RAINBOF: Luxottica (
http://www.luxottica.com/ ), vyrabi naprostou vetsinu branded brejli a vlastni tak vetsinu trhu, majoritu kamenych pobocek (takze konkurence, ktera nehraje podle jejich pravidel se neprodava, popr. je koupi a asimilujou), vcetne takovych veci jako eye-correction associace, ktera ti doporuci bryle hadej od koho
CEO je od pohledu a vystupovani slizkej italskej zmrd, takze se jim celkem dari (viz graf v linkovanym clanku)
v podstate tahle firma presunula bryle z kategorie "zdravotnicka pomucka" do "modni doplnek / eye wear" a lidi maji iluzi volby (seznam branded/retail znacek na
wiki), takze jsou ochotny platit $400 za bryle s vyrobni cenou $30
docela me prekvapilo, ze spolupracovali i na Google Glass, ale jasne - kdo jiny, nez majoritni firma v oboru
text pro ty co neradi video
Do You Ever Wonder Why Glasses Are So Expensive? - The Rocky Safari
https://www.therockysafari.com/2015/10/17/do-you-ever-wonder-why-glasses-are-so-expensive/