GRANTORINO: myslíš zodpovědný rodič? :))
Promiň. Nechtěla jsem být osobní. Zkusím to ještě jednou. Mluvila jsem o tom, že školní docházka je ze zákona povinná. Tzn. že hlavní náplň trávení času, získávání vědomostí i sociálních dovedností atd. po dobu 9 let (a to zrovna velmi důležitých devíti let z hlediska fomování osobnosti) určuje stát - prostřednictvím svých zaměstnanců. Cokoliv svým dětem předám, zorganizuju, vyberu sama, tak už je spíš jenom navíc, je to jen koníček. To, že ve školních programech je určitá variabilita samozřejmě vím a s těmi různými možnostmi jsem obeznámená. Ale ta variabilita je minimální ve srovnání s tím, co všechno je dané - a nemuselo by být. Osobně si dovedu představit řadu způsobů, jak by děti těch devět let mohly strávit a co by se mohly učit - a dovedu si představit, že je ještě nekonečně mnoho variant, které by mě ani nenapadly - a taky třeba nemusí být špatné. Já netvrdím, že kdyby bylo referendum o tom, jestli povinnou školní docházku zrušit, že bych hlasovala pro. Netvrdím ani, že bych hlasovala proti. Je to hodně složité. Ale jako rodiče mě to - imho zcela logicky - nutí k zamyšlení.
Tebe to k zamyšlení nenutí. Dokonce ani když to tu pětkrát vysvětlím, tak pořád nechápeš, o čem mluvím a cpeš do toho informace o alternativních školách, které všichni znají, a své osobní zkušenosti, které s tím nijak nesouvisí. Ani po vysvětlení nechápeš, že by něco mohlo být jinak, než jak to zrovna je a jak ty to znáš. Promiň, ale tohle prostě není mentální vybavení člověka, kterého bych si přála za učitele svých dětí. Problém je, že takových je v těch školách spousta a ani při těch možnostech výběru není způsob, jak vyfiltrovat školu, kde by učili samí učitelé, kteří dokážou trochu myslet.