• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    FAT
    FAT --- ---
    Ahoj, přemýšlím o tom, že bych koupil k Vánocům vnukům nějakou 3D tiskárnu. Chtěl bych asi Průšu a investovat do toho cca 8k. Jsem v téhle oblasti absolutní laik, jen znám princip. Proto se chci zeptat, jestli je v tomhle mém segmentu nějaká nabídka a co by asi tak bylo nejlepšího.
    Díky všem za rady i připomínky
    SPACEX
    SPACEX --- ---
    PISTA1: Základ je snížit o 0.1 offset oproti hladké straně. Téměř určitě to vyřeší tvůj problém, můj hrubý PEI od Energeticu nešetřím a jen jednou za měsíc přestříknu 3D Lacem. A jednou za čtvrt roku umeju jarem
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Čím čistíte hrubý PEI plát aby na něm drželo PLA a neodlepovali se rohy.
    IPA, líh, nic nezabírá.
    Jediný co funguje je že na něj kápnu jar, rozetřu papírovou utěrkou, opláchnu teplou vodou, další utěrkou osuším a hnedka plácnu na vyhřátej bed. Pak drží jak přibitý. Jenže všude píšou že vodu nee.
    ACID
    ACID --- ---
    QWWERTY: tohle bylo na trilabu, bed leveling jede s ohratym bedem, ale chtělo by to pohnout se z-offset
    To opačné pořadí by asi pomohlo.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ACID: za predpokladu, ze tisknes na Prusovi (bo nemam praxi se senzorikou jinych tiskaren)

    A) zkalibruj si Z, kdyz je vyhrata PINDA .. ie:
    1. dej PINDA cca doprostred bedu, 5 cm nad
    2. az bed dosahne cilove teploty, pockej 5-10 min, aby se od neho PINDA ohrala
    3. udelej kalibracni ctverce [QWWERTY @ 3D tiskárny]
    - cilem je mit trysku co nejvys, tak aby vrstvy byly jeste spojeny, ale co nejmin rozplacly
    4. pred kazdym tiskem predehrej PINDA stejnym zpusobem
    PINDA mereni je ovlivneno jeji teplotou a zatimco u normalnich modelu je ti relativne jedno, jak moc se rozplacne spodni vrstva protoze +-0.05mm, tak u grafiky to znamena rozplacly cary a hur vypadajici vysledek

    pokud mas octoprint, tak nainstaluj Bed level visualizer https://plugins.octoprint.org/plugins/bedlevelvisualizer/
    zadny bed neni 100% rovny, tzn. pokud chces konzistentne vypadajici grafiku, tak je potreba najit oblast, kde je bed co nejvic konzistentni, co se tyce variace odchylek.
    co se stane, kdyz je model umisteny do oblasti s ruznym zvlnenim je videt napr. tady, kde vpravo je grafika ok a ostra, ale v leve casti fotky je videt, ze je zelena moc rozplacla, neostra a prosvita skrz ni cerna, ktera se ve stejne vrstve tiskla jako druha


    B) vetsinou tisknu grafiku prvni a pozadi az jako druhy, resp. zalezi, jakyho chces dosahnout efektu
    - kdyz udelas grafiku prvni, tak zustane dobre viditelna a pozadi doplacne mezery. nektery detaily ale muzou byt vetsi/ne tak presny.
    - kdyz udelas pozadi prvni a rozplacne se to moc, tak v modelu nezustanou mezery, skrz ktery by byla videt grafika. ale kdyz mas dobre zkalibrovany Z, tak vetsina mezer zustane a grafika muze vypadat ostrejsi
    ACID
    ACID --- ---
    ACID
    ACID --- ---
    QWWERTY: zkusil jsem to s tím tvojim modelem a výsledek jakž takž, problémy 2:
    1) druhou barvu mi to začalo tlačit z flex extruderu, to snad půjde vyřešit přidáním třetího extruderu a použitím 1+ 3
    2) na hlavním tělese mi to dole a nahoře udělalo blob, nezachytil jsem přesně ten okamžik, přepínal jsem extruder, ale asi by pomohla malá wipe tower. Pokud bude čas, zkusím zítra.

    Každopádně dík, na to co potrebuju to bude fungovat.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ACID: tady jsem sepsal, jak dosahnout automatickyho vkladani M600 pauz na manualni vymenu filamentu
    ma to nejaky mouchy a chtelo by to dotahnout detaily, ale pouzival jsem to na skoro vsechnu embed grafiku co jsem delal

    Multicolor single extruder test by qww3rd0 - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:3337449
    MATISK0
    MATISK0 --- ---
    ACID: Pauza, vyměnit, spustit.
    Nebo ještě fixy na bílém filament
    ACID
    ACID --- ---
    Lze s jednou hlavou bez mmu vytisknout 2 barevný výtisk, aniž by to musela být celá vrstva? Filamenty bych si prohodil ručně, ale nedaří se mi dohledat způsob, jak udělat 2 barvy v jedné vrstvě bez multihead tiskárny.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PETamentor2 Is Latest To Turn Bottles Into Filament | Hackaday
    https://hackaday.com/2022/10/16/petamentor2-is-latest-to-turn-bottles-into-filament/

    3D printing bottle filament machine - PETamentor2 instructions and suggestions
    https://youtu.be/uSBCxH9358s
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Minimálně tam bude model panáčka, který se dá přetvořit do tvořítka 😁
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    PISTA1: cokoliv, okolo ceho je hype (aka groot), urcite sezenes uz hotovyho na thingiversu :)
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    To se hodí, holka chce formičky na cukroví s grootem a nějakejma šílenejma anime, tak alespoň nemusím nic vymejšlet :D
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    HONZAK89: kdyz by jsme zustali ve svete online konvertoru a dvoubarevne grafiky
    (namatkou jsem vybral prvni 2 free konvertory - urcite se budou dat najti lepsi)

    vychozi: https://nyx.cz/files/000/025/2534246_82fa0161b8782afe2ece/original.png?name=image.png
    bitmap -> vector (.svg): https://www.autotracer.org/
    svg -> stl: https://svg2stl.com/
    vysledek: https://nyx.cz/files/000/025/2534247_534f59450c13a605fc7b/original.png?name=image.png

    se slozitejsi grafikou je potreba se ponorit do editoru vektorove grafiky a obcas si opravit veci, ktery ty full-auto konvertory nezvladaji uplne ok, ale jinak je to relativne funkcni workflow

    HONZAK89
    HONZAK89 --- ---
    QWWERTY: přesně tak, po ořezu zůstanou okraje domršený. Musím se naučit lepší postup.
    Každopádně díky.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    TROOPER: typicka aplikace grafiky/fotek/... do 3D je
    a) vlozena grafika pro MMU ... priklad
    b) komplexnejsi reliefy (loga, etc..)
    ....obecne cokoliv, co ma clovek uz nekde graficky hotovy a je liny to kreslit manualne


    HONZAK89: jedna z moznosti je nechat to s "vysokymy okraji" a pak objekt oriznout zvrchu ve sliceru
    narazis ale dost mozna na jiny problem - budes mit zubaty okraje, protoze je to bitmapa
    za sebe bych doporucil nejdriv zvektorizovat (treba na .svg) a udelat 3D model az z vektorove grafiky
    HONZAK89
    HONZAK89 --- ---
    TROOPER: Ano, očividně je to jen moje neznalost v oblasti editace grafiky. Po překreslení okrajů je vše ok.
    mažu se. díky :)
    Pěkný večer.
    TROOPER
    TROOPER --- ---
    HONZAK89: Nevím co je vlastně záměrem, co čekáte, že z toho placatého obrázku bude za 3D objekt, ale myslím, že to ten nástroj pojal jako výškovou mapu. Černá označuje výšku nula, bíla by byla max a odstíny šedi někde mezi. Ten png je průhledný a nástroj chytrý, takže místo "bílé" je nic. A ty okraje jsou jen vizualizací šedých pixelů na kraji obrazce. Zbavíte si jich převedením obrázku do 2 barev. Ale stejně z toho bude jen nějaké placka.
    KULA
    KULA --- ---
    BLACKOUT: díky za inspiraci, já jsem si to načrtnul následovně s tím, že bočnice budou vsazeny do rámu stolku a uchyceny za pomoci magnetů. Celé by to mělo stát na zabržděných kolečkách.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam