TOMASZ: Tvůj názor beru na vědomí a nikoli na lehkou váhou, ale domnívám se, že vzniká na základě toho, že nevnímáš rozdíl mezi primárně psanou a primárně mluvenou poezií.
Primárně psaná poezie je určena pro čtenáře, zatímco primárně mluvená poezie je určena pro posluchače. Ta psaná poezie recitací většinou nic nezíská, ale často něco ztrácí, protože posluchač nepostřehne souvislosti mezi první a x-tou strofou, nedokáže sledovat paralelně dvouznačné interpretace, nedokáže pochopit komplikované metafory, atd., prostě nemá čas o tom přemýšlet.
Ta mluvená poezie se proto vyznačuje především větší mírou redundancí. Zde pojem refrén vůbec získá nějaký význam, u psané poezie uvažovat o nějakém refrénu, je nesmysl.
Takže já se domnívám, že tvůj pocit nudy pochází odtud, že si nedokážeš představit žádné smysluplné hudební ztvárnění. Text mojí písně "Dracula" je záměrně vysoce redundantní a je záměrně obsahově minimalistický, aby právě fungoval jako píseň. Jako báseň je to samozřejmě velká nuda.
Mimochodem se domnívám, že jako průměrně vzdělaný český intelektuál jsi přehlédnul citát Goetheho. ;-)
Dracula
*** (Am, C, G, Am) ***
vstávej pěkná dívenko
otevři okno na ulici
je temno
černočerné temno
vstávej pěkná dívenko
oblékni se, pojď na ulici
je temno
černočerné temno
pojď sem pěkná dívenko
čekám zde na ulici
je temno
černočerné temno
pojď sem pěkná dívenko
neboj se
na ulici je temno
černočerné temno
jsi moje až do smrti
která přijde brzy
neboť ptáci v lese mlčí
jsi moje až do smrti
tak to má být