• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    LIVE_RUSTY
    LIVE_RUSTY --- ---
    JENIIK: Odesly vsechny drivery, mimo toho co je na extruder. Cipy se roznuly jako zarovky pri zapnuti. Je pravda ze na RAMPS desce jsem pohledem nic neobjevil, ale je to divny.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    LIVE_RUSTY: RAMPS ti neshoří... Resp. jsem ještě neviděl tak velký průšvih, aby to vzalo sebou RAMPS.
    LIVE_RUSTY
    LIVE_RUSTY --- ---
    Případně jsem tomu ochoten dát ještě šanci, pokud by měl někdo navíc RAMPS+Drivery - Praha
    LIVE_RUSTY
    LIVE_RUSTY --- ---
    Ahoj, můžete mi prosím doporučit základní desku pro 3D tiskárnu? Mám cca rok Prusu i3 osazeného arduino+ramps. Nevim proč ale dneska mi zahořely drivery (zapnul jsem tiskárnu po cca měsíci klidu) a už tak nějak nemám na ramps náladu. Hledám dobrý poměr cena výkon, který bych klidně objednal z aliexpresu. Díky za rady a komentáře čím vy máte osazeno.
    SPM
    SPM --- ---
    Nebo pokud se to normálně slicuje v nějakym sliceru, tak třeba slic3r měl přímo option Z offset, kdy to všude přičetlo k Z dané číslo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Najdi si kde ti to v gcode kalibruje a pod to si dej
    G0 Z2 F100 ; zvedni se o 2 mm
    G92 Z0 ; resetni Z na nulu
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    RAPIDJO: Tak to nevím.
    RAPIDJO
    RAPIDJO --- ---
    Mám UM3 a tam se automaticky kalibruje podložka a místo extruderu tam toho moc nedám
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    Na YT jsou na to tutorialy.
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    RAPIDJO: No a když si do extruderu dáš fixu, tak ti to i vybarví. Hm, pokud se bojíš gcode asi nejjednodušší je sundat podložku/dát tam tenčí.
    RAPIDJO
    RAPIDJO --- ---
    ahoj, chtěl bych se zeptat jaký je nejlepší způsob tisknout neco tak abych první vrstvu tiskl trebas 2mm od podložky. Jde mi o to jestli by nešel tisk využit na výrobu PCB tak že bych si cestickama tisku nakreslil obcod na cuprexitovou destičku.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GRAGAGROGOG: O.o já na to teda mám tu odvíčkovávací vidličku, která je cca 10cm široká, a vopruz to není ani u šestého rámku...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    GRAGAGROGOG: Lidi to dělaj horkym vzduchem, ne?
    RAPIDJO
    RAPIDJO --- ---
    Já mám leda tak tu tiskárnu. To chtěl kolega a chtěl to na válec v tomhle bazmeku.
    Odvíčkovač LEGA ROLL
    https://www.apinovo-vcely.cz/produkt/odvickovac-roll-484/
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    Hele jediný foodsafe co by prošlo kontrolou je pokrýt to vrstvou laku co je foodsafe(polyuretan, polykarbonát, epoxid...), ale vyhladit to acetonem by mělo do značné míry stačit. Zase med má jistou antibakteriální schopnost... řekl bych že tomu nic z tiskárny vadit nebude.

    THERIDANE: Je to vopruz i u jednoho rámku... Taky nejde jen o to dostat se dovnitř, ale také aby došlo k co nejmenšímu požkození zbytku plástve. Což může být problém pokud ta dírá má být dostatečně velká...
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    RAPIDJO: Hele, vyleštěním ABS palstiku v acetonových parách získáš velmi hladký povrch.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    RAPIDJO: kolik máš včelstev že ti nestačí vidlička? :)
    RAPIDJO
    RAPIDJO --- ---
    jinak pet od innofill3d píšou v datasheetu že top splňuje normy na foodsafe ale ty vroubky kde se bude stejně držet bordel to zabíjijou. Chtěli jsem udělat takovej ozubenej válec který by narušoval víčka včelých pláství tak aby se následně dal dobře vytáčet med.
    RAPIDJO
    RAPIDJO --- ---
    díky za odpovědi tak nejak jsem to čekal že to není nejlepsí cesta
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    AKA_THE_A: PVA. Zkousel jsem, funguje to. Delal jsem formy z Lukoprenu a PVA rozpoustel vodou.
    Pripadne HIPS/ethylacetat.

    A zadnej tistenej plastik neni food safe. Leda na jedno pouziti.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    když už je řeč o roztejkání - jakej by byl nejlepší matroš pro ztracený jádro na kompozitní (sklo/uhlík + epoxid) výrobek?
    Jestli je lepší ABS a nechat ho "rozpustit" acetonem (vytvrzený pryskyřici by vadit neměl) nebo PLA a do ~90°C vody? (vyšši teplota už by epoxidu vadila)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam