• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přístup odmítnut.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AUDIACLongboarding
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    OSTOSEDM: chápu, neni co řešit, přeju úspěch při shánění cosmonauta, pak se koukej pochlubit :)
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    jasný, jinak za stejný prachy sem koukal že tam měli v kompletu Bustin Boomboxe, ten teda bude míň flexy než ten Cosmonaut v Bambusu ale jinak je to prkno mrtě sexy :)
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    SIMEC: za kolik posílaj do čech z toho "thelongboardstore.com" ?
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    OSTOSEDM: to nevypadá vůbec špatně :) ten Cosmonaut se dělá ve dvou verzích, klasika maple a bamboo, bamboo je lehčí a víc flexy, číhni na to http://www.dblongboards.com/Downhill-Freeriding/ jinak to prkno má moc pěkný kapsy..líbí se mi víc než ten singlespeed z těhle dvou, nebál bych se toho vůbec, naopak
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    SIMEC: jo ještě mi prosimtě napiš jaký že máš s tim prknem úmysly, nebo zatim nevíš přesně a chceš nákýho univerzála?
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    OSTOSEDM: vždycky si u prkna zjišťuj spíš šířku standu nebo alespoň wheelbase protože to má větší vypovídací hodnotu než šířka celková, penguin má poměrně dlouhý patky takže může mít kratší stand než tvý jiný kandidáti stejné celkové délky. Třeba ten Original Freeride ve verzi 41 má stejnej wheelbase (28") jako penguin, kterej je celkově o palec delší..každej palec je samozřejmě znát úplně ve všem, jak pokud jde o šířku standu, tak pokud jde o šířku prkna.. s tim snížením - jestli myslíš drop-through montování trucků, je super, že ti to sníží výšku prkna nad zemí, na pushování to fakt oceníš, ale paradoxně muj Maestro se mi s topnutýma truckama (prkna co maj díru na namontování trucků drop-thru samozřejmě můžeš namontovat i klasicky) taky nepushuje špatně, bude to i tim výrazným flexem protože to prkno se fakt hodně prohybá .. ale k čemu se chci dostat, je rozdíl mezi dropnutou deskou a drop-through montováním trucků .. i prkno s klasickým top-mount stylem trucků může být nízko nad zemí, pokud je hodně dropnutý - příkladem budiž Landyachtz Switch, pak může mít drop-through trucky a zároveň bejt dropnutý, jako třeba Landyachtz Switchblade .. dropthrough trucky neovlivňujou jen výšku prkna nad zemí, ale i jízdní projev, celkem znatelně .. na každej styl ježdění se hodí jinej projev trucků a mě u Maestra víc vyhovuje když tam trucky nahodim klasicky - top-mount - u freeridovýho prkna viz muj Original je zase super, že je můžu mít drop-thru .. přičemž jsou lidi, co je na tom samým prkně taky vozí topnutý, v případě, že chtěj mít prkno víc lazený do freestylova (viz videa barcelona longboarding od original, kde dredař s 41 prknem vozí drop-thru a týpek co hrotí trýčky s 38čkou to má topnutý) :)
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    OSTOSEDM: Maestro je v 7ply verzi jedno z největších másel co se dělá:) jak už jsem tu někdy říkal, koupil jsem ho v době kdy jsem začínal a v domění že je twintip, trošku se tak tváří ale při pohledu z profilu má zvedlejší předek, je to hodně specifický a zajímavý prkno, skvělý na dopravu, jak je pružný tak je to zajímavý, je taky dobrý na freestyle a je nejvíc lehký, zjistil jsem, že mi víc vyhovuje jezdit ho s topmounted truckama, kdybych ho měl doporučit, doporučim ho v 8ply verzi, protože stále bude hodně flexy s tim že bude mít delší životnost a lepší stabilitu (i s 7ply jsem však odjel lecjakej kopec a dával sem na tom 60km výlety s 70mm fireballama:) Jinak mám ještě Original freeride 38 .. a miluju ho, Original je mezi profíkama nenáviděná značka, i na fishi, ale já jak ho viděl tak jsem ho potřeboval, koupil jsem, a libuju si, fakt mě to prkno mrtě baví !
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    SIMEC: jo a pokud nevážíš metrák a rozhodl by ses pro verzi s randal truckama tak počítej ještě s +400 czk za nový bushingy, protože ty "stock" co na nich jsou jsou opravdu hodně hodně tvrdý, ta levnější verze jsou (pro sichr jsem si to na ebayi našel, ale fakt jen pro sichr protože už z názvů cos postnul žádná kvalita nesrší) vyhozený peníze, bez urážky - to anglický přísloví každej zná takže nebudu opakovat - ty trucky jsou nějakej šrot spolu s ložiskama a kolečka jakbysmet
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    OSTOSEDM: to první osazení je něco jako NONAME :) dražší varianta - Randály jsou gut, Otangy kolečka někdo vychvaluje jinej proklíná.. "jsem rozhodlej pro levnější" - to určitě nedělej ! ty trucky jsou neznámý, kolečka longboard wheels? blbost, ložiska alespoň abec 5 ..
    CZUPA
    CZUPA --- ---
    CZUPA: jo mam ten dlouhy, v nedeli jsem byl v Landy pro chranice a podivat se po prkne pro segru, tak jsem zkousel i ten kratsi, ale ja mam radsi pohodli, takze u me dlouhy vede
    CZUPA
    CZUPA --- ---
    MAFIRE: obe prkna budou dobre a podobne si myslim. a jak pise SIMEC hodne dela i vsechno ostatni osazeni, prostoru pro ladeni je dost. I se stejnyma truckama mega zmenis jizdni zazitek podle toho jak je utahnes.
    Drop Carve je nejuniverzalnejsi prkno, co jsem zatim zkousel, ale ten dervis bude podobny, trochu mekci si myslim

    OSTOSEDM: pekne! skoda ze to nema diry bliz u sebe, neco jako boxer, ze bys to za to mohl nosit :) tvoje vaha vadit nebude, ma to vice der na prisroubovani trucku takze si pruznost muzes zmenit tim, jak moc daleko od sebe je namontujes
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    MAFIRE: nechápu, jak jako že nevypadá super podle LY stránek? myslíš podle těch "bar" hodnocení nebo jak? díval ses na krátkou nebo dlouhou verzi? dlouhá má naopak hodnocení ukazující na poměrně slušnej univerzál (samo. mimo nějaký mega rychlosti) http://landyachtz.com/D25.cfm?PID=73

    Dervishe nevidim důvod brát, je "nahrazen" prknem Dervish Sama http://loadedboards.com/boards/dervish-sama/ porovnej si parametry a je to jasný, rozšířen na ideální šířku, je delší ale má stejnej wheelbase = patky prodloužený a tak trochu smysluplnější ..

    Kdybych měl vybírat mezi dlouhým LY drop carve a Dervish Sama, tak je to skutečně hodně zapeklitá situace .. obě to budou skvělý prkna, maj skoro stejnej wheelbase, Dervish Sama vypadá že bude mít o kapku delší patky, můžeš u něj vybrat flex, u Landy je danej, ještě hraje roli šířka, každýmu vyhovuje jiná, těch 9" u Dervish Sama je takový pomalu minimum, hodně prken je 10", Landy má blíž k těm 10..tady je to o osobní preferenci, možná taky o velikosti nohy, .. v globálu jsou ty prkna dost podobný, zkus si hodit třikrát po sobě mincí, ale nejdřív pořádně porovnej parametry
    MAFIRE
    MAFIRE --- ---
    SIMEC: super dik, moc si mi pomohl, ale i nasadil brouky do hlavy.. :/ co si myslis o tom dervishovi? Pride mi docela jako alternativa k tomu drop carvu.. K drop carvu se zatim priklanim nejvic, i kdyz podle LY stranek tak super nevypada :D
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    CZUPA: neni downhillový prkno jako downhillový prkno a neni měkkej cruiser jako měkkej cruiser:) (btw s většinou čistokrevných dh prken opravdu kickflip nejde, páč to nemá patky:) ale pravda pak jsou i ty kratší potvory se kterýma letí strašnou a přitom to patky má, je to věda :) no a jinak i měkký prkno s patřičně utaženýma truckama+(/)adekvátníma bushingama a kolama může obstát při vyšších rychlostech:) neni to tedy zdaleka jen o prkně, ale hodně dělá celkovej setup..u longboardingu je krásně vidět, jak každej komponent hraje obrovskou roli pro funkci a projev celku, (taky na biku je každej komponent nesmírně důležitej, ale pořád jsou místa, kde když něco neni úplně košer, lze to přehlídnout) na longu ale takovej komponent neni tzn. že sebelepší desku může zabít špatnej výběr trucků (šířka, úhel vytočení), BUSHINGŮ(tvar, tvrdost), koleček (průměr,šířka,tvrdost,profil,směs), LOŽISEK.. a taky grip je celkem podstatnej, aby co nejdýl držel "jako novej", mě na longa vyhovujou vyloženě hrubý gripy, ne ty jemný skejtový .. výbornej je vicious, hrubej jesup taky neni špatnej ale na vicious nemá .. dokonce se to dá zabít i nekvalitníma šroubama, který spojujou trucky s prknem (na to jsem přišel, až když jsem na vlastní oči viděl co to může udělat:D) a který když jsou nějaký low quality tak se po pár havárkách (např když vám prkno ujede, pak jede, jede, jede, a pak to někam v plný palbě narve s tim že rána jde do trucků) nalomí až zlomí.. Kámošovi takhle zůstaly trucky v ruce.. měl celkem štěstí že se jen nějak nenalomili a pak se to nerozlítlo někde v rychlosti. I šrouby tedy můžou dělat hodně :)
    SIMEC
    SIMEC --- ---
    MAFIRE: FLEX - jak říká MAFIRE tak to sedí, měkký prkno = pohodlnější, svým způsobem hravější, čim seš ale rychlejší ať už při jízdě rovně nebo kolmo vůči silnici, tim víc oceníš prkno spíš tvrdší .. zajímavý je ale i srovnání měkkýho a tvrdýho prkna i při pushingu na delší vzdálenosti .. jeden by řekl, že to propružení ubere energii, ale nebude to tak žhavý .. protože za a) prkna co maj větší flex bývaj v průměru lehčí, takže je potřeba vydat míň energie k jejich rozpohybování, za b) je celkem příjemný pro nohu, kterou stojíš na prkně, jak se to při pushování prohybá (jak kdyby pocit úlevy při přechodu z tvrdýho prkna - když naopak z měkkýho přeskočim na tvrdý tak si musim chvíli zvykat, že se prkno při pushování nehne) na commuting, carving, cruising je určitě super aby prkno mělo určitej flex .. když nevemeš něco až moc měkkýho (jako je muj Bustin Maestro - mega měkký prkno) tak s tim beztak i zlehka kopec sjedeš i odsliduješ .. každopádně tvrdý prkno oceníš v rychlostech a slidy jsou s nim takový čitelnější ...

    Dostupnost v ČR - co do ČR nejde poslat? já svuj Bustin řešil přes shredder lb shop, ale kdybych si někde na světě vyhlídl prkno, určitě bych se ho nevzdal kvuli tomu, že by mi ho nějakej českej shop nebyl schopnej sehnat :) i kdybych kvuli tomu měl dát pár kil za poštu - v době UPS/PPL/GLS/DHL a těhle srand .. pak je tu ten longboardshop.eu , kterej sice má hodně značek ale od každý málo, ale myslim že když jim napíšeš, tak se lecos může podařit objednat či jinak sehnat.)

    Proč Bustin? Je to jen tip, prken je spousta - Muj Maestro je skvělej commuter a freestylový prkno .. maj i prkna co se mi od nich spíš vyloženě nelíbí, ale nelze jim upřít, že jsou hodně progresivní firmou a momentálně to strašně, strašně zabili modelama EQ a BoomBox, dvě identický prkna co do tvaru (stejnej wheelbase, stejně širokej stand, stejnej concave) s tim že BoomBox má oproti EQčku krásně velký patky a o vrstvu míň materiálu, takže má být trochu měkčí.. Taky je super, že u těch prken poznáš, kde máš nohy aniž by ses musel pohledem ujistit, což se ve stand up slidech nesmírně hodí (s EQ/BoomBox musí jít sami!!!)


    Na svým wishlistu jsem donedávna měl jen twintipy s patkama, má to hrozně výhod, twintip je super do slidů a nejen při nich, patky zase prknu obrovsky zvětšujou potenciál využití, takže kdybych se rozhodoval jestli EQ nebo BoomBox, mám jasno.. S postupem času jsem se ale zakoukal i do určitejch twintipů bez patek, nebo i do směrových prken.
    Namátkou některý kousky: Nelson Cyclone/Tempest, Landyachtz Switchblade 36, Drop Carve (obě dýlky vypadaj na super prkna), Battle Axe, Comet FSM 36/40, zmíněnej Bustin Boombox, AIRFLOW FUSE (!!), Jet Doppler, Kebbek John Barnet/Niko Desmarais/Ben Dubreuil, Lush Symbian/Generator, Palisades Sky Tide/THE BEAUTY, Bombsquad Dragula, Madrid Missionary (verze feather pen) / Chameleon (bejvalá Koala), LongboardLarry Penguin, Rayne Amazon, Sayshun Addict, ...
    CZUPA
    CZUPA --- ---
    nakonec je to stejne v nohach, jsou borci, co skacou 360 kickflip s downihillovym prknem nebo jezdi sjezd s mekkym cruiserem...a pak jsme tu my, co se teprv ucime :)
    MAFIRE
    MAFIRE --- ---
    CZUPA: no dervish se prodava v ruznych flexech, myslel sem spis srovnat prkno jako takove, ale neva kdyz jsi nezkousel.. polep me nezajima a v 40km/h mam nasrano taky :D

    SIMEC: dikes za radu, proc zrovna bustin? da se to sehnat v CR vubec? Nevis jak je to s tim flexem?

    mne prijde ze pruznejsi prkno by melo vic odpustit pri cruisu treba po meste ale je to domnenka jenom.. tech prken je sileny mnozstvi, co sem videl na longboardshop.de, dalo by se vybirat do nekonecna :)
    BECKOU
    BECKOU --- ---
    SIMEC: tak tyhle prkna se mi teda giga libej, asi si poridim neco jako ten Complex a budu jen prohazovat trucky, prave jak je to nizky se mi libi a dropthru bych se svejma stejne nemohl..najs
    CZUPA
    CZUPA --- ---
    MAFIRE: ten drop carve nema velky flex, spis stredni, web keca :) s dervishem bohuzel srovnat nemuzu, ale podle videa dervis vypada, ze bude tak podobne, spis pruznejsi

    SIMEC ti urcite o flexu rekne vic, ja jsem lamka, ale rekl bych ze:
    - velky flex ti umozni krojit pekne carvove obloucky i v mensi rychlosti + je to pohodlnejsi na cruise, lepsi na slidy v mensi rychlosti, celkove takove hravejsi ale mene stabilni ve velke rychlosti
    - tvrde prkno - stabilnejsi ve velke rychlosti a agresivnich slidech

    me ten drop carve prisel v rychlostech, kteryma jsem jel DH (tak 40kmh a mel jsem nasrano) prisel stabilni uplne v pohode. mno ale ma hnusny polep, to je tak jedina vec, co me na tom sere :)
    MAFIRE
    MAFIRE --- ---
    CZUPA: super dik za rady.. uz se mi to zacina rysovat... ten flex u drop carvu mi prijde dost veliky ale.. k cemu je lepsi vetsi flex a k cemu mensi? muzes ho srovnat s loaded dervishem? diks
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam