• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    PECA: takhle uz to chapu :). pochopil jsem z toho nejak ze ti chybi nejaky tisteny dil.
    PECA
    PECA --- ---
    RAINBOF: Teď ti asi nerozumím. Já mám rozestavěnou jednu jedinou tiskárnu. Stavěl jsem modifikovaného Rebela II a koupil k tomu HotEnd RebelMod v 3.2. Ano, můžu si koupit jiný HE, ale potřebuji k tomu i těleso extruderu a do toho co už mám nepasuje E3D6, ale nějaký jiný - tuším J5 (možná se pletu, musel bych to dohledat). Kupovat něco z Čínu teď je nesmysl, dorazí mi to na konci ledna, pokud vůbec. Takže to můžu koupit jedině tady v ČR (EU). Ale zase bych nerad platil jako za raketu.

    Pokud se někomu válí funkční plonkovej extrudér (bez motoru, ten mám), tak mi může zkusit nabídnout. Na eShopech jsem se poněkud ztrácel při hledání. Ale zase jsem moc nehledal, aktuálně jsem v práci.
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    PECA: Jo, to je presne vono. Zapomnel jsem, ze je taky dobry poladit retrakci, aby nebyla vic nez 1 mm :)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    PECA: a to ten tisk misi byt nutne z rebela ?
    PECA
    PECA --- ---
    NEPHIRUS: Bude to tím. Já si uvědomi, že těleso extruderu je dělané na jiný HE. Ve výsledky jsem musel cca o 5 mm (možná méně) povysunou heat break z chladiče, nemluvě o chybějící teplovodivé pastě. Takže se jdu na Rebel fórum poptat jestli mi nějaká dobrá duše nevitiskne bhodné těleso extruderu, nebo budu muset koupit nějaký komplet nový...

    Děkuji za všechny podněty. Jak se to trochu víc ohřeje, začne to přeskakovat. Když nastavím větší proud a přítlak, tak hoblovat strunu. Evidentně se to nechce procpat tryskou. Když jsem pak vychladnutí na 80 °C vytáhl strunu ven měla na konci takovou jako "hlavičku" - natavenou část nepatrně rozšířenu, v délce cca 3 - 4 mm.
    Jinak po nahřátí HE můžu strunu volně protlačit rukou. Z toho vyvozuji, že kombinace retrakcí a předčasného natavení struny vede k "zašpuntování" heatbreaku, kde se struna doslova zadře.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    312_FORREST: protahni tu diru necim jako niti nebo tak ... ja sem to parkrat namocit do acetonu a pak tahal nit
    312_FORREST
    312_FORREST --- ---
    Zkusím tedy ještě to čištění, že vytrhnu filament. Rozerberu hotend a dám tam pastu znovu.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    312_FORREST: pokud to nejde protlacit rukou, nebo to tece pomalu a 100% je tam spravna teplota na danej filament tak je neco ucpany ... nejakej spalenej bordel v ty trysce ... i kdyz je nova neznamena ze neni vadna ...to co popisujes ze to na zacatku slo pak ne sem mel s tim ze nakonec to bylo fakt v ty trisce ... nejdriv sem ji machal v acetonu protahoval kde cim az z toho prestali lizt sracky no a po slozeni tiskne...uz zase v pohode ... myslim ze ten problem nastal po vymene abs za pla nejspis tam nejaky pla zustalo a pri teplote na abs se tam speklo ... ale zase me se to stalo po nejakych 2 letech :) (netisknu nonstop, spis narazove tisknu hodne a nekdy treba mesic pauza)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ANDY_WARHOL: skvelej napad. zajem by byl.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ACID: vyladit čínské hotend , pohlídat si voltaz (pustit 24v do 12v topnyho tělesa vygeneruje pěknej plamínek)

    Ale samozřejmě těch zkušenosti je mnohem víc.ale to je spíš na povídání někde u piva.

    Což mě napadá, co udělat nějakou sešlost a povypravet si o zkušenostech osobně? Byl by zájem?

    ACID
    ACID --- ---
    ANDY_WARHOL: dik. Jake byly hlavni problemy?

    PECA: cvakani se mi objevuje pokud mam trysku opravdu moc blizko podlozky u prvni vrstvy a treba jeste pridam na flow, Mladec tisknu na 210, ale realnou teplotu jsem nemeril. Kolecko original anetacky, gripu ma na rozdavani.
    LIVE_RUSTY
    LIVE_RUSTY --- ---
    Přeskakování kroků jsem řešil také (někdy u první, jindy třeba až u třetí vrstvy).
    U E3DV6 china klon při tisku PLA bowdenem.
    Řešil jsem přítlak zubatice extrudéru, délku a zahnutí bowdenu, výšku Z osy při home, zlepšení chlazení hotendu, izolace heatblocku od heatsinku.

    Nakonec to vyřešil přechod z celokovu na hotend s teflonem. Stále se mi to předtavovalo v heatsinku a nedokázal jsem si s tím poradit. PLA prostě nešlo, ABS bylo v pohodě.

    Radek
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    PECA: Neni moc podstatny, jestli ten mekkej filament dre o teflon nebo o neco jinyho :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: teplovodiva pasta s docela dobrými parametry se dá vyrobit z pasty na zuby a vazeliny. To seženeš v lékárně, pasta na zuby nesmí mít příměsy na obrusovani plaku, tzn staci ta nejlevnejsi.pomer se dá najít na internetu
    A pasta do celokovu určitě patří
    PECA
    PECA --- ---
    NEPHIRUS: Pochybuji, spíš ne. Můžu to zkusit. Teflon tam nemám, je to celokov, to by taky mohlo být tím. Hmm, snad to seženu někde lokálně...
    ANDY_WARHOL: Přesně, asi tak před 2 -3 měsíci ani ťuk.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jinak ja teda plasty mladec PLA taky tisknu na 215 (buhvi jak presne to je).
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    PECA: Mas v zavitu mezi chladicem a heatbreakem teplovodivou pastu? Delo se mi to taky, problem byl v tom, ze se zahratej filament zacal moc trit o teflonovou trubku a motor to prestal davat. Pomohla mi ta pasta.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: já sem před pár měsíci nemohl přesně tohle najít. Myslel sem si jak si koupím gear a zbytek vytisknu ale ještě to nebylo. Sem rád že už to jde...
    PECA
    PECA --- ---
    PECA: Aha, tak IR teploměr se dá sehnat taky docela levně - to by na moje účely stačilo:
    https://www.aliexpress.com/...d-Thermometer-Digital-LCD-Laser-Pyrometer-Temperature/32805293295.html
    PECA
    PECA --- ---
    ANDY_WARHOL: Něco mezi 10 - 15 USD:
    https://www.aliexpress.com/...Y-Prusa-i3-Steel/32882914540.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.79472e0erSck6w
    https://www.aliexpress.com/...-Gears-With-2pcs/32949252851.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.79472e0erSck6w

    A nadhazoval jsem termokameru - mám dojem, že to bude dražší sranda :) Ale myslím, že když na žebra přitlačím libovolný teploměr, nebo prst, tak mi to orientačně řekně, jestli chladí dost, nebo málo :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam