• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: a proc vlastne potrebujes nezavisle ovladani ? vetrinou to byva zadratovane.
    PECA
    PECA --- ---
    ANDY_WARHOL: Jenže Smoothieware neumí 2 nezávisle ovládané osy Z :( Našel jsem k tomu, že... 1) můžešes si to natvrdo zadrátovat propojkami na desce a potom jsou obě osy Z fixně spřažené, nebo 2) přidat nějaké doplňkové zařízení, které to udělá, ale to jsem nenašel a neměl jsem náladu to řešit. Takže jsem šel do Marlina.
    U Marlina mě štve, že každá změna konfigurace se natvrdo kompiluje do binárky. U SmthWr jenom zedituješ config.txt a hotovo.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: nema mks sbase vlastni firmware ? tedy vlastni ne, ale smothieware, protoze je to klon. ja mam tuhle desku taky objednanou. ten puvodni firm by mel snad byt stabilnejsi...
    PECA
    PECA --- ---
    MCKIDNEY: Jestli myslíš řídící desku, tak MKS SBASE (32bit) + MKS TFT32. Proto ten Marlin 2.0.x (beta).
    Ale koukal jsem - na githubu furt sypou nějaké commity a moc se s tím fakticky nemažou.

    To TFT32 je mi teď tak trochu na prd. Je to vlastně hostitel a nahrazuje to řídící počítač. Bohužel to zdaleka nedosahuje možností Printrunu nebo Repetieru. Snad by tam měly jít nadefinovat vlastní tlačítka, ale to jsem ještě nezkoumal. Citlivost displeje na dotek je taková pochybná. Dobré je, že te to rezistivní technologie, takže lze ovládat i klackem (v rukavicích) apod. Základní obsluha v tom jde dělat taky a výhoda je, že to nezatěžuje řídící desku tiskárny jako takovou. Respektive obráceně, deska tiskárny se nemusí zabývat čtením z karty, dostává rovnou G-kódy po sériáku, ani obsluhou displeje.

    ANDY_WARHOL: Dráty si myslím, že jsou ok. Ano, vím, myslet znamená houby vědět. :) Ale je to relativně zčerstva zapájený.

    ANDY_WARHOL, SPM: Rozhodpádně zkontroluju ochranu přetopení! Vím o co jde a kde to je. Je fakt, že jak to topí pomaleji a pomaleji, tak se to nejspíš už nevejde do nastavených 2°C za 40 - 60 sekund (nebo kolik jsem tam viděl)...

    Dík za rady, snad se k tomu večer dostanu. Ono je to vlastně jenom o hlídání tiskárny. V klidu se u toho můžu učit :)
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: taky bych to viděl na thermal protection... upřímně u sebe si nejsem ani jist, jestli jí na heatbedu mám vůbec zapnutou; spíš asi ne, protože už se mi stalo, že když mi zůstane běžet větrák a fouká to na ten termistor, tak se ten bed na 90C ani neohřeje. Takže jestli to ten bed kontroluje podle podobných thresholdů, co jsou na hotend (kde když se zapne nahřívání, tak ta teplota jde rapidně nahoru), tak je klidně možný, že mu něco přijde jako chyba, protože se neohřívá a sestřelí to.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    PECA: Co to je za desku? Mozna zacit stabilni verzi Marlina/FW pro ni?
    Kdyz jsem koukal na verze Marlina pro CR-10, tak me projekt Marlin pripomina projekty kde testovani se provadi az po customizaci pro HW/Clienta
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: me takhle obcas znicehonic vypadne vytapeni hotendu. zda se mi ze tam jsou nejaky spatny draty. kdyz s tim zahejbu, tak to zacne topit zas. kdyz ovsem topit nezacne, tak se to zasekne a musi se restartovat tiskarna. delaj to poslednejsi verze marlinu, je to v nastaveni - bezpecnostni ficura.me to sice dela hotend, ale je tam nastaveni i pro bed. me to konkretne delalo, kdyz se teplota hotendu nezvysila o 2 stupne za urcity casovy usek, tak sem ten usek zvedl a mam aspon cas zareagovat. samozrejme az budu mit cas, tak proverim draty. ty bys to mel udelat taky. problem neni v desce imho ale nekde po ceste. nicmene zatim zkus najit v nastaveni termal_protection a trochu si to nastudovat. tohle myslim nejde nastavit jinak, nez ze to musis to prepsat v konfigu, zkompilovat a nahrat.
    PECA
    PECA --- ---
    Zeptám se i tady. Nedaří se mi dokončit PID autotune na Marlinovi 2.0.x, MKS SBASE, bed 300 × 200 mm, napájení 24 V určitě přes 200 W (přesně z hlavy nevím), okolní teplota asi 15°C (studený HE 15 cm nad bedem ukazuje 16 °C). Nejdřív to jede, pak postupně klesá rychlost zvyšování teploty a pak to udělá nějaký fail a deska jakoby vytuhne (přestane topit a komunikovat):
    Error:Heating failed, system stopped! Heater_ID: bed
    [ERROR] Error:Heating failed, system stopped! Heater_ID: bed

    Error:Printer halted. kill() called!
    [ERROR] Error:Printer halted. kill() called!

    [ERROR] Can't read from printer (disconnected?) (SerialException): call to ClearCommError failed

    Vítám každou konstruktivní připomínku. Něco jako hoď to ze skály slyšet nepotřebuji. :(
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Tak zvednuti teploty, flow a vypnuti ventilatoru vedlo k dobremu vysledku. Jenom se zacal objevovat shrinking/warping na krajich
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    ANDY_WARHOL: Dam vedet, ja jsem zatim pustil tune na 245 misto 235, 105% Flow, Vypnul kompletne ventilator.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MCKIDNEY: tak to je divny. co se tyce sliceru, lepsi je urcite slic3r prusa edition nez cura... a teplotu zkus vytahnout, ja sem mel nejvetsi uspech pri 260 stupnich, coz bylo nad tim co doporucoval vyrobce ale schodovalo se to s tim co sem nasel na internetu
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Mam tu jeste druhou, ale nechci ji rozbalovat zbytecne, pokud na to sejde tak vytahnu svoji mountain dew PETG od Plasty Mladec :)
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    ANDY_WARHOL: Byla chvili v dry boxu ale jinak stejne.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MCKIDNEY: civku si menil, nebo se to zhorsilo uprostred jedny a ty samy ?
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Zacal jsem mit problem s PETG doma - puvodne jsem si myslel ze je to jenom modelem, ale tedka si rikam ze to musi byt ve sliceru - velmi spatna odolnost mezi vrstvami. Mluvim o 300-500g na cm^2 - to zvladnes odlomit 2 prsty od podlozky.

    Premyslim co muzu delat pro diagnostiku, tedka zkousim zvysit teplotu a zmerit zda extruder to nesidi.
    PS: prvni 2 vrstvy jsou perfektni.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    PECA: tryska nebo trubka co sype abrazivo byla opotřebovaná, proto je ten řez tak mizernej a průstřely vypadaj jak kdyby to dělaly opice...Je to spotřebák, musí se pravidelně měnit ;-)
    Hrany od (dobře fungujícího...) vodního paprsku by měly bejt krásně hladký, nic ostrýho.

    Jinak takhle tenkej hliník jde pálit v pohodě laserem (týhle slitině to neublíží), zbytečný platit vodu.

    pošli schválně DXF nebo DWG, zeptám se jak dlouho by to mašina pižlala :D
    PECA
    PECA --- ---
    AXTHEB, SPM: Profily byly řezané naprosto čistě, akorát u jednoho rozměru se o 100 mm sekli (poslali délky 340, namísto 440). S těmi deskami jsem měl asi nejprve poptat po fórech po zkušenostech. Nebo tam třeba zrovna někoho zaučovali, nebo měl někdo kocovinu, nevím.
    Taky jsem tam mohl dát papundekl ze dna bedýnky co se občas povalují ve smetí za obchoďákem a neřešit složitě vykrajovaný hliníkový vozík... Ty desky na bed, až na otřepy, jsou v pohodě. Nevím, holt zkušenost do budoucna, beru to jako investici do vzdělání...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: já tam taky kupoval profily, všechno to přišlo vždycky čistě a přesně nařezané.
    SPM
    SPM --- ---
    Na ehlinik jsem kupoval profily a ty mi přišly v pohodě. Nějak detailně jsem je teda nezkoumal, ale neviděl jsem na nich nic, co bych toužil brousit. Ale ten výpalek je teda pěknej hnus... Doma mám na vozík výpalek z dibondu (kompozitní deska hliník - plast - hliník), nevím teda kde to bylo řezaný, ale je to úplně čistý a bez důlků...
    PECA
    PECA --- ---
    MCKIDNEY: No, já si počkám. Potřebuji tiskárnu rozjet a přestat do toho rvát prachy za součástky. Více méně mi chybí kraviny. Ta PET fólie na bed, omotávka či punčocha na dráty a nějaký solidní dráty. Dráty na koncáky a termistory mám ze starýho LAN kabelu do zdi - žádná krása a počítám, že tvrdý dráty ot termistorů se asi brzy přelámou. Dráty k napájení topení bedu a od trafa k elektronice jsou ze starý "lampičkový" dvoulinky bez rozlišení. Dost nerad bych se spletl a jednoho dne přepóloval trafo... Takže chci nějaké "hezčí" a spolehlivější splétané vodiče v červeno-modrém provedení.

    ANDY_WARHOL: Hele, zeptej se tady v CNC auditku - třeba ti to někdo vyfrézuje, nebo vypálí líp. Jako zprvu jsem byl nadšený, protože to neumím, ale brousit ty otřepy mě přestalo brzo bavit a zmazanej jsem byl jak horník po šichtě.

    AXTHEB: Ne. Reklamoval jsem s nima špatně uříznutý profily a nechtěl jsem se s tím už zdržovat. Nejdřív jsem byl rád že to mám, pak jsem to montoval a trochu mě to sralo a teď už je mi to jedno. Příště se zeptám jinde, jestli nějaké příště bude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam