• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ANDY_WARHOL: A jak resis problemy na jakekoliv jine platforme, kdyz ne vymenou komponenty?
    Zmeris napr. odchylku motoru a dokompenzujes si ji manualne ve firmware nebo proste koupis novy motor?
    Nerikam, ze je dobry chovat s k tomu jako k blackboxu. Porad je dobry drzet si technicky know how a byt schopny aspon zakladniho troubleshootingu. Ale kdyz clovek utopi 10 hodin svyho casu na problemu, ktery se da spravit za 1000,-, tak je imho potreba se zamyslet nad investici svych zdroju.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    QWWERTY: ja tvuj pristup chapu a asi bych sel dneska touhle cestou taky. ale na druhou stranu, co budes delat az ti to jednou prestane tisknout ? ja netusim, jestli ma prusa neco jako pozarucni servis a podobne. jak budes tedy resit nejaky problem ? vymenis dil, ale treba to nepomuze, co budes delat dal ? nebudes vubec tusit co delat. to taky neni dobre. ale je pravda, ze mozna je lepsi ten cas venovat necemu jinemu
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    GOSHEWAN: ne ze bych ti chtel hazet vidle do byzu, ale "idealni zpusob jak zacit s 3D tiskem" ..srsly?
    Pokud mate chut hrabat se v HW, hrat si na kutila a nonstop improvizovat, prosim.
    Ale pokud chcete tisknout, tak si proste kupte MK3. Ano stoji to jiny prachy, ale volny cas taky neni zadarmo.

    Kdyz tady ctu vsechny ty hacky ohledne trysek, spatnyho prichytavani k bedu, etc... tak je mi z toho tak nejak divne. Uz jenom kdyz vidim ten akrylovy ram, tak z toho kouka do budoucna naprosty clusterfuck a utopeny desitky hodin prace.
    Ja se k 3D tisku dostal jak slepy k houslim, nijak jsem se do toho nehrnul, natlacil me k tomu kolega, smontovali jsme za odpoledne MK2, zakladni kalibrace, pak akorat doladeni vysky vrstvy a od te doby to tiskne. Takovy veci jako teplotni veze jsme nedelali vubec a porad z toho lezou lepsi veci nez tohle. Jediny troubleshooting co delame je rekalibrace kdyz se tiskarna nekam prenese/preveze.

    Chapu, ze vas muze fascinovat samotna technologie, hrabat se ve fyzikalnich limitech aditivni vyroby a ze muzete mit domaci tiskarnu jako tamagotchi o ktery se musite starat. Taky jsme se hrabali a modifikovali Atmel pinouty v C++ headerech pro kolegovu RepRap desku a never again. Vzdycky jsem mel za to, ze to ma byt primarne nastroj, kterymu hodim model a on mi ho v rozumne kvalite vyprodukuje, bez toho abych musel travit 2 dny debugovanim (debugovanim hardware tiskarny. Optimalizace/debugovani modelu, aby byl idealni pro tisk je jina kapitola).

    Argument "na tiskarne ktera za tebe nedela vsechno automaticky, se toho nejvic naucis" neberu, protoze zni stejne blbe, jako kdyz nekomu kdo zacina s linuxem poradite, at si jde nejdriv precist dokumentaci ke kernelu.

    /rant
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    Pripominam GOSHEWAN - myslim, ze to je idealni zpusob jak zacit s 3D tiskem, navic vhodne na experimenty s HW. Stala me necelych 5tis.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Diky ta tycinka pomohla, dneska jsem skusil abs, vytisknul jsem drzak na e3dv6
    E3Dv6 Scolopendra Cooler for X5S, i3mega & other by SgaboLab - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:2927533/files
    To vytisklo v pohode, pak jsem chtel skusit neco trosku vetsiho, tak jsem tisknul najednou 2 rohovy drzaky kladek
    Tronxy X5S - upgraded parts für x-y axis by DoSch_1991 - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:2815168/files
    Vsechno ok do ty doby, nez jsem z tiskarny vyndal sklo a nechal to vychladnout, po chvili se to zkroutilo a zhruba uprostred to podelne mezi vrstvama prasklo, neudelal jsem chybu v tom, ze jsem to nechaval vychladnout na skle a nedundal to za teplas
    BYDK
    BYDK --- ---
    Zdravim chtel by nekdo nesestavenou tiskarnu. Nemam na to cas, tak to prodavam.

    TEVO Tarantula – TEVO 3D Onlinestore
    https://tevo3dprinterstore.com/...r-kit-printer-3d-printing-2-rolls-filament-8gb-sd-card-lcd-as-gift

    je k tomu i autokalibrace. Prosim do posty.
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    HONCKA: Já tisknu PLA na sklo. Teplota 55, sklo potírám silně rozředěným lektvarem z herkulesu, kancelářské lepící tyčinky a vody.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    HONCKA: tu podlozku potri lepici tycinkou a dej tak 40-50 stupnu. lak se pouziva na pet. studenou ppdlozku pro pla bys musel mit jinou.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Ještě dalsi vec, testuju ted tisk lodicky benchy, poprvy mi to ani nechlupatilo (zvetsil jsem retraction a snizil o 5 stupnu teplotu hotendu), akorat jsem měl hotend málo staženej k sobě a nekudy to teklo, tak jsem ho stahl, znovu udělal bed leveling. Druha opet chlupata, skusil jsem si pohrat s teplotou, chtel jsem skusit neco vetsiho, tak jsem dal tisknou makerbota, ale ten se nedotisk, protoze se uthl z podlozky, tak jsem dal tisknout znovu benchy se stejnymi parametry, jako posledne, ale ta se taky utrhla z podlozky. Jako podlozku pouzivam 30na30 zrcadlo z ikey, pred kazdym tiskem jsem ho vycistil ipou. Co byste mi doporucili na podlozku a pripadne jakou teplotu na PLA? Jsem z toho trochu rozpacitej, ze na tohle je hromada protichudnych informaci, nekdo doporucuje teplou, nekdo studenou, nekdo cisty, nekdo lak na vlasy, nekdo lepidlo.
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    HONCKA: trflonovou trubku rozhodně narvat až kam jde, jakmile tam máš větší prostor než je průměr filamentu, tak se ti tam rozpálenej plasto "rozteče" a máš zaděláno na problémy
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Podle tohodle jde bowden az ke krcku:
    Mk7 / Mk8 HOTEND ASSEMBELY REBUILD - What's New In The 3D Printer World-Customize 3D-2018
    http://www.customize-3d.com/tronxy-hotend-assembely-rebuild.html
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    HONCKA: Retrakce bylo urcite neco co bylo potreba, at uz vzdalenost nebo rychlost. Je to videt diky tomu, ze ocas je cisty - tam tiskarna nejezdila napric, ale podel objektu.

    K tomu zda byt bowden uvnitr ci ne - zalezi na typu hotend. Heatblok si rozdelime na 3 casti - cast co hreje, cast co izoluje a cast co chladi. Spousta z nich si usetri praci a strka trubicku az ke krcku (cast co izoluje.)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    JAPAN:
    MILAZAJICEK:
    Díky, ještě jsem narazil na takovou věc, chtěl jsem se zeptat, jestli teflonova trubička na filament má být zasunutá, skrz chladič hotendu k až trysce, nebo má končit na horní hranici toho chladiče hned za tím upevňovacím bazmekem, tak jsem to měl z výroby, ale jak je v tom dutým šroubu, co spojuje hotend s chladičem větší průměr než na vstupu do trysky, tak se mi v tom jakmile to bylo nahřátý a chvíli stálo, pořád kroutil a zasekával filament
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    HONCKA: retraction 2mm je podle mě málo, já dávám 6 až 8mm a retraction speed 80mm/s. Taky mám bowdenovou tiskárnu, tam to chce prostě víc než u direct drive.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    HONCKA: ten obrázek nejde zobrazit ale zkus mrknout sem tady jsou ty vady hezky popsány https://www.simplify3d.com/support/print-quality-troubleshooting/
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    HONCKA: obrazek neni videt
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BOZA: Dneska mi facebook nabídl reklamu na http://eu.bf3dfilament.com/

    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    BOZA: Tiskl jsem ciry ABS a PETG, ale priprav se na to, ze ten vytisk nebude pruhlednej, spis prusvitnej
    BOZA
    BOZA --- ---
    Tisknete nekdo z nejakeho pruhledneho materialu? Nasel jsem pruhledny jen polykarbonat a pri jeho tisku popis spousty problemu. Na polykarbonatu netrvam, ale ta pruhlednost by se mi libila.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam