• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHANKETY nyx :: pripominky uzivatelu
    rozbalit záhlaví
    ELIS
    ELIS --- ---
    NICOLE: Domaci vzdelavani snad uz dorazilo i k nam. A taky je tu moznost volby, do ktere skoly dite dam.
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    JACOB: Kdyz to mas institucionalizovane, je zde alespon teoreticka moznost s tim neco delat, je zde mozne vest prave onu politickou diskuzi - chceš říct, že je jednodušší nedat děti do školy, než se nestadradně oblékat? To asi těžko. Politickou diskuzi vést samozřejmě můžeš, ale v praxi je ti to k ničemu.
    JACOB
    JACOB --- ---
    KOSMO: Mluvim o kulture jako konceptu (pripadne obecne o euro/americke kulture napric historii). Dilci rozdily mezi CZ a DE, pripadne mezi ted a 100 let zpet, zanedbavam a v teto diskuzi je povazuju za nepodstatne. Zajima me struktura interakce mezi jednotlivcem a spolecnosti obecne
    WRYKOLAKAS
    WRYKOLAKAS --- ---
    KOSMO: V čem přesně ti ve škole lhali? Že 3x5 je 15 a ty chudáček sis to musel povinně nacpat do mozku? To je fakt hrůza co si v těch školách dovolujou.....
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    JACOB: a jakou kulturu vlastně myslíš? Rozhlédl ses tady v Čechách? Co my tady máme za kulturu? Vždyť je to tak ubohé a chudé... právě proto, že většina lidí je u nás zašlapána ještě před tím než se sami zvládnou vyvinout... a skončí pak u piva, fotbalu a zaměstnavatele :-(
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    ELIS: 100 369 traumat :-) ze kterých jsem roky lezl ven a ještě tam něco zbývá... člověk si většinou neuvědomuje co je na něm pácháno... když sám nehledá a nestuduje... já hledal už malička - a třeba právě to bylo příčinou mnoha traumat a spousta dalšího - v očích učitelského sboru jsem byl nenapravitelný rošťák a dávali mi to řádně sežrat... jenže co naděláš když už v osmi letech víš a uvědomuješ si, že ti lžou a že si ty lži musíš nacpat povinně do hlavy, že je celá tvoje budoucnost ovlivněna tím zda myslíš stejně jako oni... nikdy jsem tak rigidně nemyslel... neštěstí jsou tady zákony vyšší než ty naše a ty kroutí budoucnost do jiných cest než si systémáci političtí představují...

    JACOB: a na mě podobných nyní leží břímě, které ty "neučiníš", to stálé NE ke všemu jinému, přetaví do "čiň, kreativně, láskyplně, dle svědomí svého, cokoliv"
    JACOB
    JACOB --- ---
    NICOLE: Ostatně tu základní tezi lze i obrátit - kultura utváří jedince - a kulturu utváří jedinci. Jedinec je jistě formován kulturou, ale nemůžeš ho zredukovat jenom na produkt konkrétní kultury. Mimo jiné by to znamenalo nulovou variabilitu - a tudíž statičnost kultury. jak by se mohla kultura měnit a vyvíjet?
    Vyborne, naprosto spravne ;-) Jo, nelze to takle redukovat, samozrejme je to vzdy o dialogu mezi jednotlivcem a spolecnosti. Bohuzel casto vyvstava idea oddelitelnosti kultury a jednotlivce a staveni jednotlivce na piedestal, zatimco kulturu casto hanime - coz me samozrejme vede nutne k zduraznovani vlivu kultury. Ale mame-li takto podobne chapani, tak samozrejme nelze jedno vnimat bez druheho.

    Čili chceš říct, že je jedno, jestli se nějaký kulturní prvek ve společnosti prosazuje tak, že ostatní zdvihnou nad odlišností obočí, nebo tak, že odlišného upálí? Je to to samé? Politické hledisko lze zanedbat?
    Myslim, ze to spis myslim naopak. Kdyz zustaneme u tech zakladnich prikladu, tak myslim, ze kdyz se zamerime na skolu, je zde mnohem mene nasili nez kdyz se zamerime treba na modu. Dnesni stav (poslednich malo desitek let) tu situaci mirne mate, ale muzeme se podivat na sirsi historii, na stovky a tisice let. Kdyz to mas institucionalizovane, je zde alespon teoreticka moznost s tim neco delat, je zde mozne vest prave onu politickou diskuzi, protoze je to neco, co bylo jiz nejak vynato z bezprostredniho samozrejma. Zatimco kdyz si vezmes oblekani (nebo jazyk, u nej je to samozrejme tvrdsi), pak tam zadna diskuze neprobiha. Kdyz se neoblekas ci nemluvis umerne sve dobe, svemu vzdelani a svemu postaveni, ses ostrakizovana daleko vice, nez kdyz nedodrzujes nektera institucionalni prikazani. Ty druhe (institucionalizovane) jsou totiz vnimany objektivne a tim padem neosobne, zatimco to prvni je subjektivni a tim padem osobni, tj. mnohem horsi a dost hure se s tim cokoliv dela
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    KOSMO: jo? mě naopak docela překvapilo, že dalo ano docela dost lidí. jsem očekávala tu konformitu vyšší
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    JACOB: Predstavovat si, ze nekde v davnoveku nekde pobihali svobodni lide a pak je ovlivnila ci zotrocila ta a ta kultura neni uplne to prave :) - jsem někde něco takového tvrdila?
    Čili chceš říct, že je jedno, jestli se nějaký kulturní prvek ve společnosti prosazuje tak, že ostatní zdvihnou nad odlišností obočí, nebo tak, že odlišného upálí? Je to to samé? Politické hledisko lze zanedbat?
    Bez kultury idea "jednotlivce" neexistuje a vubec nedava smysl - nevím, jestli může bez kultury existovat idea jednotlivce (ta mě ostatně ani moc nezajímá). Mocenské vztahy jsou vztahy jedinec versus další jedinci. A můžou být nastavené jako friendly, nebo tak, že toho konkrétního jedince více či méně poškozují. Chceš říct, že ať by ti silnější většina provedla cokoliv, vždycky bys nad tím jen pokrčil rameny a řekl si, že je to v pořádku, že tak se prosazuje kultura a ty nejsi nic než její produkt?

    Ostatně tu základní tezi lze i obrátit - kultura utváří jedince - a kulturu utváří jedinci. Jedinec je jistě formován kulturou, ale nemůžeš ho zredukovat jenom na produkt konkrétní kultury. Mimo jiné by to znamenalo nulovou variabilitu - a tudíž statičnost kultury. jak by se mohla kultura měnit a vyvíjet?
    ELIS
    ELIS --- ---
    KOSMO: Nejaky osobni trauma? Asi jsem mela stesti na skoly a ucitele, zadny nasili ani destrukci si nepamatuju.
    JACOB
    JACOB --- ---
    KOSMO: Nechutne agresivni?:) Hele malo co je tak agresivni jako kultura a proces, specialne jeji posledni plod, "jednotlivec". Malo co bylo v historii tvora clovek tak krvave vykoupeno jako to, co ted povazujeme za tak samozrejme a automaticke, tj. byt individuum, jednotlivec, suveren. Ale kolik teroru a krve bylo zapotrebi k vytvoreni takoveho tvora, ktery sam za sebe umi rucit, umi slibovat, kolik bolesti trvalo nez se zvireti clovek vpalilo do pameti nekolik "neucinis!".. Ja bych o tom, ze je skola agresivni zase tolik nemluvil :)
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    JACOB: vůbec to není jedno - vždy záleží na způsobu podání, metodou ovlivnění... v současnosti je to nechutně agresivní... stejně jako to bylo i v naší minulosti... musí to snad být i v budoucnu tak odporné? Ne, nemusí... a právě proto nebudu žádnou učitelku ani ředitelku šetřit - ode mě se dočkají vždy jen zcela upřímné zpětné vazby. Jen ať ví a mají možnost s tím pracovat...
    KOSMO
    KOSMO --- ---
    NICOLE: Dal jsem ti tam ANO a moc se divil, jak málo lidí dalo podobnou odpověď... málo co vnímám tak nechutně jako náš vzdělávací sys... je mi z nich - z učitelského sboru - ještě teď zle a už dopředu vím, že se to bude s postupem času jen zhoršovat... plánovaná destrukce lidských bytostí...
    JACOB
    JACOB --- ---
    NICOLE: No praveze moc ne :) Ty nejses totiz kulturou "ovlivnena", ale primo vytvorena. Bez kultury idea "jednotlivce" neexistuje a vubec nedava smysl. Predstavovat si, ze nekde v davnoveku nekde pobihali svobodni lide a pak je ovlivnila ci zotrocila ta a ta kultura neni uplne to prave :)

    Cili je ve vysledku jedno, zda to kultura institucionalizuje ve skolstvi nebo zda to vnuti jinym, vice subtilnim zpusobem (treba ta moda). Tak ci onak delas co se po tobe chce a "mit na vybranou" znamena prakticky jen mit moznost volit v ramci moznosti, ktere ti kultura umoznuje a ktere kulture jako takove davaji smysl
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    JACOB: jak to souvisí? Že jsi ovlivněn kulturou, ve které žiješ, a že jsi k něčemu donucen násilím, to jsou dvě různé věci.
    JACOB
    JACOB --- ---
    NICOLE: Jenze "v principu" je prave mocensky natlak cokoliv. Jazyk, ktery pouzivas a ktery pouzivat musis tvaruje tvoje mysleni a tvoje vnimani sveta. Moda, kterou tak ci onak vnimas a ktere se tak ci onak podrizujes (nenosis disk ve rtu jako v Africe), hodnoty ktere povazujes za vlastni (tj. evropske krestanske hodnoty a krestanska moralka).. mohl bych pokracovat vyctem v podstate cehokoliv, co jednotlivec casto povazuje za "vlastni" a v cem si mysli, ze je "svobodny".

    "Man can do what he wills but he cannot will what he wills"

    Cili ano, vnimam ucitele na ZS jako "vykonavatele mocenské zvůle" a nemyslim si, ze je v tom neco spatneho.
    NICOLE
    NICOLE --- ---
    FRONEMA: školní docházka je ze zákona povinná. A nejen to - úřady stanoví podrobně, co a jak se bude učit, k čemu je třeba děti vychovávat, kdo to smí a nesmí dělat a ještě asi milion dalších okolností. Za neplnění povinné školní docházky jsou rodiče trestáni.
    Bez ohledu na to, jestli si člověk myslí, že to je dobře, nebo že to je špatně, nebo jestli to školy realizují dobře nebo špatně, v principu je to mocenský nátlak, jemuž se jednotlivec nemůže nijak bránit. Chtěla jsem vědět, jestli si to lidi uvědomujou.
    WRYKOLAKAS
    WRYKOLAKAS --- ---
    SHEALA: ha, neasi, requesty od přátel na všechny ty blbý hry, co jsou všechny stejný....
    ale fakt mě serou lidi, co pak píšou: Já ti poslal request na Shitgame, jaktože jsi mi tam nedal žádnej shit?
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    GENERIXX: jo tak, já blokuju pro jistotu všechno, ani nevím jak se to jmenuje :D Doby kdy sem si posílala s kámošama krávy sou naštestí za mnou.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    WOAM: to poteseni tem vip lidem nedopreju.
    GENERIXX
    GENERIXX --- ---
    SHEALA: nejcasteji blokovana aplikace na FB?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam