YBUKO: Je, protože zrovna průjezd Smíchov - Karlín / Holešovice, což když si uvědmíš, jak a kde sou výpadovky, je pořádnej ranec dopravy, je skrz Újezd nebo Smetanovo nábřeží, což na to nejsou kapacitně vhodný komunikace. Blanka je taky součást okruhu. Systém okruhů a výpadovek je zatím nejlepší, s čím kdo přišel (nebo já se zatím s lepším řešením nesetkal. A je pravdou, že každý kus okruhu (ať už vnějšího nebo vnitřního) měl vždycky velmi pozitivní dopad. Nevim, jestli si pamatuješ otevření Jižní spojky, která zachránila celou jihovýchodní část Prahy, pak přišly tunely na Smíchově, díky nimž se mohl Smíchov začít regenerovat a vypadá dneska jak vypadá, poslední pak byla spojnice D1 a D5, díky níž se z Chodova na Barrandov dneska (když zrovna není páteční superšpička) dostaneš za 5 minut.. Okruhy maj smysl, kapacitně je třeba Mrázovka úplně někde jinde, než Radlická. Já třeba když sem vezl nějaký velký model do školy a nechtěl sem si nechat rozflákat týdenní práci v metru, tak sem jel 80% cesty po okruhu za 10 minut a pak ten poslední kilometr od Břevnova na Kulaťák 20 minut. A nejde jen o to, kolik času sem jako zlý bezohledný motorista strávil cestou - stejně mi to patří, mám jet na kole, já vím.. - ale jde i o to, kolik benzínu sem zbytečně spálil, o kolik dýl zbytečně běžel motor auta a vypouštěl výfukový plyny a o kolik dýl to auto zbytečně překáželo v ulicích, kam sem vůbec nepotřeboval jet. To je totiž ta hlavní výhoda okruhu. Až bude hotovej okruh, tak pojedu osmdesátkou v tunelu až na Hradčanskou (s minimální spotřebou, emisema, minimální ztrátou času a nikoho tím nebudu obtěžovat), tam pak vyjedu do malejch ulic a doroluju až na místo určení - ale se mnou už jen těch pár aut, co skutečně jedou do Dejvic, nikdo jinej, všichni ostatní jen profrčej okolo po okruhu a nikomu nebudou překážet. A proto ty ulice budou volný.
Takže jo, až se postaví okruh, na kterej se skutečně čeká jak na Godota, protože se o něm pořád mluví a on nikde, velký množství dopravy se přesune tam a pak až se dá posuzovat, jestli do centra jezdí moc řidičů nebo ne. Vzhledem k složitosti parkování bych si troufnul předpovědět, že jich tak moc nebude a doprava na nábřeží bude naprosto v pohodě. Ovšem chápu, že současný stav nahrávající mýtnému se jistě spoustě lidí velice hodí - někdo ho musí vybírat, někdo musí dodat systém ne nepodobný Opencerd a někdo další pak ty vybraný prachy může rozfofrovat - třeba na naprosto nesmyslnou trasu D pražského metra...