• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHANKETY nyx :: pripominky uzivatelu
    rozbalit záhlaví
    TOMMY69
    TOMMY69 --- ---
    GREGI: tak dost casto jde obsluze..resp. obsluha si to treba muze davat stranou prubezne, whatever.. ale dost mi vadi, ze malokdy jde spropitny kucharum, kteri by si to obcas zaslouzili vic, nez obsluha..
    GREGI
    GREGI --- ---
    jinak mi vadi ze u dost podniku se spropitne nedostane obsluze.... takhle pak nevim komu to davam. kdybych vedel ze to de obsluze asi bych daval vic nez ted pokud bych byl spokojen
    GREGI
    GREGI --- ---
    HAWLIS: ehm kartou sem nikdy v zivote jeste neplatil co mam dat?
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    FRONEMA: A co třeba voda? Takhle musim dát trenýrky...
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    FRONEMA: konkretne kindle nesnasim, ale ctecku beru vsude ;)
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---

    Na cesty sebou beru bez čeho se neobejdu:

    155 hlasy od 121 respondentů

      PETRPEDROS
      PETRPEDROS --- ---
      Uděláte mi anketu.
      Na cesty sebou beru bez čeho se neobejdu:
      Tablet
      Telefon
      Notebook
      Kindle
      Databanku a mp3 přehravač
      walkman, diskman
      Nenosím nic jen trenýrky

      Možné odpovědi na osobu min. 2
      SKYRAY
      SKYRAY --- ---
      Jak tady nekdo zminil, je to zazitej zvyk. Byt s tim nesouhlasim, dyska nechavam vzdy. A kdyz ted nad tim premejslim, ne proto, ze bych hodnotila servis. Nybrz paradoxne pro svuj dobrej pocit. To uz musi byt jo traga, pokud si to vysbiram do posledniho centu. A duvod, proc s tim nesouhlasim, je zcela jednoduchy. Obsluha je placena za to, co dela. Svym zamestnavatelem. Ten ji taky muze motivovat bonusy, jak je tomu vsude jinde.
      NICOLE
      NICOLE --- ---
      BIGEM: jistě, ale já mluvím o tom, že u naprosté většiny produktů jsou v ceně započítány všechny náklady včetně práce; že tomu tak není v případě restaurací - pokud tomu tak není - mi přijde nelogické a pro všechny zúčastněné poněkud nepraktické. nejspíš to bude, jak říká JACOB
      JACOB
      JACOB --- ---
      Tipnul bych, ze to zacalo jako nejake extra gesto, kdyz se mi neco opravdu hodne libilo (jidlo, servirka, prostredi) a chtel jsem to dat najevo. No a pak se to zacalo delat tak nejak automaticky, protoze slusnost zejo ;) Stejne jako v divadle jsem snad nikdy neslysel, ze by v pripade spatneho predstaveni publikum ucinkujici vypiskalo (coz se delalo), tak i dnes se asi bez dyska uplne neda... ;)

      Takze asi je to zvyk, ktery zacal zit svym vlastnim zivotem
      PISKVOR
      PISKVOR --- ---
      BIGEM: ...a taky ze je to k jidlu a netvarej se u toho jako kysela prdel, ktera ti tim prokazuje nebetycnou laskavost. Dekujeme za objasneni situace, kapitane Nabiledni ;o)
      KLX
      KLX --- ---
      ADITU: Tak jasně, tohle celkem chápu..v mém případě dam v tomto případě minimální tip a už mě tam nikdy neuviděj a můžu dál vesele chodit tam, kde je to ok a kde můžu dávat .-)
      NICOLE: Já to beru tak, že hlavně ze slušnosti..dobře jsem se najedl, napil, tak sakra proč bych nedal? Přijdu zas..A jak píše id Bigem, platíš za servis, ne za suroviny

      Počítam teda s tim, že lidi chodí tam, kde se jim líbí, dobře tam vaří atd.
      BIGEM
      BIGEM --- ---
      ALESH: vsadim boty ze dostanes odpoved at dou delat neco jinyho kdyz se jim to nelibi :)
      ALESH
      ALESH --- ---
      NICOLE: protoze se s tim tak trochu pocita pri jejich vyplate treba.
      BIGEM
      BIGEM --- ---
      NICOLE: tip je za to ze te obslouzej, uvarej, prinesou, poradej a uklidej po tobe...
      NICOLE
      NICOLE --- ---
      KLX: proč? za prvý - viz ADITU - a za druhý - většinu zboží i služeb koupíš za cenu, kterou ti naúčtujou, proč by to zrovna v restauraci mělo být jinak? jestli někomu přijde, že si bez spropitného nevydělá, tak ať si rovnou naúčtuje víc.
      ano, vím, že je to zvyk, ano, všude ve světě, ano, týká se i pár jiných profesí, ale přesto mi to přijde nesmyslné.
      ADITU
      ADITU --- ---
      KLX: ve chvíli, kdy je servis strašnej, obsluha arogantní atd., tak se nedivim.
      KLX
      KLX --- ---
      HAWLIS: nechápu, že někdo nedá..Bych se snad samou hanbou propadl do země, kdybych nedal..
      JACOB
      JACOB --- ---
      HAWLIS: Ptam se obsluhy, co preferuji
      HAWLIS
      HAWLIS --- ---

      Spropitné při placení kartou

      87 hlasy od 87 respondentů

        HAWLIS
        HAWLIS --- ---

        Spropitné

        125 hlasy od 125 respondentů

          Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam