• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Tak je na seznamu kulturních památek od roku 2003, tak sem zvědavej, co s tím vymyslí. Tenhle úkol jin nezávidím...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Existoval docela zajmavej návrh, jakvyužít tý tribuny jako no nosný konstrukce a vestavět pod ni byty, ale nevím, jak tam vycházelo oslunění, asi nic moc... Jestli je to kulturní památka nevim, důvod k tomu moc nevidím, ale možný je všechno..
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    já nad tím nikdy nepřemejšlel :)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO:
    SPIPI: Opět se zeptám, ačkoli mi pravděpodobně neodpovíte - co byste s tím stadionem chtěli dělat?
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    a není ten stadion náhodou kulturní památkou?
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    YBUKO: nekde se deje velka vykradacka, jinak by nevypousteli takovouhle nesmyslnou novinarskou kachnu.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZARZAROSA: Imho je to jen zpovědnice pro potížisty, valná většina připomínek nikdy nikam nedorazí a zbytek se založí a ztratí.. A s problémem úředních hodin sem se zatím nesetkal, buď sem to řešil po telefonu, nebo sem měl štěstí na úředníky, kteří sou v pracovní době k zastižení ve své kanceláři a nemaj úřední hodiny (to se asi spíš týká nějakých podání a tak ne?). Mám trochu dojem, že jsi nikdy neřešil věci, na které měla být ta zelená linka určená. Tam to nefunguje tak, že se v pondělí a úterý v úředních hodinách přijímají formuláře a po zbytek týdne se vyřizují.
    ZARZAROSA
    ZARZAROSA --- ---
    HAMSTER: co seš kdo seš, kde pracuješ a děláš to pořádně, když máš schopnost trefit se do úředních hodin jakýhokoliv úřadu... (většinou něco jako PO:8-12, ut: 13-17, st:zavreno... apod) je to na hlavu, když si má každý individálně zjišťovat informace, který dokáže zelená linka nahromadit a konstruktivně využít.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    YBUKO: já bych tam rovnou udělala tobogán k tomu
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Ne, je to velmi jednoduchý logický problém (ano, omlouvám se, jsem v zajetí podřadných technických věd, takže preferuju logiku, z hlediska psychologie a sociologie je jistě pocit anonymity a vůbec pocit, že tu nějaká linka je, velmi důležitý, možná důležitější, než jestli přináší nějaké výsledky (o čemž dost pochybuju, bo je to ukázková cesta k nekonečnému předávání si dokumentu), jenže já nevím proč)

    1.) komunikace s konkrétním úředníkem, který to bude řešit = x% šance na úspěch
    2.) komunikace s na lince - x% šance úspěšně se dostat se (navíc zprostředkovaně) k bodu 1.)

    mě to vychází jako nevýhodné.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Hamstře, problém celý týhle debaty je, že ty pracuješ s teorií, že:

    1) komunikace s konkrétním úředníkem = 100% úspěch
    2) komunikace s úředníkem skrz linku = ?% úspěch, spíš neúspěch

    Já tvrdím, že ne každý si:
    1) dokáže rychle a snadno daný kontakt vyhledat
    2) ne každý problém vyžaduje konkrétního úředníka, který by ho řešil
    3) ne vždy se danému úředníkovi dovoláš (oni totiž dělaj i jiný věci, než že zvedaj telefony)

    Zároveň, taková linka může snižovat práh, tj. pro někoho může být nepříjemný se dovolávat nápravy přes x úředníků a raději by to sdělil někomu takřka anonymě. Současně taková linka by nefungovala bez toho, aby zde neexistovala nějaká metodika pro řešení podnětů - každý podnět se musí nějak řešit. Kdežto úředník-referent už takovou metodiku nemá a nedisponuje jí, protože jeho náplň práce není řešit podněty zvenčí, ale především podněty instituce a jeho nadřízených atp.

    Už si trochu připadám jak blázen, kterej za každou cenu chce obhajovat tuhle žhavou linku. Není to tak, jenom všechny ty vaše proti argumenty stojej na vodě a nebo vycházej z nějaký predikce či vlastní jedné dvou zkušeností. Zkuste se na to dívat prostě trochu jinak - ta linka prostě měla pomáhat řešit problémy, byl to nástroj na zeefktivnění a asi i určitou centralizaci daného okruhu problémů, který chtěl magistrát řešit. Nic víc nic míň. Teď není zase nic a říkat, že je v pohodě se dovolat kamkoli a kdykoli s čímkoli je fakt ujetý.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: "Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet" - zajít/zavolat na místní úřad na recepci/ústřednu, že mám ten a ten problém a ať mě pošlou/přepojí na toho, kdo to má na starosti - na to stačí intelektuální potenciál medvídka Pú...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: A ty máš dojem, že ty lidi z tý zelený likny to záplatovali sami nebo jak? Teď mi uniká smysl tvý argumentace. Já sem zatím s úřadama problém neměl, prostě tam zavolám, zjistim si, kdo to má na starosti (pokud to nenajdu na webu, což většinou najdu) a pak už komunikuju přímo s ním. Je to lepší hlavně v tom, že mi ten kompetentní člověk může rovnou i říct, co s tím může/nemůže dělat etc. a můžu mu další týden zavolat znovu a ptát se, proč s tím furt nic nedělá (což je imho docela dobrá motivace). Zatímco na nějaký lince mi řeknou maximálně "předám dál a držím vám palce" a když se budu po týdnu pídit, co se s tím děje, operátor si buď nebude nic pamatovat nebo tam bude úplně jinej operátor nebo mě odkážou na příslušný úřad, kde taky nebudou vědět o co jde a kdo to doastal na starost - což mě ne zcela uspokojí.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    ano, viz to prohlášení auto*matu:

    „Zelená linka sice začala jako předvolební tah někdejšího primátora Pavla Béma, ale během let se z ní stal skvěle fungující nástroj. Pražané si díky ní mohli vydupat úklid zanedbaných míst anebo údržbu poškozené infrastruktury. Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet. Úředníci si těchto závad sami od sebe mnohdy nevšímají,“ kritizuje nynější rozhodnutí Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

    Trest za vzorné chování: Praha zrušila zelenou linku | Auto*Mat
    http://www.auto-mat.cz/2012/02/trest-za-vzorne-chovani-praha-zrusila-zelenou-linku/
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Jasně, "zavolat někomu, kdo to má na starost".. ano, tak snad to teďka tak bude fungovat. Držim palce kluci. Snad jednotlivý MČ zveřejní rychle seznam kontaktních osob na všechny díry v silnicích a rozházený čurbes u popelnic. Ty osoby už to budou řešit samy a nikam to předávat nebudou, tj. asi i sami ty silnice budou záplatovat a binec uklízet. :))

    Víc k tomu asi nemám, protože opakujete to samý dokola, co jsem se už tady snažil vysvětlit.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: No když myslíš, že vložením dalšího mezičlánku se systém zefektivní nebo že se úředník "zelené linky" bude o celou záležitost nějak zajímat i poté, co předá zprávu, pak ti to nebudu vymlouvat. Zavolat přímo někomu, kdo to má na starost a kdo o celé záležitosti něco ví je dle mého úsudku přecijen lepší, než předat zprávu někomu, kdo o tom ví kulový, a doufat, že ji nakonec doručí na správné místo, kde se jí někdo ujme a správně ji pochopí....
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Každopádně pořád ještě zbývá i lampárna na hlavním nádraží...
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    ano na základě jedné zkušenosti, která ještě k tomu není zrovna tím případem, kterým by se měla zelená linka zabývat (linka nebyla od toho, aby řešila pokuty), je vskutku elegantní dělat závěry..

    ale to je jedno, to je jak mlácení prázdný slámy tady :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Já jednou v životě volal na úřad z vlastní iniciativy (kvůli chybějící značce a zbytečný pokutě) a ke konkrétnímu člověku co to měl na starosti jsem se dovolal za dvě minuty a rovnou se to i vyřešilo..
    U nějaký zelený linky pochybuju, že se to vůbec dostane na správnej úřad, natož k člověku. Podobný linky, knihy přání a stížností a pod. fungujou obvykle hlavně jako filtr pro notorický kverulanty..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam