• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    DIDA
    DIDA --- ---
    ACID: Je to na Rebel II.
    ACID
    ACID --- ---
    DIDA: Na jaké tiskárně je to tištěné?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MILAZAJICEK: Zmenši rychlost nebo si sežeň k tiskárně firmware s linear advance, připadně experimentuj s akcelerací
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    DIDA: podle obrázků dobrý... pošli do PM kolik a kam mám poslat $$$ za to, že mi to přijde poštou ;-)
    DIDA
    DIDA --- ---
    Takhle to vypadá:







    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    AKA_THE_A: Já myslel, že ty 4 díry v rozích jsou i na uchycení k desce... Až to budeš lepit, ideální bude nechat prvně zaschnout lepidlo/silikon s nedotaženými šrouby o pár desetin mm a dotáhnout to až potom...


    K tomu je přilepený 30x30x1.5mm kus hliníkového plechu, celé je to jen jen stažené k boku motoru stahovací páskou, 2 motory + coldend se nedostanou přes 60°C s jedním 60x60mm radiátorem bez větráku. Krokáče ale topí jen cca 5W, moc bych to nesrovnával...

    Jo to lepidlo asi funguje chemicky stejně jako acetický/neutrální silikon a polymerizuje vstřebáním vlhkosti ze vzduchu, tady ale lepený spoj nemá nikdy víc jak 2mm na šířku, není třeba nic vlhčit.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    GRAGAGROGOG: nechceš se tim blokem pochlubit? :D
    Už hodně dlouho mi přišlo divný že všichni dělaj vyhřejvaný komory, ale nikdo v nich neřešil chlazení motorů...

    btw z tech. listu toho lepidla : Hladké nesavé materiály, jako kov nebo plast běžně nepropouští
    vodu. Pokud jsou Pattexem 100% lepeny dva takovéto povrchy,
    je třeba lepený povrch před aplikací navlhčit, např. otřít
    vlhkým hadříkem. Vyhněte se hromadění vody, tvorby kapek.


    Ten kus mědi na tisknutym vršku drží 4 šrouby M4, těma by nejspíš šel ten tisknutej díl zbortit kdybys je utahoval víc než drávo ;-)

    DIDA
    DIDA --- ---
    AKA_THE_A: Zítra to zkusím pokusně vytisknout a dám vědět.
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    SALAM23: Šlo, ale aby těsnící kroužek těsnil, potřebuješ celkem rovný povrch, což se dělá dost blbě ve drážce u vytištěného modelu. Navíc přítlak bys měl jen potom co to přišroubuješ na procesor, ten kus mědí nejde jinak sešroubovat...

    Já používám vytištěné bloky na chlazení krokových motorů ve vyhřívané komoře, na těsnění se mi osvědčilo tohle: http://www.pattex.cz/cs/produkty/100-percent/100-percent-gel.html je to o dost tvrdší než "normální" silikon, drží to velmi dobře na ABS i na hliníku... (měď asi bude v pohodě.)

    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    SALAM23: kroužek bych pak musel vyrábět, se mi moc nechce :P (možná pro verzi 2.0 můžeme vyzkoušet tisknutej z TPE či něco takovýho :D)
    Když to nepotřebuješ často rozebírat, je ten silikon lepší, protože toleruje líp nedokonalosti na povrchu, akorát mu musíš dát čas aby zpolymerizoval než na něj pustíš vodu...

    DIDA: přidáno 0,3mm



    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    Mám otázku na konfiguraci Slic3ru. Přijde mi že v rozích mám trochu víc materiálu než by bylo potřeba. Je nějaké nastavení kterým to lze omezit?
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    AKA_THE_A: nekoukal jsem na model - ale neslo by na dosedaci plose udelat zarez na o - krouzek,nez to resit brousenim a silikonem
    DIDA
    DIDA --- ---
    AKA_THE_A: Odhadem tak 0,3mm by mělo stačit.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    DIDA: myslim při tisku :D
    O kolik mám zvednout ty stěny abych to pak mohl broušením srovnat do roviny...strana s kanálkama dosedá na tohle, silikon neni všemocnej, takže je lepší když ho potřebuju co nejmíň ;-)

    ještě k tomu je taky měnitelná tryska...



    DIDA
    DIDA --- ---
    AKA_THE_A: Myslíš o kolik se to prohne při dotažení? To záleží jakou silou. Pokud by jsi to dal na silikon, tak by se to moc dotahovat nemuselo ne? Jina pokud byse při tisku použilo vysoké plnění, tak by to bylo docela houževnaté. Skoro jako normální plast do formy.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    DIDA: to je druhá možnost... o kolik se to může prohnout? (tipuju že kraje budou níž než prostředek)
    DIDA
    DIDA --- ---
    AKA_THE_A: Zrovna technologicky je potřeba to tisknout tou stranou s kanálky nahoru, takže ta úplně těsnit rozhodně nebude. Muselo by se to potom ještě přebrousit a styčné plochy natřít před sešroubováním třeba silikonem.
    DIDA
    DIDA --- ---
    AKA_THE_A: Jestli jsem to dobře pochopil, ta je to na vodní chladící blok a na to myslím 3D tisk nebude úplně vhodný. Klidně ti to zkusím zdaram vytisknout z PET-G nebo ABS, ale nevím nevím.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    Musí vydržet upínací tlak několika kg a odolávat (jen lehce) teplý vodě, takže asi ABS?
    Spodní strana kde jsou kanálky musí bejt relativně rovná, vršek neni tolik kritickej
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    ACID: co si s tím dělal? mě nejvíc času zabralo nakopírovat to na sd kartu. wifi je jen dopsat heslo a ssid do jednoho souboru a kamery jsem zkousel dve a obe sli hned.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    AKA_THE_A: Z jakého materiálu to potrebujes vytisknout?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam