• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    BRUSINKA
    BRUSINKA --- ---
    SMALLRICCIO: já teda nevím, jaký mají zóny plus. U nás na Praze 1 akorát řešíme nesmyslný převody aut, protože právě druhá karta už stojí těch 17 nebo kolik, ve všední den tu stejně nikdy nezaparkujem a o víkendu by tu nikdo nestál tak jako tak.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    T6MA: Dělám toho víc, kromě práce architekta sem spolumajitel jedné firmy zabývající se nátěrovými systémy. Po Praze jezdím radši MHD, ale často musím vyrazit do ulic autem - ať už protože něco vezu, nebo protože budu dál pokračovat mimo Prahu, nebo si prostě nemůžu dovolit ztrácet čas čekáním na autobus (opět asi těžko někomu tady vysvětlím).

    Nicméně to, že mě některý věci štvou, neznamená, že se mě přímo dotýkaj. To je výsada jiných v tomhle klubu (princip "já auto nepotřebuju, ostatní tím pádem taky ne").

    Pokud tě zajmá, co se mě v tuhle chvíli osobně dotýká a co mě štve, tak je to zavedení parkovacích zón na Smíchově. Já teda budu mít modrou kartu za 700,-/rok, ale když si vemu z firmy větší auto na stěhování nějakých věcí do bytu, tak nemám kde zaparkovat - leda předtím věnuju půl dne shánění nějaký speciální jednorázový karty, za kterou budu muset platit, přestože už budu mít zaplacenou tu roční známku. A když za mnou přijede na návštěvu někdo z kamarádů, má smůlu....
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Takže úředníci, zdravotníci, učitelé, prodavačky a prodavači všeho, ajťáci, galeristi, právníci, soudci, bachaři, fotbalisti a hokejisti, sociální pracovníci, kněží atdp., ti všichni jsou na autech závislí až druhotně a zprostředkovaně. Nadto nikdo nepopírá, že nějaká míra automobilismu je nevyhnutelná. To je přece jasné. Mimochodem v tom Mnichově to opatření vůbec není poznat, tam je problém zaparkovat i ve "vedlejších" ulicích.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Ehm, ale to je teď demagogie, promiň. Ty jsi psal, že bez auta se nedá ve městě žít.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    T6MA: Tramvaj je pro socky a důchodci, kteří, když zrovna nemají to štěstí, že si vlivem poplatků u doktora a stále dražší energie zejména vlivem ČEZu (bohužel nikoliv vlivem OZE, jak se nám neustále snaží propagandisti a ignoranti nakukat) nemohou dovolit auto, v ní jezdit nebudou, bolí je z toho kolena.
    T6MA
    T6MA --- ---
    HAMSTER: Co delas za praci ty jestli se muzu zeptat? Me prijde, ze kdyz te to tak rozciluje, tak se te to asi osobne tyka. Jasny, ze clovek co ma praci rozvazeni precliku nebo cehokoli jinyho, autem jezdit musi. Pochybuju, ze tady nekdo tohle rozporuje. Ale napriklad clovek co dela v kanclu, takze si sebou nevozi naradi nebo nevim co tezkyho, autem jezdit nemusi. Misto aby delal v centru kolony tak se muze svizt tramvaji.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: a ty di do hajzlu degene
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Když rozvážíš preclíky po Praze, musíš rozvážet preclíky, ne stát před firmou. To je ta doprava. Domů pak klidně můžeš jet na kole... Ale to tu fakt těžko někdo pochopí, tady je "práce" hodně abstraktní výraz....
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Někdo ano, někdo ne, záleží na typu práce a na typu firmy. Když rozvážíš preclíky po Praze, tak je nesmysl, abys s autem jezdil z pekárny až domů.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Pokud někdo potřebuje k práci auto, nemůže ho mít zaparkované ve firmě, ale to bys asi těžko pochopil. Nechme to být, fakt, je mi to jedno, vozte si tramvají třeba kredenc.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Díky, já s dovolením upřednostním chůzi, kolo a zejména MHD, jejíž pokrytí je v Praze i v jiných městech ČR luxusní.
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Neživí mne nic, na co potřebuji auto. Ale to s tím nemá co dělat. Ty jsi psal o životě v městě a v městě žijí tisíce, desetitisíce a v případě Prahy statisíce lidí, kteří auto k zaměstnání nepotřebují. A pokud ano, tak ho mohou mít zaparkované ve firmě, například.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Ale co ja se do toho zase seru, jezdete si treba na kolobezkach, me je to vazne jedno...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    VSOUKOLOHLOR: Fajn, smim vedet, co te zivi?
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Že to má vliv ne "městský život"? Tak to jsem byl před dvěma lety asi v jiném Mnichově.

    "chude rodine z venkova s postarsim Passatem. Duchodci skonci bez auta a nakonec asi budou nuceni opustit svuj byt ve meste, protoze na mackanice v tramvaji uz fakt nemaj klouby, rodina z venkova si asi tezko zaplati hotel s hotelovym taxi, takze proste neprijedou." - pobavilo

    "Zivot ve mestech bez aut je jiste senzacni, jen nevim, kdo v takovym meste bude zit." Já i má rodina žijeme ve městě celý život a nikdy jsme auto neměli. Ale vydrželi jsme asi proto, že nejsme chudí a že nám slouží klouby, nebo jinak vážně nevím proč.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Tak uplna novinka to neni, dokonce uz se o tom uvazovalo i pro Prahu. Ja zastavam nazor, ze podobny omezeni ma znacne negativni vliv na podnikani v centru mesta, cimz pomalu ale jiste zabiji mestsky zivot. Kdyz to narazim na tvuj priklad - majitel BMW X5 s tim jak uz sem psal problem mit nebude, ale i pokud jo, tak co? Presedne i s kufry do podzemky? Ne, pojede hotelovym taxi, cili misto jednoho auta bude jedno auto. Senzace... Ale protoze X5 splnuje EURO V, soustredme pozornost jinam. Treba k paru duchodcu se starou Fiestou nebo chude rodine z venkova s postarsim Passatem. Duchodci skonci bez auta a nakonec asi budou nuceni opustit svuj byt ve meste, protoze na mackanice v tramvaji uz fakt nemaj klouby, rodina z venkova si asi tezko zaplati hotel s hotelovym taxi, takze proste neprijedou.

    Zivot ve mestech bez aut je jiste senzacni, jen nevim, kdo v takovym meste bude zit. Mozna je to mozny v byrokratickem centru typu Brusel, kde jsou nikdo nic nedela a vsichni jsou urednici, ale zivy mesto se takle provozovat podle me neda.
    DAHY
    DAHY --- ---
    SMALLRICCIO: Je nam te samozrejme hrozne lito. Drzim palce, aby se Praguewatch podarilo tuhle kauzu medializovat.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: X5 nedostane zelenou kartu na vjezd do centra? To bych se divil. Jako moderní auto splňující normu EURO V bude i s tím osmiválcem úplně v pohodě. To opatření naopak vyřazuje z provozu mnoho starších aut, který ač plně funkční, musej do šrotu (jako u nás auta, který už si nikdo nekoupí, protože ekopoplatek při přepisu přesahuje cenu auta) a místo nich se vyráběj nový (což je jistě velice šetrné k přírodě).
    Ač sem ke všem konspiračním teoriím obecně dost skeptickej, tak tohle vážně vypadá jako výsledek lobby automobilovýho průmyslu (spolu se šrotovným a sledováním zrovna CO2, protože to je jediná hodnota, kterou maj dneska tolik úspěšný diesely lepší a odvádí pozornost od rakoviny ve spreji, co vypouštěj vedle toho).
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    HAMSTER: Tohle je klasické trollování, takže si moc nehraj na chudáčka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam