• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ZIGI: nojo ale kde koupit brouseny a kaleny jekl v toleranci alespon h7?

    77WHITE: klidne rejpej nicmene 350mm dlouha tyc o prumeru 20mm se ti pri zatizeni 2kg uprostred prohne o 0.01mm. U stolu je ponekud jedno jestli to je 1 nebo 5mm.

    TEAPACK: v pripade konvencni konstrukce bych to tak udelal, akckoliv podeprene tyce nemam rad, protoze jak jsou ty voziky otevrene, maji mnohem min rad kulicek, tak je to takove gumove. krom toho bych si chtel nechat otevrena dvirka pro experimenty s vzduch. loziskama. Me kazda osa bude slouzit jako 2 osy, taky bych tam rad dal kulickac se stoupanim 10mm/ot ale musim tam dat remen, protoze chci pouzit i druhy smer pohybu remenu pro tazeni druhe osy v opacnem smeru, na te druhe ose uz budou jen nejake 8-10mm tyce, po tom bude jezdit jen zavazi (napovim ze bude vazit stejne jako to co bude jezdit na druhe strane opacnym smerem) takze to bude mit 2x vetsi hmotnost.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    77WHITE: tady jde spíš o vedení než o nosnost ;) a to, že se ti jekl prohne o 1mm na metru znamená, že se ti při tisku tryska zaboří do podložky nebo vyjede tak vysoko, že budeš tisknout do vzduchu ;) když chceš tisknout vrstvu tloušťky 0.05mm tak to musí být aspoň trochu bytelné a nesmíš mít vůle na vedení 0.5mm ;)

    JVCNC: Tak to bych raději vzal podepřené tyče a pod ně nějaký duralový profil =)
    ZIGI
    ZIGI --- ---
    77WHITE: není tak úplně pravda - jekl 20x20 s tloustkou steny 2 mm ma prekvapive stejny (dokonce mirne vesti, ale bez uvazovani zaobleni rohu) prurezovy modul a moment setrvacnosti (tedy veliciny, na kterych primo zavisi unosnost toho prvku v ohybu a jeho pruhyb) jako tyc prumeru 20 mm. A je vyrazne lehci. Ja bych ty jekly nepodcenoval :-)
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    JVCNC: Jen si rejpnu, z 20 jeklu udelas xmetrovou konstrukci knihovny, sam z toho mam stul s cca 30ti kilovou deskou:) 20 tyc je unosnosti jeste nekde jinde:)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    TEAPACK: zase kolejnice pro voziky nejsou samonosne a potrebujou desku a kolejnice nalezitou montaz na ni. ja 3d tiskarnu stavim taky na tycich, jen ty tyce mam 20mm, protoze bych nerad aby se mi to cele prohybalo jen vlastni vahou.
    SPM
    SPM --- ---
    JVCNC: jo, teď si s tím zrovna hraju... na volno mi šly v pohodě, ale na x vozíku, kde je to postahovaný plastovejma páskama, to jezdí na prdel a kuličky neobíhaj... musim domyslet líp, ta instalatérská páska by mohla fungovat, dík :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    JVCNC: to se mi vždycky otvírá kudla v kapse, když vidím tyhle zalisovávací pouzdra "zalisovaný" mezi dvě ABS pacičky ... :-/ a přitom kuličkový vozík stejného formátu je jenom o stovku dražší a máš tam i díry pro montáž a opracovanou dosedací plochu...
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    SPM: to pisu porad ze ty levne cinske jsou pod hranici pouzitelnosti. Pozor ale na to ze ty KH pouzdra maji montaz zalisovanim,pro tyc h6 do diry v hliniku K7 nebo do diry v oceli H7, tedy takhle navolno porad muzou mit na tyci vuli. Coz by slo obejit, pokud to bude vadit, instalaterskou stahovaci sponou a lehce je sevrit. v kazdem pripade pozor na to aby kulicky skutecne obihaly a aby jen neklouzali, poznas tak ze v tech vratnych kanalcich co jsou videt z vnejsku nebudou kulicky obihat kdyz tam bude vule.
    SPM
    SPM --- ---
    Tak se pomalu pouštím do upgradu... koupil jsem teda kalený tyče v toleranci h6 a místo čínských LM8UU jsem sehnal INA KH08PP (má to v pouzdru otvory přes ty kuličkové dráhy, rozměrově je to ale jinak úplně shodné). Jako drahý to teda bylo jak pes, ale ten rozdíl je brutální... ikdyž tu čínu nasadím na tu novou tyč, tak drhne; ta INA jezdí úplně hladce.
    MENCO
    MENCO --- ---
    CHILDINTIME: Tak pokud se pustíš do opětovný instalace / seřízení Y osy, tak budeš potřebovat posuvné měřítko - šubléru. V bodě 11 je to zobrazeno proč. Jinak to video, o kterým píšu níže je v bodě 9 :). Hodně zdaru.
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    MENCO:
    AXTHEB: diky obema, pokus to nepujde jednoduse seridit postavim to Y znova, nevypada to nejak hrozne.
    MENCO
    MENCO --- ---
    CHILDINTIME: posílám odkaz, kde od ca. 1:40 minuty je zobrazeno jak se to nastavuje. Jinak plstěné podložky jsou spíš k tlumení vibrací, dají se určitě sehnat v každém lepším nábytkářském obchodě.

    2. Osa Y - Prusa3D
    http://manual.prusa3d.com/Guide/2.+Osa+Y/143

    Pokud se podaří seřídit Y osu, tak bych zkontrolovat ještě dotažení šroubů. 17 klíč to je a je nutné mít dva ks, dotahování ve směru proti sobě a hlavně s citem :).
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CHILDINTIME: ti říkám, rozeber to a postav podle návodu znova
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    MENCO: hm, tak to me dostalo, z manualu jsem ted vykoukal, ze cela tiskarna by mela stat na nozickach/rozich osy Y. U tehle tiskarny tomu tak neni, dve protilehle nozicky pojezdu osy Y jsou nepatrne ve vzduchu a tiskarna stoji na zbylych dvou a hlavnim ramu. Nejsou tu nalepene ty plstene podlozky, to ale asi neva. Tohle bych mel asi srovnat jako prvni, jak na to? Tim jak jsem to nestavel se s tim jeste seznamuju, diky moc.
    MENCO
    MENCO --- ---
    CHILDINTIME: Zdravím. Podle popisu nejde zjistit, jestli všechny 4 nožičky jsou na rovné ploše a dotýkají se ji, nebo některá z nich ve vzduchu a je nutné provést "narovnání".
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    AXTHEB: jo to jsem popsal nejasne, pokud podlozku naindexuju na 9 bodu [0,0] az [2,2] kde [0,0] je levy spodni roh podlozky, [0,2] levy horni roh a [2,2] pravy horni tak jsem zjistil ze vzdalenosti trysky od podlozky jsou:

    [0,0] velka - nemam supleru ted, ale priblizne milimetr
    [0,1] velka (stejne jako vyse)
    [0,2] velka (stejne jako vyse)

    [1,0] mala (polovicni co vyse)
    [1,1] vetsi nez mala
    [1,2] mala (polovicni velke)

    [2,0] velmi mala
    [2,1] mala
    [2,2] mala

    takze hledam reseni jak to srovnat ... kdyz si srovnam Z (nejlip mi vychazi okolo kdyz pres menu dam -0.550 mm) tak logicky to udela spravnou prvni vrstvu jenom na casti podlozky
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CHILDINTIME: To jsem pochopil, nepochopil jsem jak si popisoval podrbnosti, ale "je videt ze zadni i predni cast jsou trochu niz nez prostredek tiskarny" ve mně vyvolává pocit, že tam máš něco ohnuté
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    AXTHEB: kdyz dam autohome, vypnu motory, a pohybuju s tryskou ruzne po podlozce vidim, ze vzdalenost od podlozky je v ruznych mistech podlozky ruzna
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    CHILDINTIME: Hm, těžko se mi to podle toho tvého popisu představuje. Já bych tu tiskátnu rozebral, zjistil co je křivé, nahradil za rovné a složil.
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    mam tady prusa i3 mk2 od kamarada, zjistil jsem, ze podlozka je dle me silne nahnuta - levy okraj je vyrazne niz nez prostredek a prava cast, kdyz prejedu osou y priblizne na prostredku podlozky, je videt ze zadni i predni cast jsou trochu niz nez prostredek tiskarny. Diky tomu nejde udelat u vetsich modelu spravnou prvni vrstvu, coz vede k problemum. Nevite jak to resit? V menu je nejaka korekce podlozky, ale neprijde mi, ze to funguje a nenasel jsem jak to fyzicky dorovnat - podlozka je pekne pripojena k takovemu krizi mozna naklon lze korigovat sroubovanim prostredni casti tech sroubu, ale nikde to zdokumentovany neni.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Průša taky. A když mu jednou došly tak ho lynčovali na twitteru asi čtrnáct dní :)
    SPM
    SPM --- ---
    LOL, k balení E3Dv6 dávají pytlík s gumovejma Haribo :-D
    SPM
    SPM --- ---
    tak jo, končim a můžu jít spát - měl jsem pravdu, rozbil jsem to :-D upadnul drát z topného tělíska :-)
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: mně na těch kovových jebe to aktivní chlazení, když vidím, jak mi ty ABS věci pak praskaj... ale asi se nedá svítit. Ale možná si ve finále udělám radost a objednám E3D... nebo něco takovýho, u čeho pak nenastane překvapení, že z toho zase lezou divné věci :-)
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM
    SPM --- ---
    Tvl, to je výborný. Zlobí mi ten čínskej PEEKovej j-head doma... ono to už pozlobívalo dlouho, ale teď se snažim z něho tlačit PETG a to nejde prakticky vůbec. Zdiagnostikoval jsem to, že by mohla být ucpaná tryska. Cold plug na tom nefunguje (je to tam patrně někde dole rozšířený, takže materiál se nataví, udělá kouli a nejde to už vytáhnout zpátky), tak jsem si řekl, že tu trysku z toho zkusím demontovat a prošťouchnout/odmočit etc... a teď koukám, že ty hovada tu trysku udělali kulatou, takže na ní nejde nasadit klíč :-D Jdu pro kombinačky, ale moc šanci tomu nedávám... hádám, že to domrvím úplně a za chvíli budu objednávat něco novýho :-D
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    Vyprdnul bych se na remeny a tisteny ozubeny kola - a udelal bych to takhle,je to jednoduchy a funkcni,mam stejnej system podavani struny,akorat ne bowden extruder a maka mi to uplne bezproblemove https://www.thingiverse.com/thing:275593
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    KALICOR: Jestli to má Bowden extruder, tak v tom nebude žádný problém, odpadne jakýkoli problém s nedostatečným místem, můžeš klidně vytisknout kola se stejným převodem (to menší kolo co bude na motoru bych radši koupil vysoustružené a přizpůsobil se tomu...), na motor to bude mít stejné nároky jako předtím, jen si dát pozor ať je ten pás napnutý... tzn. mít nějaký způsob jak vyladit vzdálenosti těch dvou kol, nebo tlačit na pás ložiskem...
    KALICOR
    KALICOR --- ---
    SPM: ...taky se trochu obavam, ale ma te na tom taky podil - je to lakave samosebou si tim hrat zejo :D
    GRAGAGROGOG: jooo to zni dobre :) takovy motorek se mi navic vali vedle v pokoji :) vyhoda by byla v tom, ze ten extruder neni na hlave ale vedle - vedene trubickou - a tudiz kdyz tohle zkusim, bylo by to v nejakem ohledu horsi, a neodpalim elektroniku :) tak se jde porad vratit k puvodnimu zapojeni a holt zatnout zuby.
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    KALICOR: Pomohlo by vidět jak to uvnitř vypadá... jestli to je podobné tomuhle, tak by šlo koupit ozubený řemen, vytisknout kolečka a veješ se klidně pod 100kč.
    SPM
    SPM --- ---
    KALICOR: tim bys řešil daleko komplikovanější problém, než si rovnou ten reprap postavit :-)))
    KALICOR
    KALICOR --- ---
    GANDALFSEDY: ten software ... no je takovy pro lamky, nastavit par veci, ale moc jsem toho nenasel. nepovedlo se mi ani nastavit podpery, pouze ano/ne, ostatni zasedle - tudiz ber co davaj :)
    KALICOR
    KALICOR --- ---
    GRAGAGROGOG: jestli to vleze do 1000 a cvakani zmizi, tak nevaham. da se nejak vyladit aby ten posun byl stejny? maji to hodne rozdilne ty extrudery? popr. si pomoct arduinem (brat signaly - posun motoru od vyrobce a prepocitavat si to na vlastni posuv noveho extruderu)?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam