, možná důležitější, než jestli přináší nějaké výsledky (o čemž dost pochybuju, bo je to ukázková cesta k nekonečnému předávání si dokumentu), jenže já nevím proč)

    1.) komunikace s konkrétním úředníkem, který to bude řešit = x% šance na úspěch
    2.) komunikace s na lince - x% šance úspěšně se dostat se (navíc zprostředkovaně) k bodu 1.)

    mě to vychází jako nevýhodné.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Hamstře, problém celý týhle debaty je, že ty pracuješ s teorií, že:

    1) komunikace s konkrétním úředníkem = 100% úspěch
    2) komunikace s úředníkem skrz linku = ?% úspěch, spíš neúspěch

    Já tvrdím, že ne každý si:
    1) dokáže rychle a snadno daný kontakt vyhledat
    2) ne každý problém vyžaduje konkrétního úředníka, který by ho řešil
    3) ne vždy se danému úředníkovi dovoláš (oni totiž dělaj i jiný věci, než že zvedaj telefony)

    Zároveň, taková linka může snižovat práh, tj. pro někoho může být nepříjemný se dovolávat nápravy přes x úředníků a raději by to sdělil někomu takřka anonymě. Současně taková linka by nefungovala bez toho, aby zde neexistovala nějaká metodika pro řešení podnětů - každý podnět se musí nějak řešit. Kdežto úředník-referent už takovou metodiku nemá a nedisponuje jí, protože jeho náplň práce není řešit podněty zvenčí, ale především podněty instituce a jeho nadřízených atp.

    Už si trochu připadám jak blázen, kterej za každou cenu chce obhajovat tuhle žhavou linku. Není to tak, jenom všechny ty vaše proti argumenty stojej na vodě a nebo vycházej z nějaký predikce či vlastní jedné dvou zkušeností. Zkuste se na to dívat prostě trochu jinak - ta linka prostě měla pomáhat řešit problémy, byl to nástroj na zeefktivnění a asi i určitou centralizaci daného okruhu problémů, který chtěl magistrát řešit. Nic víc nic míň. Teď není zase nic a říkat, že je v pohodě se dovolat kamkoli a kdykoli s čímkoli je fakt ujetý.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: "Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet" - zajít/zavolat na místní úřad na recepci/ústřednu, že mám ten a ten problém a ať mě pošlou/přepojí na toho, kdo to má na starosti - na to stačí intelektuální potenciál medvídka Pú...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: A ty máš dojem, že ty lidi z tý zelený likny to záplatovali sami nebo jak? Teď mi uniká smysl tvý argumentace. Já sem zatím s úřadama problém neměl, prostě tam zavolám, zjistim si, kdo to má na starosti (pokud to nenajdu na webu, což většinou najdu) a pak už komunikuju přímo s ním. Je to lepší hlavně v tom, že mi ten kompetentní člověk může rovnou i říct, co s tím může/nemůže dělat etc. a můžu mu další týden zavolat znovu a ptát se, proč s tím furt nic nedělá (což je imho docela dobrá motivace). Zatímco na nějaký lince mi řeknou maximálně "předám dál a držím vám palce" a když se budu po týdnu pídit, co se s tím děje, operátor si buď nebude nic pamatovat nebo tam bude úplně jinej operátor nebo mě odkážou na příslušný úřad, kde taky nebudou vědět o co jde a kdo to doastal na starost - což mě ne zcela uspokojí.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    ano, viz to prohlášení auto*matu:

    „Zelená linka sice začala jako předvolební tah někdejšího primátora Pavla Béma, ale během let se z ní stal skvěle fungující nástroj. Pražané si díky ní mohli vydupat úklid zanedbaných míst anebo údržbu poškozené infrastruktury. Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet. Úředníci si těchto závad sami od sebe mnohdy nevšímají,“ kritizuje nynější rozhodnutí Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

    Trest za vzorné chování: Praha zrušila zelenou linku | Auto*Mat
    http://www.auto-mat.cz/2012/02/trest-za-vzorne-chovani-praha-zrusila-zelenou-linku/
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Jasně, "zavolat někomu, kdo to má na starost".. ano, tak snad to teďka tak bude fungovat. Držim palce kluci. Snad jednotlivý MČ zveřejní rychle seznam kontaktních osob na všechny díry v silnicích a rozházený čurbes u popelnic. Ty osoby už to budou řešit samy a nikam to předávat nebudou, tj. asi i sami ty silnice budou záplatovat a binec uklízet. :))

    Víc k tomu asi nemám, protože opakujete to samý dokola, co jsem se už tady snažil vysvětlit.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: No když myslíš, že vložením dalšího mezičlánku se systém zefektivní nebo že se úředník "zelené linky" bude o celou záležitost nějak zajímat i poté, co předá zprávu, pak ti to nebudu vymlouvat. Zavolat přímo někomu, kdo to má na starost a kdo o celé záležitosti něco ví je dle mého úsudku přecijen lepší, než předat zprávu někomu, kdo o tom ví kulový, a doufat, že ji nakonec doručí na správné místo, kde se jí někdo ujme a správně ji pochopí....
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Každopádně pořád ještě zbývá i lampárna na hlavním nádraží...
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    ano na základě jedné zkušenosti, která ještě k tomu není zrovna tím případem, kterým by se měla zelená linka zabývat (linka nebyla od toho, aby řešila pokuty), je vskutku elegantní dělat závěry..

    ale to je jedno, to je jak mlácení prázdný slámy tady :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Já jednou v životě volal na úřad z vlastní iniciativy (kvůli chybějící značce a zbytečný pokutě) a ke konkrétnímu člověku co to měl na starosti jsem se dovolal za dvě minuty a rovnou se to i vyřešilo..
    U nějaký zelený linky pochybuju, že se to vůbec dostane na správnej úřad, natož k člověku. Podobný linky, knihy přání a stížností a pod. fungujou obvykle hlavně jako filtr pro notorický kverulanty..
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: No jak myslíš, nebudu ti to rozmlouvat.. ;-)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Nemám, nikdy jsem se o to takto nezajímal... odkaz na tu linku najdeš na všech webech a úředních deskách radnic a pražských úřadů. Pochybuji, že jim tam volali dva lidi ročně - tahle diskuze mi přijde bezpředmětná.

    A k tomu řešení - už jenom tím, že obdržíš podnět a předáš ho na příslušné místo, tak už ten problém řešíš. Ten kdo podnět skrze tu linku podal, měl jistotu, že se to řeší, protože se dovolal na místo, který to mělo v popisu práce. Understand?

    Ještě o tom chceš diskutovat?
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Máš někde údaje, kolik těch podnětů ta linka přijala? Protože jestli dva za rok, tak je to imho dost zbytečná instituce. A "úkol řešit" tahle linka neměla, tam se podněty pouze předávaly na příslušné úřady.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    hm, ten první odstavec sis moh odpustit, ale to bys nebyl ty žejo.

    „Zelená linka sice začala jako předvolební tah někdejšího primátora Pavla Béma, ale během let se z ní stal skvěle fungující nástroj. Pražané si díky ní mohli vydupat úklid zanedbaných míst anebo údržbu poškozené infrastruktury. Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet. Úředníci si těchto závad sami od sebe mnohdy nevšímají,“ kritizuje nynější rozhodnutí Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

    Trest za vzorné chování: Praha zrušila zelenou linku | Auto*Mat
    http://www.auto-mat.cz/2012/02/trest-za-vzorne-chovani-praha-zrusila-zelenou-linku/

    Těch lidí, co tam zavolalo asi nebyly nějaký masy - by to pak ani nestíhali na tom magistrátu asi řešit a ani to nebyl cíl přeci propánajána :)

    Tady jde přeci o to, že existovala konkrétní instituce, na kterou ses mohl jako občan obrátit a ta to měla za úkol řešit. Teď, jak říkáš, zavoláš si na úřad. Schválně si to ale zkus, zkus si na ten úřad zavolat a postěžovat si. Nejdřív si tě přepojí x úředníků a pak nazdar bazar, protože za to nenese nikdo zodpovědnost.

    Tahle linka neřešila pouze infrastrukturu, ale obecně problémy týkající se životního prostředí, tj. i třeba skládky, kontejnery a vůbec vše co se týká i odpadovýho hospodářství nebo třeba dopady vandalismu jako třeba rozbitý lavičky. Takže nejen díry v silnicích.

    Enviweb.cz - Odpady.iHNed.cz : Odpadové hospodářství, ekonomika životního prostředí
    http://enviweb.ihned.cz/clanek/87512/zelena-linka-mesta-prahy

    Takže suma sumárum, šlo o jednu linku, jedno číslo, kam si mohl kdykoli zdarma zavolat a řešit poměrně široký spektrum problémů. Teď? Teď si budeš volat na magistrát přes ústřednu, kde ti ani nebudou schopni říct, na koho se máš obrátit.

    Nikdo netvrdí a to není ani v tom článku a ani v tom tiskovém prohlášení, že je to jediný a nejlepší řešení, co magistrát může v tomhle směru dělat. Ale zrušením týhle linky bez náhrady nedělá už vůbec nic.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam