• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREGIDřevo
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Kdybych chtěl v maringotce na vnitřní stěny použít překližku, tak jakou a v jaké tlouštce?
    Byla by přidělaná na latích v osové vzdálenosti 1250mm, případně můžu dát ještě jednu doprostřed a mít to po 625mm.
    Povrchová úprava bude bílý nátěr, buď akryl nebo latex (u kuchyňky a v koupelně).
    Stěny nebudou nést prakticky žádnou větší zátěž, tak není potřeba to nějak výrazně naddimenzovávat.
    Kdybyste mi pomohli vybrat konkrétní produkt z http://www.drevo-kaplan.cz/preklizky?sort=name tak by to bylo úplně ideální :)

    Další varianta jsou klasický palubky, ale upřímně mě ty "proužky" moc nelákaj.
    URPUTNIK
    URPUTNIK --- ---
    URPUTNIK: mno, vzal jsem to osmem .. a mozna jsem ho tam dal vic nez jsem chtel, v nekterych prohlubnich to dostalo bilej/sedej nadech, zkratka to ztratilo ten lesk cerstve orezaneho dreva .. cim to lestite? staci normalni hadr? nejaky superjemny smirgl? s tim nemam vubec zadne zkusenosti :)
    FAKEQUAKE
    FAKEQUAKE --- ---
    ZATAMOKO: ochranny hydrofobni akrylovy nater, ve svych predchozich prizpevcich jsem ho zminoval :) ... skoro me az prekvapilo, ze se na nyxu nikdo neozval, kamarad co ma vinice mi urval ruce :))
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    LINKOS: tata mel u rodicu foliak ze dreva 25 let, menila se jen folie.
    Zkousel jsem PPR trubky, nicmoc. Roxory (14mm) taky nicmoc.
    Dalsi moznosti jsou ocelove trubky, pripadne L/T profily. Jenze to nemam kde naohybat.
    V zasade kdyz to vydrzi cca 10 let, tak za me dobry :)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ZATAMOKO: davat lignofixem napustene drevo do skleniku je imho cunarna. Pokud tedy pominu ze zrovna drevo se do stale vlhkosti prilis nehodi.

    Mozna bych zvazil jak vyjde cenove z neceho odolnejsiho
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    ZATAMOKO: Njn, stojí to raketu, ale zase při správným použití (tzn. žádný válečky a štětce, ale hadřík) je fakt malá spotřeba. A funguje to líp, než cokoli co znám.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    DOKKTOR: jj, impregnovane late 60x40 jsou jedna z moznosti a imo i dostacujici. Ted s nima zrovna neco kutim a to uz je celkem pevnej material.
    Jen jde o to, ze kdyz se na to da folie, tak se mi stavalo, ze se o neohoblovane late potrhala. Staci jedna triska a uz to jede. Proto bych je chtel lehce zhoblovat a stahnout hranu
    Nicmene pokud to nakonec udelam ze sklolaminatu/polykarbonatu, tak tam je to fuk. Uvidim taky podle financi.

    JOSEF_K: OSMO je ulet cenove, ale koukal jsem na nej. Hlavne na bilej.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    ZATAMOKO: Jestli ti na tom nějak víc záleží, tak OSMO na venkovní terasy. Je to směs olejů, vosků a biocidů. Ochrání před breberama, plísněma, vodou a ještě pěkně vypadá. Akorát si za to holt nechaj dobře zaplatit...
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    ZATAMOKO: kup už impregnované řezivo - střešní latě ti nestačí? to mám vyzkoušené že i několilk let defacto permanentně ve vodě tomu, co se týče hub, nevadí. jinak lignofix nebo neco podobného. olej degraduje, zachvilku to vodu pustí dovnitř.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    konopný olej, oleje, na dřevo, rafinovaný, přírodní, z konopí setého
    https://www.olejenadrevo.cz/olejenadrevo/eshop/5-1-Prirodni-oleje-na-drevo/509-2-Konopny-olej
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Čím ošetřit dřevo v konstrukci "foliovniku"?
    Letos bych chtel postavit mensi foliak, ktery bude slouzit jako zimni kryty vybeh pro drubez a jaro-podzim bude slouzit k pestovani zeleniny.
    Zakrytí bude buď folie (HDPE), polykarbonat nebo sklolaminat.
    Skelet bych udelal ze smrkovych lati 60x40 pripadne fošen 50x100. Spodek bude na trnech, takze hniti od zeme neresim.
    Nebo by to stacilo jen prejet hoblikem a nijak neosetrovat?
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    GHOSTDOGG: Spíše mne zajímala zkušenost s danými kurzy... Přístup, schopnosti lektora atd.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    SRNECEK: Pak to skoda penez neni. Jen je to v dusledku dost kratke, takze necekej, ze za tech par veceru si odneses deset vyrobku. Ale dozvis se tam dost na to, aby si pak mohl pokracovat sam. Plus jestli si dobre vzpominam, tak tam byl nejaky hromadny nakup Pfeilu, za lepsi ceny.
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    GHOSTDOGG: Nemám sebemenší zkušenost s řezbářstvím, chtěl jsem si nějak osvojit ty základy.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    SRNECEK: Delal jsem pred nekolika lety ten z druheho odkazu a pokud se chces dozvedet zaklady, mit k dispozici spoustu dlat a zkusit si neco riznout, tak je to dobry. Pokud uz nejakou zkusenost mas tak imho lepsi za ty penize koupit dlata, protoze ono v rezbarine toho neni moc co ucit, jako spis to prakticky nacvicit.
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Ahoj, nemáte někdo zkušenost s těmito kurzy řezbářství? Děkuji za reakce.

    1) http://www.kurz-rezbarstvi.cz/
    2) http://www.rezbarstvi-kurzy.cz/
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    JOSEF_K: to zni dobre. diky moc, urcite vyzkousim a dam vedet :)
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    OMNISLASH: Varování jsou pro děcka:). Ne vážně, je celkem fuk, co použiješ. Benzin podle mě víc smrdí a rychleji se odpařuje. Obě rozpouštědla by po nanesení měla zmizet beze zbytku, terpentýnu to trvá tak dva dny, u benzinu je to v řádu hodin. Nicméně samotný vosk, zejména ten včelí, je ochrana na houby, voda na tom nechává fleky a není to nic extra. Lepší bude, když do toho zapojíš i ten lněný olej. On totiž ten včelí vosk se za pokojové teploty opravdu dobře rozpouští snad akorát v benzenu, a to bys teprve viděl varování (pokud bys ho náhodou sehnal, o čemž pochybuju), v benzinu ani v terpentýnu to žádná sláva není.

    Takže jinými slovy - dej si do zavařovačky terpentýn, olej a vosk v poměru cca 1:1:1 (objemově). Zavařovačku hoď do hrnce s vodou a zapni sporák (pro bezpečnost práce je elektrický vhodnější, ony ty páry jsou přece jen docela hořlavé). Až se to všechno rozpustí a promíchá, tak to nech vychladnout a máš takovou pastu o konzistenci zhruba krému na boty. Dělá se s ní pěkně. Hadříkem ji napatláš v nějaké rozumné vrstvě na dřevo, pofoukáš třeba fénem, aby se to líp vcuclo, a pak rozleštíš suchým hadrem.

    Časem lze samozřejmě experimentovat po libosti, třeba kromě včelího vosku přidat ještě karnaubský, ke lněnému oleji přidat tungový atd. Ale výše zmíněný recept je jednoduchý a funkční.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    chci si vyzkouset voskovy povrch. zatim jsem pracoval ciste jen se lnenym olejem. nechci pouzivat zadny hotovy pripravek (ne, ze bych proti tomu neco mel, proste me jen bavi myslenka, ze si to upatlam sam :)) a tak jsem objednal trochu vceliho vosku a resil rozpoustedlo. vsude jsem cetl terpentyn a tak jsem se po nem kouknul v hornbachu. asi me melo upozornit uz to, ze je v zamcene sekci :D nicmene kdyz jsem na lahvi videl vsechna ta varovani, rekl jsem si, ze zkusim technicky benzin, ktery je taky velmi casto doporucovan. vysledek? varovani uplne stejna :D kazdopadne jsem jej vzal (alespon nebyl v zamcene sekci) (a zaplatil, samozrejme). mno a ted ty otazky:

    1) protoze jsem vzdy delal jen s tim cistym lnenym olejem, ktery by mel byt pouzitelny i na drevene nadobi, zajimalo by me, jak je to po tehle strance s tou smesi vceliho vosku a technickeho benzinu. nepredpokladam, ze bych to pouzival na veci, ktere prijdou do primeho styku s potravinami, ale stejne bych rad mel jasno. tak nejak bych ocekaval, ze se benzin vypari a nadale to bude jen o tom vosku, ktery by snad problem predstavovat nemel

    2) jaky pomer vosku / technickeho benzinu byste doporucili? gramy vs. gramy. staci hrube nebo v nejakem rozsahu, stejne to budu ladit

    diky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam