• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: ty ses tady shodil už dávno .)


    SMALLRICCIO: nikoliv volové, či méněcenní, pouze nevzdělaní a nevědomí, neschopní uvažovat nad rámec toho co znají, co je obvyklé... nevybočující z normy, konformní, konvenční... tak bych to nazvala. To neznamená, že jsou méněcenní. Prostě jsou jen omezení a někdo by jim měl umožnit tu omezenost překonat. Otevřít jim oči, ukázat alternativní cesty, vyvázat je ze zotročení vlastní konformitou...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Díky jednomu id tady na nyxu už vím, o co tam vlastně jde. Potvrdilo se mi, co jsem si myslel, a nějaký urážky neřeším - ty lidi se sami shazují....
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    navrhuji zahájit kampaň psaní dopisů ministryni kultury
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    a hlavně mi vadí, že o tom rozhoduje Sekyra, což je starej hloupej ňoumas, kterej si v 90. letech nakradl a teď se snaží prosadit mega spekulativní akci...
    pitomý je i to, že zbourat náklaďák spousta lidí neodsoudí, protože málokdo z nich má na nějaké úrovni vyvinuté estetické cítění, smysl pro industriální krásu, a pro kontinuitu s minulostí... viz. tupci jako Hamster, takových je ve společnosti většina
    NOIK
    NOIK --- ---
    a úplně nejzásadnější problém je v tom že tady chybí jakákoliv koncepce územního plánování a vize města a to se netýká jen území nnž ale dalších (a větších) nádražních ploch jako jsou bubny nebo smíchov...žádný město na světě nemá takový velký plochy v centru nebo širším centru...zasekat je průměrnou zástavbou bez jakýchkoliv vazeb na starší strukturu jakou prezentujou developeři prahu prostě nenávratně poškodí

    ..přitom ve světě bez problému funguje že se do debaty o takových projektech účastní nejen město, investor a developer ale taky veřejnost - a ten proces je pozvolný, běžnou praxí jsou architektonické soutěže na jednotlivé části viz třeba hamburk....na nedávné konferenci o pražských nádražích na nás lidi právě z hamburku, madridu a vídně koukali jako kdybysme tady žili na jiný planetě
    NOIK
    NOIK --- ---
    HAMSTER: 5 miliard by stále rekonstrukce na úrovni jako třeba probíhala teď ve vile tugendhat - což ale nikdo nechce

    1. obecně rozšířenej omyl je, že na to co je památkově chráněný se nesmí šáhnout - a o industriálních stavbách to už neplatí vůbec - naopak je důležitý pro ně najít novou náplň ale rekonstrukci provést tak, aby nesetřela charakteristické znaky, kvůli kterým je ten barák hodnotný - nikdo tady ale konzervovat stávající stav opravdu nechce
    2. náklaďák je poctivej železobetonovej skelet, kterej se ti prostě jen tak nerozpadne - v současný době jsou všechny objekty v dobrým stavu bez žádných statických poruch tudíž není třeba žádných nákladných oprav
    3. za naprosto kardinální problém ale považuju to, že se u nás při podobných projektech musí najít využití hned a rekonstrukce/demolice musí taky proběhnout hned....přitom dispozice náklaďáku umožňuje aby se tam dala vložit opravdu jakákoliv komerční, bytová nebo kulturní funkce (pravda na parkoviště jak argumentoval pan anderle ze sekyry na tom setkání loni v aeru to moc vhodný prostory nejsou) ..nevím proč by nešlo s obnovou a hledáním nového využití náklaďáku jít postupně, jak by byly peníze a kdo by o to projevil zájem - proč by ten proces nemohl trvat třeba 10, 15 let?
    4. myslím že pro obchody, archivy, ateliéry, hospody, kavárny a zcela jistě i některé byty či sídla firem není nutný ten beton vymalovávat, stejně jako zateplení by se dalo dělat jen někde (třeba archiv zateplení opravdu nepotřebuje, ba právě naopak) a klidně zevnitř čímž by se sice zmenšil vnitřní prostor (ale i náklady) ale v případě tak obrovské stavby bych v tom neviděl až takový problém...sítě taky nemusíš za každou cenu schovávat stačí se kouknout třeba do ntk

    ..mně prostě vadí, že si dá s ministryní kultury která teď bude znovu posuzovat zda náklďák zůstane či nezůstane památkou randíčko sekyra, starostka prahy 3 a další poskoci ze žsd - tedy jenom jedna strana bez žádnýho zástupce z opozice - a tam jí zmasakrujou svýma (nesmyslnýma) argumentama jak by to bylo všechno hrozně složitý, nákladný a z nejistým výsledkem a nakonec lidi vystrašej naprosto absurdním číslem
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Sekyra zatnuta do Žižkova. Nádraží má na kahánku - Fotogalerie - Domácí - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2012/03/29/sekyra-nakladove-nadrazi-zizkov/
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    obce to tak nezřídka dělají tak, že si památky na svém území od státu (či církve např.) pronajímají a snaží se na ně získat dotace či jiné zdroje, ve spolupráci s občanskou společností by pak mohla obec dosáhnout ještě na víc zdrojů.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Právní formu by to mělo asi takovou, jakou máš u jakéhokoli jiného pronájmu nemovitosti. Zákon přeci nezakazuje státu památky pronajímat nebo ano? Případně si památku od státu může pronajmout obec, v tomto případě Praha 3 a posléze umožnit to, co píše Mikatchou..
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    PRAHA “NE”KULTURNÍ: fotoreportáž « PragueWatch: Praha pod lupou
    http://praguewatch.wordpress.com/2012/03/29/praha-nekulturni-fotoreportaz/
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: drahej Křečku, k tvému překvapení se mezi umělci na rozdíl od tebe pohybuji a pravidelně využívám hned několik prostor industriálního charakteru, které jsou těmito umělci využívané. Věz, že kdyby se dali dohromady lidi, co v současné době s velmi nejistou budoucností obývají prostory jako Karlín studios, Tafačka, Orco na Vltavský, aťasy v Bubenči, Meetfactory, a přidali se k nim nadšení organizátoři kulturních programů, jako je třeba občanské sdružení co dřív mělo v užívání Libeňskou Halu C, nebo o.s. Čtyři dny, které dělá alternatiní site-specific divadelní představení, tak by z toho mohl být super prostor a projekt... Tihle lidi si v tuhle chvíli musí platit nájmy za obývání prostor, které nemají z dlouhodobého hlediska zajištěné a tudíž se jim do nich ani nevyplatí investovat. Existují mnozí filantropové, kteří by rádi invesetovali do něčeho, pokud by to mělo dlouhodobý charakter. Navíc všichni zmínění umělci, galeristi, divadelníci a další neziskovky jsou poměrně fertilní v získávání různých grantových příspěvků a v žádání o finanční pomoc od zahrničních příspěvkových organizací. Mohly by s v tom objektu kupř. dělat různé rezidence pro zahraniční umělce a pododbně... Časem by to asi mohlo začít být zajímavý i pro tursty, kteří by se tam chodili koukat, a tvůrčí lidé s kapitálem by mohli získat příležitost tam udělat nějaké experimetnální objekty na vlastní náklady... Nevim, proč by to měl bejt nějakej high-end projekt s velkym rozpočtem, to nádraží neni v desolátním stavu, je pouze potřeba to tam drobně pročistit, proklestit... Mj, by tam taky mohly být skvělé zkušebny, už teď tam nějaké jsou.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    řek bych, že taková rekonstrukce nemůže být o mnoho nákladnější, než dekonstrukce sledující eko-trendy a recyklace a následná výstavba něčeho zcela nového..
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    NOIK: Můžeš mi prozradit, v čem se mýlím? Když si takový odborník a jistě to máš nastudovaný, tak mi pověz - na kolik by vyšlo jen obyčejný vymalování těch skladištních budov? Na kolik vyjde opískování a protokorozní ochrana těch ocelovejch konstrukcí výtahů z nástupišť? A to se bavíme o prkotinách, nevím, jak je tam na tom vytápění, elektrika, ale zato vím, že to má spoustu vymlácenejch oken - víš, na kolik vyjde jen zasklení takovýho počtu oken?

    A i když tohle všechno nějak uděláš, pořád máš skladiště bez podlah, bez příček... Aby to bylo k něčemu použitelný, bude to stát další obrovskou porci peněz. A kdyby tam snad někdo chtěl bydlet, musel bys tam ještě rozvádět instalace, což ani nemusí bejt technicky možný.

    Nechci vám kazit radost, ale revoluční nadšení tu budovu neopraví...

    P.S. Já v žádném případě nejsem a ani nechci být developer.
    NOIK
    NOIK --- ---
    HAMSTER: rekonstrukce na použitelnej stav vyjde na bambilion peněz (a to nemluvím o vašem skvělém úspěchu - rekonstrukce musí probíhat v režimu památky

    ..meleš blbosti jako všichni tvoji kolegové ty developerskej ťunťo
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: Já nevím, jestli víš, o čem mluvíš. To sou sklady, jen vytápění takovejch prostor je drahý jak prase, navíc rekonstrukce na použitelnej stav vyjde na bambilion peněz (a to nemluvím o vašem skvělém úspěchu - rekonstrukce musí probíhat v režimu památky, žádný nějak si to vymaluju a nějak si to opravím). A i kdyby se to povedlo - co s tím ty umělci budou dělat?? Tak obrovskej areál nezaplní ani kdyby se tam přesídlili z celý Prahy.

    A vlastní náklady - já nevím, jestli se mezi umělcema nějak pohybuješ, v umění moc peněz není, ty lidi na to prostě nemaj. Výsledek by se moh podobat squatu, nic lepšího by z toho nebylo...
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    kupř. já bych měla hned zkraje zájem o jeden z tamních drážních domečků, za vlastní náklady bych si ho zrenovovala na alternativní obydlí
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: dyt to píšu, když to daj lidem k užívání tak to ti lidi opraví na vlastní náklady
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: neptám se, kde na to veme Sekyra, mě zajmá, jak chceš financovat ten svůj plán...
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: Hamstře, Sekera je tak příšerně zadluženej, že nemá prachy ani na to svý 15ti tisícový město. Už mu banky ani nepučujou. Tak ten má tak co kecat o tom na co peníze jsou a na co ne...
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    YBUKO: tyjo to nevim...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam