• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    CLIFFAN
    CLIFFAN --- ---
    Čus, co říkáte na tohle, jak to bude v praxi fungovat (hoby)? Nejsou to vyhozený peníze?

    The New Nine 3D Printer: Easily Build to Any Size! by EasilyBuild.Com, Inc. —Kickstarter
    https://www.kickstarter.com/projects/21874363/the-new-nine-3d-printer-easily-build-to-any-size
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    Kdyby někdo chtěl navrhnout obal na Rock64, tak můžu poskytnout nějaký ten Step/STL apod =)




    TRUBKYN
    TRUBKYN --- ---
    SPM: jj, jen bacha jeste je cerny na kominy, ale ten je po nahrati hrozne tuhej, takze cervenej...
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: kaptonem ;)
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    SPM: nebo v autodilech - pouziva se to vetsinou na tesneni motoru
    SPM
    SPM --- ---
    TRUBKYN: dík, to bude asi i to samý, co tam teď bylo. Hádám že tohle asi půjde koupit v nějakym hobbymarketu, že?
    TRUBKYN
    TRUBKYN --- ---
    SPM: ja pouzivam vysokoteplotní silikon (cerveny)
    SPM
    SPM --- ---
    bohajeho, jsem to zase rozbil :-) Upadl mi termistor z heatbloku. Čim to tam lepíte? Tady to bylo chycený něčim červenym silikonový konzistence. Stačí koupit nějakej normální silikon nebo tam bude ještě nějakej špek?
    BIDAK
    BIDAK --- ---
    QYDO: Nahoď fotku špatného tisku, jinak ti tu nikdo neporadí.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SLL_QUY: ja na to koukal:) to uz by se mi musel busines rozjet uplne jinak abych si tohle poridil, co neni muze samozrejme byt, ale ted se drzim jen ve stadiu hobby
    PECA
    PECA --- ---
    QYDO: Co já vím, tak nerez je relativně špatný vodič tepla. Ono jinak bys nerezový hrnec nemohl vzít z plotny jen tak do holejch pracek :) Jenže tryska by to teplo měla vést relativně dobře, ne? Takže měď, mosaz... Ale co jsem četl někde jinde, tak procházející materiál trysku zevnitř obrušuje (asi jak který), takže by zase bylo lepší použít něco tvrdšího, než čistou měď...
    Nevím jistě, zatím ještě netisknu.
    QYDO
    QYDO --- ---
    Poslední dobou mi tisky vychazeji tak nejak hnusne... svadim to na jetou trysku, respektive je to jedina vec kterou jsem nevymenil/neresil/neladil...

    tisknu z 90% z abs, ale je pravda že jsem něco natiskl i třeba z CF20 a dalších abrasivních materiálů... mám jít do klasický trysky a častěji měnit, nebo nerez? ted jsem u ty nerez, cetl ze neni tolik vhodna na abs...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SLL_QUY: tohle je super, ale asi to bude drahy :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: ja sem v tomhle teprve zacatecnik (jsem programator, kterej zjistil, ze si muze k necemu delat i svuj hw), jak sem psal, zatim pouzivam ty derovany pcbcka (nemyslim ty prototypy, kam to jenom zasunes, ale ty pajeci), az dokoncim prototyp tak budu pravdepodobne chtit udelat asi dve maly pcb, ale to fakt nema smysl delat doma, necham to udelat nekde profi. casem to treba delat budu, kdyz se mi to zalibi, tak diky za rady...
    muj puvodni dotaz byl spis k tomu, ze planuju 3d tiskarnu a tak premyslim o dalsim vyuziti... ale asi bych si ji musel postavit sam s vetsi tuhosti a mit to jako cnc, kde bude i extruder...
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    TEAPACK: tak vzhledem k tomu ze nepouziva ani rukavice a po umyti na ten tiskak furt matla svyma spinavyma prackama je prekvapeni ze jen na dvou mistech :) ja to drhnu dratenkou a jarem a pak jeste pretru acetonem aby tam nebyl zadnej bordel .... :) je to jen o technice ten film sam o sobe je ok
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    SPM:
    TEAPACK:

    když řešíte tišťáky tady tak takhle, sic staršího data

    Voltera | Desktop Circuit Board Printer
    https://voltera.io

    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GANDALFSEDY: na to jsem taky koukal, ale i na jeho videu se mu povedlo špatně přilepit tu folii a měl tam pak dva odleptaný fleky prostřed... proto si raději sprejem nastříknu tišťák a když se mi nelíbí jak se to vyvolá, tak to smeju a stříknu znova, nemusím se modlit, aby se mi něco nepodleptalo ;)
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    misto strikani laku [ https://www.aliexpress.com/...c-0&algo_pvid=b958b5a6-0a57-4b13-b585-45bc234fc70c&transAbTest=ae803_2 ] a pak nejak takto [ https://www.youtube.com/watch?v=cRCFGZxmob0 ] / [ https://www.youtube.com/watch?v=2hQfGtSFe_0 ] ... FeCl3 teda rozhodne ne, ve srovnani s tim HCl + H2O2 neni az takovy zlo ;) tisk predloh na obyc folie do laserovek (pro meotary) ... jak v tom videu, daji se stosovat, ale na lj1100 s tim ze by bylo malo toneru problem nemam, staci povypinat usporny rezimy ..
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: Prokovy se dělají v nějaké lázni, nejdřív tišťák navrtáš, pak v lázni počkáš, až ti tam ta měď sama vyroste a nakonec nalakuješ, osvítíš a odleptáš... Až na ty prokovy muj postup, protože se šablony lépe sesazují, když už skrz díry vidíš jestli to sedí =)

    S tím osvitem záleží co máš za světlo... já používám dvě staré výbojky na plochu A3 a tam mi stačí svítit 18-20 vteřin s lakem Positiv20 (GME/GES). Kámoš má UV LEDky a těma svítí dvě minuty, a než si to zbastlil, tak osvicoval na sluníčku půl hodiny ^.^
    Taky hodně záleží jak si nakreslíš dráhy - já používám laserovou tiskárnu, průhledný samolepící fólie a pak to ještě napustím tuší, toner toho nachytá celkem dost =) (nová Centropenka už mi ale nefunguje a až mi dojde stařičká pixla od Koh-i-nor, tak budu doufat, že nezměnili složení...)
    A nebo můžeš šablony tisknout na obyčejný papír a používat lak, který ten papír udělá propustní pro UV, ale je to drahý jak šlak a netuším, jak dlouho to vydrží...
    SPM
    SPM --- ---
    TEAPACK: Jj, tím :-) CNC nemám; asi to taky někdy budu muset postavit. Já to dělal ručně a to byl vždycky hrozný oser... hlavně když jsem to vrtal po vyleptání, tak jsem si často urval vrtáním tu měď... a před leptáním byl zase problém hledat místa, kam jsem chtěl vrtat. Jak moc jednoduše/složitě se dělá s tím osvitem? To jsem ještě nezkoušel (a chtěl jsem) a někdo mě strašil, že se s tím taky musí dost laborovat jak dlouho to osvěcět a podobně, aby ten výsledek byl rozumný.

    Prokovy jsem nikdy nepochopil, jak se v těch průmyslových aplikacích dělají... vždycky na to čumím jak puk, jak dostali tu měď do díry :-) Nicméně pro jednodušší myslím snad existovalo něco jako nýtovačka, že se to vloží do díry a rozklepne? Jenom mám pocit, že to taky zrovna levné nebylo...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam