• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KACHNIKVytápění rodinných domů
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    OGMIOS:
    mas tam expanzni nadobu ?
    z toho co rikas se mi to skorem jevi jako ze jsi zavrel vyvod i vratku z podlahovky
    a voda pri ohrati nema kam expandovat. kdezto podlahovka to zrejme ke sve velikosti zvladne
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    SASOS: hmm ja vim ale nechtel jsem 2 cerpadla zbytecne. navic z nakyho duvodu kdyz topim jen do akumulacky tak mi jde moc nahoru tlak. kdyz sem pres leto natapel jen akumulacku(mam v ni 200l TUV) tak mi tam vzdycky vylitl tlak, uchcalo si to pres pojistovak a ja cely leto dopoustel vodu. ted co sem pustil topeni tak tlak je normalni a ja jeste nedopoustel.
    SASOS
    SASOS --- ---
    HAWKS: jo jo, hlida ti to optimalni teplotu kotle kolem 75°C, protoze Atmos je ocelovej.
    OGMIOS: no, vic betonu na podlaze je o vetsi setrvacnosti pri natapeni, ale to nic nemeni na tom, ze podlahovka je nizkoteplotni okruh a aku nadrz je vysokoteplotni okruh. Z logiky veci mi vyplyva, ze bys mel mit podlahovku jako samotnej okruh s vlastnim čerpadlem a tou termohlavici si pripoustet jen v pripade potreby horkou vodu v vysokoteplotniho okruhu od aku nadrze. Cerpadlo by si to rozmichalo ve vlastnim okruhu, a kdyz budes mit v okruhu napr. pod 27°C, tak si to zase pribere od aku nadrze. Vysledek je ten, ze kotel vali 70-90°C vodu do aku nadrze a podlahovka si cucne jednou za cas nebo jak psal Hawks malinko a furt, ale ne stylem, ze ti spadne teplota na kotli na 40°C. To je blbe
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    OGMIOS:
    to nicemu prece nevadi.. navic je treba si uvedomit, ze termostaticky ventil neni dvoustavova regulace, ale spojita, cili se (v idealnim pripade, samozrejme) docili stavu, kdy ventil je otevren natolik, ze pousti takove mnozstvi vody ktere je ekivalentni ztratam mistnosti
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    SASOS:
    myslis ohrivaci smycku?.. to je pravda
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    SASOS: no vono se to totiz historicky tak vyvijelo. na podlahovku mel prijit termoregulacni ventil na to to tam je pripraveny jen tam dat hlavici na termoregulaci. ale zas na druhou stranu nevim jak to pujde pac mi tu podlahovku zalili vetsi tloustkou betonu..melo bejt 6cm a ve finale je v prumeru dvojnasobek. takze se to vcelku i dyl nahriva a ac mam v okruhu 60C tak podlahovka je jen teploucka. a neudelas nic, jedine to cely znovu vymlatit vid. holt nekdy to je pak takhle zaklety.
    SASOS
    SASOS --- ---
    OGMIOS: mam dotaz, unika mi proc mas v tom schematu 3 cestak na zpatecce u studeny vody. Dle meho soudu mel byt na tom rozdeleni teple vody do aku nadoby a do podlahovky. Navic mi tam chybi nejaka termostaticka regulace podlahovky, protoze do podlahovky by nemela jit teplota nad 40°C, ale v praci topime cca 35°C. Dal, pro nizkou teplotu vymeniku na kotli mi tam chybi malej kotlovej okruh, kterej bude na vymeniku drzet trvale napr 70°C a kdyz to tam bude, tak to pusti teprv vodu do okruhu, jinak nemas moc sanci ani nejak rozumne natapet tu aku nadrz, protoze pokud budes nechavat kvdlat 40°C vodu v okruhu, tak to je dost na 2 veci. To co pisu je na zaklade zkusenosti se zplynovacim kotlem Atmos na uhli a drevo a aku nadobu mam v rozpracovanem stavu ve sklepe.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    HAWKS: pockej to nebude fungovat z duvodu toho ze podlahovka ma par hodin nabeh nez se ohreje. takze kdyz tam dam pokojovej termostat kterej mi priskrti podlahovku a ta vychladne pac v pokoji bude porad teplo a pak se zapne az se v mistnosti ochladi tak bude trvat par hodin nez se zase nahreje. mozna ale dam tu termo hlavici na ten ventil pred podlahovkou at to trochu priskrti na nizsi teplotu a uvidim.
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    a samozrejme jeste na krbove vlozce cerpadlo, ktere bude spinat az v okamziku dosazeni nejake teploty, treba 45 stupnu
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    OGMIOS:
    ale ty imho nemas problem, ze bys mel slaby kotel, pokud mas v dome horko jako prase, ty mas dle meho problem, ze vykon podlahivky je v silnem nepomeru s vykonem kotle a ztratami domu, aneb ztraty jsou 100%, vykon kotle treba 130% a k tomu vykon podlahovky treba 200%, takze ona bez problemy vytopi domek a bez problemu vyzari teplo do ni dodane.
    poradim ti jinou vec, dal bych PRED podlahovku termostaticky ventil, ktery bude ovladany teplotou mistnosti a ZA podlahovku termostaticky ventil, ktery bude ovladany teplotou vody z podlahovky odchazejici.
    ten ventil PRED zajisti, ze podlahovka bude topit jen kdyz bude v mistnosti chladno a ten ventil ZA ni naopak zajisti, ze kdyz bude voda ohrata treba na 70 stupnu, tak nebude prohanet podlahovkou 70 stupnu horkou vodu, ale bude priskrcovat prutok tak, aby na vystupu te podlahovky byla teplota vody vzdycky podle nastavene hodnoty, treba 25.
    prebytecna horka voda pak bude nucena jit pres vymenik
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    OGMIOS: respektive by to chtelo asi pred podlahovku smesovaci termostatickej ventil co by do ty teply vody co tam jde primichaval studenou vodu ze zpatecku z podlahovky a jen cast poustel do krbovky. jenze to by potom chtelo jeste jedno cerpadlo a ja to chtel udelat cely na jedno cerpadlo.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    HAWKS: no to vim. podlahovka tu vodu vcelku ochladi. na zpatecce podlahovky je to uz veskrze skoro zase studeny na omak. teplomer tam nemam. no ale co taky chtit od vic jak 400m podlahovky ze jo :D
    proto rikam ze si myslim ze sem podcenil zdroj a mel sem poridit silnejsi kotel. respektive mam krbovou vlozku(11kW na vodu). teplo je v klidu jenze tu vsechnu vodu neohreju na vic, no. pred podlahovkou je flaklej redukcni ventil na kterej sem si chtel dat termostatickou hlavici ze by to priskrtil cely na treba 30stupnu co tam pujde. jenze to asi ani nema vyznam a i tak z podlahovky poleti tolik studeny vody ze to nevytopim. chtelo by to aspon tak 20kW zdroj aby to nebezelo v techhle nizkejch teplotach. holt chybama se clovek uci. pristi barak co si budu delat uz to radsi predimenzuju a poridim vic akumulacek :D
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    OGMIOS: podle toho co ctu, tak jestli dobre rozumim, tak nedokazes ohrat vodu vic jak na cirka 50-60 stupnu a v dome mas horko
    na me to pusobi tak, ze podlahove topeni ma docela slusny vykon, takze vodu, co dodas z kotle, tak bez problemu dokaze ochladit (spolecne jeste s akumulackou).
    No a cerpadlo honi te vody tolik, ze kotel nema vykon tu teplotu nejak vyrazne navysit..

    Nemeril jsi, jaka teplova vody se ti vraci ?
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    OGMIOS:
    hele a mas ten ventil do podlahovky ovladany nejakym termostatem ci tak neco ?
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    POHODAVOLE:
    kotelni kamen ?
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    PISTA1: v cem pls vadi vymeniku 40?
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    no schema je veskrze jednoduchy. regulator toho co kam jde je ten trojcestak kterym manualne ridim kolik vody kam jde. asi jo..slo by to rozsirit o termoventily tu i tam no..ale ted nejsou.

    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    OGMIOS: No pokud topíš tak že na výstupu z krbu máš 40, a v baráku vedro tak že padneš tak výkonu je v tu chvíli až moc, jenže ti nejde do nádrže ale plejtvá se s ním v topení, takže tam nějakej problém bude. Navíc ta 40 výměníku moc svědčit nebude.
    Nahoď sem schéma zapojení, třeba na něco přijdem :)
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    PISTA1: no se to proste nevyhreje. tepelna ztrata na podlahovce je takova ze na zpatecce je vlazna ne-li studena voda. tudiz se to proste drzi celou dobu na tyhle teplote. asi tech 11kW neni holt dostacujicich na tu celou soustavu a nebo nevim kde je zakopanej pes.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    OGMIOS: Hele tam bude něco špatně. Při dobrý regulaci, po pár dnech topení v kuse, by jsi měl mít v baráčku příjemný teplo, ale ne takový vedro aby jsi musel větrat a akumulačka by měla bejt natopená na 90°C alespoň u vrchu když už ne celá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam