• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO: Takže magistrát udělal chybu v úředním postupu (všechno ostatní sou jen spekulace), Hudeček bude teď dělat hrdinu, tunel nikdy nebude a daňoví poplatníci to celý zaplatí. Hezký, ale když to takle idem stačí, tak proč ne, i show se platí, nejen stavby..
    7ONDRA7
    7ONDRA7 --- ---
    k tematu - tunel blanka v otazkach vaclava moravce, hudecek vs. bem: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1126672097-otazky-vaclava-moravce/

    stoji to za to podle me :)
    7ONDRA7
    7ONDRA7 --- ---
    YBUKO: nedokazal bys k tomu prosim napsat neco vic? rad bych mel vic informaci, nez ty povrchni, ktery jsou dostupny z novin. hudecek na me pusobi vcelku dobre a rad bych byl spis na jeho strane, ale v tyhle kauze se nejak orientovat je tezky a v prispevku id Hamster nejaky logicky poznamky jsou..
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Jistě všichni sledujete kauzu okolo tunelu Blanka, dovolte mi k tomu jen pár slov, která se asi nikde nedočtete. Primátora Svobodu jsem neměl rád a nemám ho rád ani teď, ale ve světle páně Hudečka se ukazuje jako velmi pozitivní postava. Pan Hudeček, hošík s elektrokolem, ubohý mocichtivý hrabivý populista, je snad tím nejhorším, co Prahu potkalo. A stejně jako jednal bez rozmyšlení při pražském "puči", kdy se prostě chopil příležitosti, aniž by měl nachystaný krok dva, stejně tak jedná bez rozmyšlení i teď a páchá další škody v naší budoucnosti, aby zachránil svůj dnešek. Jeho prohlášení, že smlouvy jsou možná neplatné a tunel je možná černá stavba, je nehorázné. Jak jako "možná"?? U stavby za tolik peněz není žádné možná, buď jo a nebo ne. A pokud jo, jistě to někdo věděl dříve, neobjevilo se to shodou okolností v okamžiku, kdy Metrostav kvůli městskému dluhu zastavil práce.
    Ano, tunel je nákladná věc, ano, tunel se prodražuje (nebudem teď rozebírat proč, faktorů je víc a cenu zvedal jak Metrostav tak i magistrát úpravami projektu). To ale neznamená, že řádně povolená stavba najednou nějakým mávnutím proutku povolená není nebo dokonce že uzavřená smlouva najednou neplatí.
    Pravda je jako vždycky velmi prostá. Současná situace není výsledkem náhody. Kdyby totiž magistrát objevil nějaké nesrovnalosti v dokumentech a přestal platby vyplácet záměrně, jistě by o tom společnost Metrostav včas informoval a jednání by se vedla již od té doby a ne že se potíže objeví až v okamžiku, kdy si Metrostav stěžuje na špatnou platební morálku investora. Pan Elektrokolo prostě přivedl svým senzačním hospodařením Prahu do platební neschopnosti a teď neví, jak z toho ven. A aby si zachránil svou pozici a popularitu, nerozpakuje se milý pan Elektrokolo připravit Pražany na další roky o tolik očekávaný tunel, nevadí mu, že náklady na případnou konzervaci stavby a na vyrovnání se s Metrostavem půjdou k tíži hlavního města. To je totiž otázkou příštích měsíců a let, hlavní je, že on sám dnes nemusí nikde přiznat, že to už zase posral.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    Stala se Praha ‘gay‘ metropolí? | PragueWatch: Praha pod lupou
    http://praguewatch.wordpress.com/2013/11/11/stala-se-praha-gay-metropoli/
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Jak dopadly volby v Praze. Přehledná vizualizace :)
    Výsledky parlamentních voleb 2013 v Praze
    http://mpp.praha.eu/app/map/okrsky/
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Groningen, Netherlands, Hailed as Most Bike Friendly City in the World | News from the Field | OutsideOnline.com
    http://www.outsideonline.com/news-from-the-field/The-Most-Bike-Friendly-City-is-Dutch.html
    BOBR
    BOBR --- ---
    Mýty a fakta o prodeji rekreačního areálu Džbán | - kolinska.blog.respekt.ihned.cz
    http://kolinska.blog.respekt.ihned.cz/c1-60988170-myty-a-fakta-o-prodeji-rekreacniho-arealu-dzban

    Rekreační areál celoměstského významu okolo Džbánu je od vánoc 2012 v rukou soukromníka. Koupil jej od státního podniku v likvidaci ve veřejné dražbě a byl jediným zájemcem. A v tom je ten háček.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    PETGRIDUS: Takže jiný řešení dopravy než její zákaz není?
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    HAMSTER: Blanka je k ničemu.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZENIT: No i tak si to nějak nedokážu představit - sečtěte si všechny auta na výpadovkách z města, přičtěte auta pohybující se po okraji Prahy (místa jako Chodov, Řepy, Lužiny nebo Vysočany snad nikdo nemůže nazývat centrem a jestli ano, tak co vlastně není centrum?) a máte 6% dopravy v Praze. Zbytek aut jede na Staromák (nadsázka, myšleno teda to širší centrum).... To je přece blbost, co by tam ty lidi dělali??
    ZENIT
    ZENIT --- ---
    HAMSTER: Myslim, ze centrem neni mysleno jen historicke jadro, ale daleko sirsi oblast...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZENIT: I tak mi to cislo nesedi (opet staci letmy pohled na Smetanovo nabrezi a kolik aut pak odbocuje k Marianskemu namesti/do Parizske ci Revolucni a kolik pokracuje dal na Karlin - 6%?? ani omylem) a hlavne nerika nic o mnozstvi tech aut.
    ZENIT
    ZENIT --- ---
    HAMSTER: Proto bych chtel videt tu rocenku, popr. nejaky dopravni studie. Zatim se tu bavime na zaklade dojmu, nejaky relevantni cisla by tomu mohly dat trochu jiny ramec. Myslim, ze tech 94 procent se vztahuje k autum co jedou pres centrum (a novinar z toho udelal celou Prahu).
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Se jen podivej na Barrandovsky most, kolik aut jede nahoru na Barrandov a kolik rovne na Smichov (a to jich jeste spousta smeruje na Radlickou vypadovku). Tam bych veril opacnemu pomeru, ale ze by 94% z aut na Jizni spojce smerovalo na nabrezi a jen 6% na Barrandov a do Mrazovky??? Ale notak, neprijel sem na kolobezce....
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZENIT: Opet trochu nepochopeni pojmu. Tech 94% je i pri nejlepsi vuli blbost, ale to neni podstatne, i kdyby to tak bylo, tunel Blanka stejne jako jakykoli okruh nema snizovat pocet aut (to prece ani nejde, jak by to delal?), on ma ulehcit kapacitne vytizenym komunikacim a to taky dela. Takze aut bude stejne, jen nebudou stat v kolonach (v idealnim pripade).
    Tem 94% fakt nerozumim, jak by se mohlo po okraji mesta, kterej je vyrazne vetsi nez centrum (jen na Jiznim Meste zije nasobne vic lidi, nez na Starym Meste a Maly Strane dohromady), pohybovat jen 6% aut?? Kam by ta auta smerovala? Obchody sou na Cernym Moste, Chodove a Zlicine, kancelare na Pankraci, ve Vysocanech, Butovicich a kdo vi kde jeste, ale v centru toho moc neni, takze 94%??? Ani omylem... To si zas novinar neco precetl a pretvoril to v senzaci...
    ZENIT
    ZENIT --- ---
    HAMSTER: na tohle jsme narazil nska nahodou pri ceste z prace
    Tunel Blanka centru Prahy od aut neuleví, tvrdí dopravní experti - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...-poplatky-za-vjezd-pfp-/praha-zpravy.aspx?c=A130529_1934424_praha-zpravy_eb
    zajimala by me samotna ta rocenka, nicmene 94% zni teda ve prospech mytneho...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZENIT: Ale ne, to je špatný pochopení pojmů. Ano, velkokapacitní komunikace mají tendenci přitahovat dopravu, tj. že na nájezdech se kumuluje doprava, ale to je snadno řešitelné. Nicméně to neznamená, že silnice tvoří dopravu, to tak není, doprava prostě je, auta se neobjeví s větší slnicí a nezmizí se zákazem. Tvoje obavy ohledně pohodlnosti chápu, ale pokud budou okruhy, bude pražská silniční síť slušně kapacitně vybavená na relativně velký počet aut a už dneska je imho hlavním důvodem nejezdit do centra autem cena benzínu a především málo parkovacích míst/cena parkování. Já se spíš obávám, že zavedení mýtného bude znamenat jen další daň navíc pro obyvatele Prahy. A pořád mi není jasný, za co sou ti Pražáci vlastně trestaní, proč musej platit tolik peněz navíc...
    ZENIT
    ZENIT --- ---
    HAMSTER: V zasade souhlasim s tim, ze o mytnem se da bavit pote az bude okruh a sdilim tvoje obavy, ze mytne v rezii magistratu muze byt jen dalsi tunel. S cim nesouhlasim, je tvuj nazor, ze kdyz bude okruh, bude v ulicich min aut, velkokapacitni komunikace maji tendenci pritahovat dalsi dopravu. Vetsina lidi je jednoduse pohodlna a misto toho jit na MHD radsi sedne do auta obzvlast kdyz to budou mit "jen po okruhu"...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam