• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO: Je, protože zrovna průjezd Smíchov - Karlín / Holešovice, což když si uvědmíš, jak a kde sou výpadovky, je pořádnej ranec dopravy, je skrz Újezd nebo Smetanovo nábřeží, což na to nejsou kapacitně vhodný komunikace. Blanka je taky součást okruhu. Systém okruhů a výpadovek je zatím nejlepší, s čím kdo přišel (nebo já se zatím s lepším řešením nesetkal. A je pravdou, že každý kus okruhu (ať už vnějšího nebo vnitřního) měl vždycky velmi pozitivní dopad. Nevim, jestli si pamatuješ otevření Jižní spojky, která zachránila celou jihovýchodní část Prahy, pak přišly tunely na Smíchově, díky nimž se mohl Smíchov začít regenerovat a vypadá dneska jak vypadá, poslední pak byla spojnice D1 a D5, díky níž se z Chodova na Barrandov dneska (když zrovna není páteční superšpička) dostaneš za 5 minut.. Okruhy maj smysl, kapacitně je třeba Mrázovka úplně někde jinde, než Radlická. Já třeba když sem vezl nějaký velký model do školy a nechtěl sem si nechat rozflákat týdenní práci v metru, tak sem jel 80% cesty po okruhu za 10 minut a pak ten poslední kilometr od Břevnova na Kulaťák 20 minut. A nejde jen o to, kolik času sem jako zlý bezohledný motorista strávil cestou - stejně mi to patří, mám jet na kole, já vím.. - ale jde i o to, kolik benzínu sem zbytečně spálil, o kolik dýl zbytečně běžel motor auta a vypouštěl výfukový plyny a o kolik dýl to auto zbytečně překáželo v ulicích, kam sem vůbec nepotřeboval jet. To je totiž ta hlavní výhoda okruhu. Až bude hotovej okruh, tak pojedu osmdesátkou v tunelu až na Hradčanskou (s minimální spotřebou, emisema, minimální ztrátou času a nikoho tím nebudu obtěžovat), tam pak vyjedu do malejch ulic a doroluju až na místo určení - ale se mnou už jen těch pár aut, co skutečně jedou do Dejvic, nikdo jinej, všichni ostatní jen profrčej okolo po okruhu a nikomu nebudou překážet. A proto ty ulice budou volný.

    Takže jo, až se postaví okruh, na kterej se skutečně čeká jak na Godota, protože se o něm pořád mluví a on nikde, velký množství dopravy se přesune tam a pak až se dá posuzovat, jestli do centra jezdí moc řidičů nebo ne. Vzhledem k složitosti parkování bych si troufnul předpovědět, že jich tak moc nebude a doprava na nábřeží bude naprosto v pohodě. Ovšem chápu, že současný stav nahrávající mýtnému se jistě spoustě lidí velice hodí - někdo ho musí vybírat, někdo musí dodat systém ne nepodobný Opencerd a někdo další pak ty vybraný prachy může rozfofrovat - třeba na naprosto nesmyslnou trasu D pražského metra...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZENIT: Stav dopravy není ok, ale je řešitelnej bez buzerací. Už jen proto, že stav dopravy není zdaleka tak katastrofální, jako v jiných metropolích. Vlastně je v relacích velkých měst nadprůměrný. Ale aby se stav zlepšil, je potřeba několik věcí:
    1.) Dokončit okruhy. Praha nemá jediný kompletní okruh, je zázrak, že tady doprava funguje.
    2.) Řešit pasivní dopravu, budovat parkovací domy. A ať jsou placené, v tom není problém. Pak se ulehčí ulicím, kde můžou bejt stání pro residenty a krátkodobý parkování pro zákazníky..
    3.) Ukončit buzerační politiku "zklidňování dopravy" a vyhánění dopravy jinam. Třeba to, že obrovská oblast od Karláku až k Betlémskému náměstí či Stavovskému divadlu je přístupná jen a pouze jedinou ulicí (Národní třída) tuhle ulici naprosto zbytečně blokuje a vytváří fronty tam, kam vlastně ani nikdo nechtěl jet. Další věc je to zmíněné "zklidňování dopravy", tj. systém, kdy řidič dostane na každý křižovatce červenou, zbytečně sou na výpadovkách snížený rychlosti a dvouproudovky sou stačený do jednoho pruhu u přechodů místo instalace semaforů.
    4.) Nezdražovat dál MHD. Naopak zlevnit, pražská MHD je nákladově jedna z nejdažších v EU a nechápu proč. Možná kdyby se přestaly vymejšlet hovadiny jako metro na letiště a podobně......

    Až se tohle udělá a pokud to nebude fungovat, můžem se bavit dál. Ale takle mi to připadá, jakoby někdo rozkopal při opravě vodovodu ulici a místo toho, aby ji pak opravil, tak tam dá ceduli zákaz vjezdu a považuje to za vyřízenou věc.
    ZENIT
    ZENIT --- ---
    HAMSTER: A jake reseni navrhujes ty? V tom, co tu pises, nikde nezminujes reseni. Tobe snad pride soucasnej stav dopravy po Praze OK?
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZENIT: Že to maj jinde znamená, že to musíme mít taky? A ano, tebou zmíněná města se nevylidňují (teda aspoň Londýn ne, ve Švédsku sem nebyl), Praha naopak ano. Postupně se ale mění v největší bordel v EU a už si toho všímaj i zahraniční turistický průvodci. A když už sme u toho, tak Londýn má systém funkčních silničních okruhů a dostupný taxi, neměli bysme to zavádět v Praze? Ne, jasně že ne, moc práce, zavádět zákazy a mýtný je snazší a zbyde víc na magistrátní armádu sociologů, zlodějů a jinejch příživníků...
    ZENIT
    ZENIT --- ---
    Ehm, mestske mytne funguje v nekolika evropskych mestech v ruznych podobach a nemyslim si teda ze by se v dusledku toho zmenil Stockholm ci Londyn na krasne mesto bez lidi, kde nejsou zadne obchody...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Ale kdo by to platil? No zlí motoristi a ti si to bez tak jen zasloužej, hajzlové, určitě můžou jet tramvají, když tou tramvají můžu jet já (kancelářská úřednická krysa neprodukující žádné hodnoty a parazitující na produktivní společnosti, ale hrdá na to, že chodí pěšky, bo času mám dost a k "práci" nic nepotřebuju..)...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMALLRICCIO: Ceny dolů nemůžou jít, jinak tě zašlape konkurence, zákazníků v centru taky ubývá (pokud neprodáváš suvenýry nebo děvky) a protože na okraji města jsou i nájmy levnější, jak myslíš, že to dopadne? Krásné město bez lidí, sen všech, kdo bydlí jinde...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZENIT: Magistrát bude mít radost... A co rovnou mýtné za každý vstup do centra?

    /ty asi do centra autem nejezdíš, viď? Ani tam nebydlíš, nebo se mýlím?/
    ZENIT
    ZENIT --- ---
    HAMSTER: Ja bych zavedl mytne za vjezd do centra, to by se pote videlo, kolik lidi tam opravdu musi autem.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO: Ale má to dvě vady:
    1.) Neplatí jen to jednoduché "zakaž tam auta a lidi přijedou tramvají", oni totiž možná nepřijedou vůbec.
    2.) To "znepříjemnění" formou zákazů a pěších zón vede jen k tomu, že stačí méně aut na nepříjemné, hlučné a čmoudivé kolony. Ale bez nich by systém nefungoval, bo by tam chybělo to "znepříjemnění", takže abysme se zbavili obtěžujících aut, v centru, musíme tam mít obtěžující auta. Z mého pohledu to nefunguje, promiň.

    Znovu opakuju, čísla praví, že MHD v Praze jede prakticky na 100%, víc lidí už se prostě ani přepravit nedá, takže nevím, kam byste těch pár zbylých motoristů furt chtěli cpát.

    Netvrdím, že by se měla MHD zrušit nebo tak něco, jen říkám, že to chce nějaký rozumný kompromis. A v Praze se k problému přistupuje fanaticky stylem "jakýkoli počet auta nad číslo 1 je moc, všechny naženem do tramvají a na kola. Klidně i násilím a pokutama" - a to se mi nelíbí. Krom toho ti, kdo to nejvýce hlásají, to nejméně dodržují. Pana Hudečka sem potkal jen třikrát, ale co si pamatuju, tak domů ho vezlo auto s řidičem, žádné slavné elektrokolo sem neviděl....

    A nasraní nejsou jen ti v autech, ale i (nebo především) ti, kdo ve městě bydlí. Ale těch se taky chceme zbavit, takže to není problém, to jen tak na okraj...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO: Takže aby nebylo centrum ucpaný autama, musíme ho trvale držet ucpaný autama, chápu to správně? Zajmavá teorie. Jen furt nevidím jiný výsledek, než rostoucí počet nasranejch lidí a s tím související vylidňování centra... A to nemluvím vůbec o tom, že podle těch studií, co tu před časem prolétly, má Praha snad nejlépe využívanou hromadnou dopravu v EU, takže řešíme problém, který není a zhoršujem tím problém, který je. Senzace...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: Máš-li k tomu nějaký věcný argument, jsem jedno ucho..
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: používáš nestranné zdroje koukám
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl – AutoRevue.cz
    http://www.autorevue.cz/...33738892588%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%5D
    BORDIGA
    BORDIGA --- ---
    Praha 9 odmítla pozemky a pak je draze koupila - E15.cz / zprávy
    http://zpravy.e15.cz/...eality-a-stavebnictvi/praha-9-odmitla-pozemky-a-pak-je-draze-koupila-1021524
    BOBR
    BOBR --- ---
    MIKATCHOU: Díky!
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    Vacant Space Manual for Prague – City of a Hundred Spires and Countless Vacancies | PragueWatch: Praha pod lupou
    http://praguewatch.wordpress.com/...ual-for-prague-city-of-a-hundred-spires-and-countless-vacancies/
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Je zvláštní, že Auto*Mat není schopný přijít s jediným konstruktivním návrhem, který by byť jen trošku zlepšil či usnadnil život lidí v Praze. Nebo má někdo dojem, že lidi v centru Prahy netouží po ničem jiném, než po dalších restrikcích, zákazech a příkazech a dalším zvýšení nákladů na život? Na pojem "zklidňování" už začínám bejt alergickej a mám obavu, kdy se "zklidněná Praha" rozroste až ke mě na Smíchov. Zklidněný město, kde se podařilo vymýtit veškerý život kromě obchodů se suvenýry a bordelů... A když zapojím finanční argument Auto*Matu, tak z našich peněz, našich daní, stavíme město pro cizince a sami do něj už ani nesmíme... Moc hezký..

    A ještě dotaz - když magistrát nemá utrácet veřejný peníze za veřejný stavby jako je stavba okruhu (teď neřeším, jestli je cena tý stavby přiměřená, to ani nevím, sestavit rozpočet takový stavby není hračka a jsou k tomu potřeba data, který nemám), kterej Praze výrazně chybí, k čemu tady ten magistrát vlastně je? Proč si ze svejch daní platíme místní samosprávu? Aby vymýšlela omezení, kterýma nám bude komplikovat život? Nebo aby nám život ulehčovala?

    Takže klidně mě kamenujte, ale já mám ze sdružení Auto*Mat velmi negativní dojem, připadá mí, že ho řídí banda zamindrákovanejch potížistů. Čekal bych, že se takový sdružení bude pokoušet hledat nové možnosti realizace cyklostezek, ale oni zatím jen řeší, kde by se jaká ulice dala uzavřít pro auta nebo aspoň zpoplatnit.

    Proč třeba ještě nikdo z toho spolku nepřišel s nápadem vymezit na pěší zóně/zónách v centru cyklopruhy? Kola tam dneska oficiálně nesmí a cyklisté se tam protahují mezi chodci. Přitom by stačila trocha barvy, ty ulice sou na to široké dost (vždyť většinou z nich jezdily v minulosti i tramvaje). Jenže to by Auto*Mat nesměl furt řešit magistrálu, kam stejně žádnej cyklista nechce.

    Mám z toho pořád dojem, že jim jde spíš o boj jako takový, než o nějaký cíl. A to není dobrý přístup, už dneska si cyklisti znepřátelili velké množství pražanů a brzy dopadnou jako fotovoltaické elektrárny - z původně čistě kladného přístupu k "zelené energii", kdy byli všichni pro, vždyť ochrana přírody je tak důležitá, je teď bubák a majitelé těch elektráren se k nim radši ani nehlásí. Já fakt proti cyklistům jako takovým nic nemám, ale opravdu očekávaj, že se jim dostane velké podpory obyvatel Prahy, když jejich přínos bude spočívat v tom, co hlásaj (zavřená magistrála, zpoplatněný okruh, zpoplatněný vjezd do centra, rozšíření pěších zón, zákazy, zákazy a zase zákazy...)??

    A to nemluvím o tom, jak se ta banda militantních pošuků v Praze chová, přivezl jsem si sem kolo a po dvou projížďkách sem ho zas pěkně uložil, protože v Praze se jezdit nedá. A nemůžou za to ani auta, ani chodci, ani infrastruktura, ale především bezohlední cyklisti. Hlavně že maj všichni drahá kola a ty svý oblečky jak z Tour de France...
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Auto*Mat » Průjezd Blankou může stát i 112 korun!
    http://www.auto-mat.cz/2013/09/prujezd-blankou-muze-stat-i-112-korun-2/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam