• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    TRUBY
    TRUBY --- ---
    ANDY_WARHOL: jj, a při 3400/mm to ještě funguje...
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    ANDY_WARHOL: je to tam napsaný nakonci, nahřeju, dotáhnu trysku za tepla... = /
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    TRUBY: a když to dáš zpět tak ok?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    HEINZZ: po zahřátí je ještě třeba dotáhnout trysku, protože to zahřátím pracuje a vzniká tam vůle, kde to může drhnout
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    HEINZZ: p.p.s Tak sem to ze zvědavosti znovu otevřel a nikde v hotendu sem nenašel ani náznak toho že by se filament dostával někam kam nemá... chtěl sem to složit ještě s teflonovym heatbreakem a co se nestalo - urval se mi závit na termistoru uvnitř těla heatblocku. Paráda. fakt mám chuť se na tohle hobby teď vysrat. = )
    TRUBY
    TRUBY --- ---
    Ahoj,

    mám následující problém.

    Při tisku kalibrační kostky 20x20x20 osa X a Y celkem ok, výška (osa Z) pouze 16,2mm. Chtěl jsem tedy přenastavit kroky/mm z původních 3200/mm na cca 3950/mm. V tu chvíli pohyb nahoru ok ale když dám Z-home, tak se motory zaseknou, bzučí, nejedou. Zkoušel jsem různá nastavení v EEPROM, zvýšení proudu na driverech ale furt to nefunguje. Poradil by někdo? Děkuju.

    Moje specifikace:
    Rebel II, Arduino Mega, Ramps 1.4, Drivery A4988 (1/16), Microcon Nema 17, závitová tyč M5, Merlin 1.1.9, Repetier-Host 2.1.6, Slic3r 1.3.1
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    HEINZZ: p.s. zkoušim PLA a to s profilama kterejma si sem jistej že fungujou a tisklo to jak z praku.. o to větší je to frustrace, fakt myslim že problém je v tom jak skládám ten hotend, už mě nic jinýho nenapadá.. = (
    HEINZZ
    HEINZZ --- ---
    FERNIE,HEINZZ:

    Tak já už prostě fakt ale fakt nevim. = ( Dneska přišla nová teflonová trubička, tak sem hotend znovu rozebral a složil z novejch dílů (a zkusil použít celokovovej heatbreak). A chování naprosto totožný, teď si sem jistej že se to někde po cestě zadrhává, protože když dám jenom extrudovat naprázdno třeba 50mm tak to chvíli leze krásně, pak to třeba přestane/začne se mrvit, tak pomůžu struně malinko rukou, najedno odpor povolí, zas to chvíli jede a pak se problém zopakuje.

    Co dělám:
    Vezmu heatblok. Zašroubuju Trysku na doraz, pak povolim o půl otáčky. Zašroubuju heatbreak nadoraz, dotáhnu trysku proti heatbreaku. Natřu heatbreak teplovodivou pastou, zašroubuju do chladiče. Do chladiče nahoře zašroubuju tlakovou spojku, vezmu novou teflonovou trubičku a zasunu nadoraz, ještě s ní lehce cestou kroutim abych měl jistotu že je opravdu uvnitř heatbreaku a ne jenom na jeho hraně. Složim (topný tělísko, teploměr, větrák na chladič), nahřeju na tiskovou teplotu (210 na kterou mi to PLA předtím tisko krásně), dotáhnu trysku za tepla.

    Je v tomhle postupu něco špatně?
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ZIGI: no hele ja to ladim tak, ze had rika ze to musi vsude drzet. mas to novy tak to drzet bude. zjistuje se tim krivost bedu. Ten ctverecek na konci je ale dulezitej (a proto na nej neni videt ze...) tam ladis prave jak moc to mas primackly

    Proste tohle.

    ZIGI
    ZIGI --- ---
    A máme tady první díl příběhu Noob a Průša Mini :-)
    - sestavení - úplně triviální, jediný zádrhel bylo trefit se šroubem M3x20 skrz tištěnou sučást do matky v hliníkovém profilu.. byla samozřejmě o nula nula nic niž, než by bylo potřeba. Ale dalo se jí s trochou fantazie přidržet v ideální poloze a sestavení v klidu dokončit. Zapojení pár konektorů a během půl hodinky (i se čtenim manuálu) byla tiskárna provozuschopná
    - kalibrace a první tisk (PLA sample Prusamentu) - wizard blbuvzdorný, vše OK. Problém na straně uživatele samozřejmě nastal při nastavení první vrtsvy. Jsem slepej a prostě nevidim, jestli je filament málo/moc/akorát rozpláclej (tryska 0,4 mm). Prostě to nevidim :-)... a neměl jsem vůbec tušení, jak moc můžu s tim Z jet dolu... takže poměrně dlouhé (ehm, no asi tak na 8x) ladění, pokusy o tisk jednoduchých modelů na USB disku (píšťalka, Prusa napis apod.) stále nebylo uspokojivé... furt ta první vrstva nebylo úplně ideální. Malá vsuvka - samozřejmě nemám doma nic na odmaštění, kromě ubrousku co byl součástí tiskárny, takže jsem si říkal, že to může být i tím. No, nakonec jsem se pochlapil a sjel se Z až na -0,922 a zdá se, že to tak asi má být (přijde mi to hodně, bál jsem se, že zareju trysku do podložky, ale nestalo se tak).S tímhle nastavením to tiskne, řekl bych (bez možnosti porovnat s jinou tiskárnou), moc pěkně :-) I když to místo, kde tisk začíná je u některých modelů poznat. Povinné foto 3D Benchy přiolženo :-D Je tam patrný ten počáteční bod tisku, kde to malinko zazlobilo. Ale na jiném modelu to neudělalo, tako nevím.

    Stay tuned, bude z toho neverending story :-)

    ACID
    ACID --- ---
    RAINBOF: vzal bych originál model, upravil díru podle toho kluzného pouzdra které máš, vytiskl. zachoval bych amozřejmě to rozříznutí..
    Nebo když už teda redukci, tak bych na oba konce redukce udělal náběhy (řekněmě 1*30° a uprostřed (=tam kde nejsou pouzdra) bych udělal odlehčení klidně 2mm zase s náběhy...
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    XBAHNO: jo ty to jsou. kdyz jsem to vytisk neslo to vubec tak jsem vytisk jen cast aby se tam to pouzdro dalo dat zatepla cele. Tiskl jem dva filamenty (PLA) oba to delaj stejne.
    Asi se mi teda srazej modely. to mam fakt stesti.


    ACID: ano a mohl bys mi rict ktery ? drzak se tiskne 4.5 hodiny (a z nejakejch duvodu mi nejde tisk zrychlit) pri mych "schopnostech" bych nerad skoncil po vikendu s bandou zmetku. (zatim jedinej zmetek je redukce vkuse)


    GRAGAGROGOG: "Doporučil bych se na to vysrat" a to jako proc ? uskodi to necemu ? delam to pro zabavu.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    RAINBOF: To jsou tyhle redukce: http://ok1uga.nagano.cz/3d_modi.htm ? To je mi divny, ze ti tam jde jenom za tepla, ja je lisoval normane za studena, v drevarsky svorce(mam malej sverak) a pohoda. A mam jednu dlouhou redkuci se dvema pouzdrama, zadnej problem.
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    RAINBOF: Díly pro kluzná ložiska z FDM 3D tisku.... Doporučil bych se na to vysrat, ale když nedáš, dá se použít tmel/lepidlo s co nejmenší smrštivostí jako poslední část sestavy a jednu "floating" stranu ložisek.
    ACID
    ACID --- ---
    RAINBOF: za mě nejjednodušší by bylo vytisknout drzak se spravnou dirou a na redukce se vykaslat
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    tak jde s rebelem do tuhyho, prebouchavam osu z na trapez a kluzny pouzdra 0820 s hlazenkama. nedari se mi dosahnout standardni cestou souososti.

    Sel jsem cestou redukci protoze kluzna pouzdra nejsou vkuse takze tisknu redukci, do te jeste zatepla vrazim pouzdro to se zatahne. kdyz dve tato pouzdra narvu (zrovna dobrovolne to tam neslo) do drzaku tak hlazenka sla ztuha. tak jsem to nahral na 85 na extruderu a hlepal do toho napnuteho drzaku tak si to sedlo a povolilo. Ovsem rikam si zda to pozdeji nebude cinit potize. Je nejakej lepsi zpusob jak to udelat ? napadlo me to pouzdro vytisknout pro obe najednou ale to tam zas nedostanu ty pouzdra protoze to jde jen zatepla....




    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    QNEDLEEQ: ja myslel ze jste to zkouseli na nejakym obrazci :)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    QNEDLEEQ: no kdyby tisknul v krabici celkem by se tomu vyhnul a abs by si mel po letech presusit ale degradaci to asi nevrati
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    QNEDLEEQ: dej vedet zda to klaplo. u mne je rozhodne problem spatne nastaveny firmware
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    jasne. bude mu to jedno sjede wizzard kde rekne ze ma jinou tiskarnu tu nastavi a jede.
    je to normalne balik usb ovladacu, a sliceru + prepripravenych profilu pro prusu. Tisk normalne pres kartu nebo z pronterface. Delam to tak take v tiskarne mam marlin 1.9
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam