• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HAMSTER: já taky bydlim v úzký ulici a je zcela běžný, že tu auta projížděj pade. A jestli nejsi řidičem měsíc, tak ty dopravní značky vnímáš už takřka podprahově a nikterak tě nestresujou, jízdu nekontroluješ na tachometru, ale prostě poznáš, kolik zrovna jedeš (btw. tachometr máš v zorném poli). Vedle toho, že dopravní značky je jedna z těch podstatných věcí, co máš jako řidič vůbec vnímat. Čímž ale samozřejmě netvrdím nic proti tomu, aby se někam šoupnul pás zeleně či stromy - to se navzájem nikterak nevylučuje.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    S těma cyklistama a jednosměrkama to imho není moc dobrý nápad, můžou vznikat dost nebezpečný situace, jinak ta třicítka - to je zas spousta zbytečnejch peněz na spoustu zbytečnejch značek. Kdo v Praze někdy řídil auto ví, že pohybovat se karlínskejma uličkama víc jak 30/40 km/h je prakticky nemožný. Spíš bych se snažil les značek kolem silnic a ulic trochu protřídit, než přidávat další - sou důležitější věci, na který by řidiči měli koukat, než nějaký nesmyslný cedule...

    SPIPI: Existují dopravní studie který jasně říkají (pokud to neznáš z praxe, ale nepředpokládám, že bys používal auto, pokud vůbec máš řidičák), že už sám ten prostor působí na řidiče. V úzký ulici se jezdí automaticky pomalejc etc. a přitom to řidiči dělaj intuitivně a plynule a nevede to ke stresovejm situacím - zatímco les značek funguje přesně naopak (řidič se nepohybuje přirozeně, musí pořád kontrolovat tachometr a cedule, změny rychlosti nejsou plynulý). Takže bych se vykašlal na nějaký cedule a spíš bych třeba přidal pás zeleně a pár stromů, čímž se prostor opticky zmenší, bude se jezdit pomalejc a nikdo nebude nadávat (ačkoli v Karlíně je to nošení dříví do lesa, tam se prostě rychle nejezdí).
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    SMALLRICCIO: mně se třeba líbí v Německu, že nemají pokaždé jen trochu jde striktně obec 50km/h a město 90km/h, ale všude, kde to jde, mají to různě a to tak, že mají často po obcích i 70km/h v místech, kde to nikoho neohrožuje a jinde zase i třeba 20 či dokonce 15km/h - prostě víc pracují s tím prostorem.

    Například v Praze ve vedlejších ulicích ve čtvrtích typu Žižkov, Vinohrady, Nusle nebo Letná atd. bych dal 30km/h automaticky, někde i míň, na hlavních 50km/h a kde to jde i těch 70km/h, což teda sem tam je.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Pražský Karlín omezuje rychlost na 30 km/h, přidají se i další radnice - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/rychlost-v-karline-se-snizi-na-30-km-h-dbu-/praha-zpravy.aspx?c=A120731_1810623_praha-zpravy_ab
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Post-Oil City / Historie budoucnosti města | Kabinet architektury v Domě umění | Ostrava
    http://kabinetarchitektury.cz/post-oil-city/

    http://www.postoilcities.org/
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Ani se nekoplo a nová trasa metra už stála 427 milionů - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=752348
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Tak to musí mít teda hodně nestandardní smlouvu, která mu zaručuje více práv, než zákoník práce.. no, ale asi bych se vůbec nedivil vlastně. Tady je možný už cokoli.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    a nestačilo by mu prostě dát normální výpověď dědkovi kazisvětovi? :)
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    WTF
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Schválil demolici domu na Václaváku. Teď bude Kněžínek dohlížet na památky UNESCO | zpravy.ihned.cz - Česko
    http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-56678000-schvalil-demolici-domu-na-vaclavaku-ted-bude-knezinek-dohlizet-na-pamatky-unesco
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    jáma lvova už má web
    www.ozvucnadeska.cz
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    YBUKO: tvl, to není vtip :)

    Radnice představila další postup projektu - ozelenění dopravně rušných ulic sníží imise o více než 10 % - Městská část Praha 5
    http://www.praha5.cz/cs/dokument/urad/209455-radnice-predstavila-dalsi-postup-projektu-ozeleneni-dopravne-rusnych-ulic-snizi-imise-o-vice-nez-10
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    (otevřený dopis primátorovi ve věci bezbariérových opatření v Praze)

    Vážený pane primátore,

    jmenuji se Karolína Chloubová*. Trvalé bydliště mám na Černém mostě. V současné době studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Pohybuji se na elektrickém vozíku. Píši Vám ohledně bezbariérové dopravy v Praze. Jistě Vám nemusím připomínat, v jak zoufalém stavu se stále nachází. Lidem na vozíku zabraňuje žít plnohodnotný život. Řadu let nejen já, ale i další s trpělivostí čekáme, kdy se situace zlepší. S uzavřením stanice metra Národní třída se stav metra v centru metropole vrátil do stavu z roku 2007!

    V centru města zůstává většina výstupů z metra bariérových. V předvoleních slibech ODS jasně stojí: „Zajistíme bezbariérové přístupy do stanic metra – Národní třída, Háje, Můstek A i Můstek B, I. P. Pavlova, Anděl, Palmovka, Karlovo náměstí, Opatov, Roztyly a Náměstí Míru.“ Při otvírání výtahu na Národní třídě jste hovořil doslova o „obrovském dluhu“, který má Praha vůči vozíčkářům. Pane primátore, neměly by se dluhy splácet? V současné době bohužel nezaznamenávám ani vůli k tomu, aby se změny v dopravě děly. Výstavba výtahu, na tak významné stanici metra jako je Můstek, se neustále odkládá.

    Praha v současné době přišla o peníze kvůli změnám v rozpočtovém určení daní, v této souvislosti pro Hospodářské noviny uvádíte: „Měly to být peníze určené na to, abychom některé věci dostavili nebo opravili rychleji, s tím teď holt nemůžeme počítat. Konkrétně se třeba zbrzdí přebudování stanic metra na bezbariérové.“ Najdou se však někdy peníze, aby Praha svůj dluh splatila? Váš současný postoj spíše nasvědčuje, že bezbariérová doprava je položka, na které se bude vždy šetřit. Ale na dluhy se peníze přeci najít musí, nemyslíte? Bezbariérová doprava, zdá se, bude jako první škrtnutá položka na rozpočtu Prahy, ačkoli tento problém je tu od počátku a zaslouží si, aby byl brán vážně. Praha nemůže dál šetřit tím, že bude pokračovat v diskriminaci části svých obyvatel. Nemůžete nám donekonečna prodlužovat každodenní cestu do práce či školy o desítky minut, aniž bychom viděli, že se snažíte situaci řešit a stále ji neodsouváte.

    V Praze byla řada příležitostí, při kterých se mohly zřídit výtahy do různých stanic v centru města, například na Můstku, Karlově náměstí, Náměstí republiky, Andělu. Proč se nesnažíte zapojit developery investující v Praze do financování výtahů?

    Pane primátore, doufám, že si uvědomujete, že hendikep bariérové veřejné dopravy Prahu vyřazuje ze společnosti moderních a citlivých měst 21. století. Čekali jsme již příliš dlouho na to, aby bylo možné s těmito úpravami otálet. Nejedná se o maličkost, jedná se o překážky, které denně překonávají tisíce Pražanů.

    S přáním pěkného dne,

    Karolína Chloubová
    V Praze 17.7.2012

    --
    https://www.facebook.com/karolina.chloubova
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO: To je strašný, hlavně ten boční pohled na tu obrovskou masu. Uf....
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    YBUKO: výborně, přesně tento druh architektury v Praze chybí .)
    VITEX
    VITEX --- ---
    Byznys v režii pražského magistrátu: Jak prodat pozemky za polovinu | Česká pozice
    http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/byznys-v-rezii-prazskeho-magistratu-jak-prodat-pozemky-za-polovinu
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Studenti navrhli proměnu nábřeží u pražského Jiráskova mostu – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/veda-skoly/272986-studenti-navrhli-promenu-nabrezi-u-prazskeho-jiraskova-mostu.html
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    a určitě tam je strašně moc pavouků.takovejch těch tlustejch,vypasenejch.
    DAHY
    DAHY --- ---
    HAMSTER: Je to dost rozmazany, ale ty PET flasky se mi jevej jako kvetinace na bylinky/salaty. Rozdeleno po praktickejch porcich. Sklidis flasku, zasejes flasku. Podle odkazu je to guerilla gardening, takze vymysleno zrejme s minimalnima nakladama. Spis zajimava idea, nez dokonale vypracovany reseni. Toliko k radoby eko napadu.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Ty konvičky sou hezkej nápad, PET flašky už mi moc hezký nepřipadaj a jestli je to nějakej rádoby eko-nápad, tak mi není úplně jasná hlavní myšlenka... A ty vegetací porostlý bunkry - to se někomu vážně líbí? I Kdyby tam těch kytek bylo 3x víc, tak ty stavby budou pořád šeredný...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam