• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KACHNIKVytápění rodinných domů
    Vytápění všeho druhu. Pochlubte se, sdílejte zkušenosti, recenzujte dodavatele...
    rozbalit záhlaví
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: nn, na stodolu ne, ale na chalupu, resp. to přízemní 3+kk, které obýváme (trochu se změnil pohled na věc a využití té stodoly).
    Dělal jsem si hrubý výpočet na tzb-info a vyšlo mi, že při 20cm vaty 0.035 by R bylo 6.15 (obvodové zdi).
    Ale to chce komplexní návrh, samotné stěny nicmoc nevyřeší.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: myslíš na tu stodolu? Pokud není stěna rovná tak není potřeba zacpat tu mezeru z důvodu nějaké stavební fyziky, ale je potřeba udělat rovnou oporu pro tu vatu v tom roštu, aby držela tvar. Tedy v tomto případe rozteče co nejmenší a vatu s co největší hustotou. Ideálně 60Kg/m3 a víc a taky co největší šířku izolantu...
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: jasny, diky.
    Ještě dotaz: Vata se pak vkládá do roštu tak, že se dotýká zdi, nebo tam má zůstat mezera?
    Jde mi o kamennou zeď, která není úplně rovná, tak jestli je potřeba tu vatu přímáčknout, nebo dát třeba "vyrovnávací" vrstvu z mekčí vaty, která se pak přimáčkne tou deskovou?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: když dáš latě-trámy jen jedny nebude to krýt liniový TM. Musí být rošt vytvořený ze dvou vrstev.
    Pak už budou TM jen bodové a ty se při rozumných proporcích k-ce "vsáknou". Tedy nebudou mít tak markantní vliv na vnitřní povrchovou teplotu. Nejlepší je udělat ty rošty 3. Ale nejlepší poměr cena/užitek bude u té druhé varianty.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: jak myslíš "Tak pak tu fasádu tou vatou do roštů (alespoň 2)."?
    CUKI
    CUKI --- ---
    PITEL: pískovec je hodně porézní materiál a dobře saje vodu obecně. Jeho izolační a akumulační schopnost se odvíjí právě od toho obsahu vody v materiálu.
    Takže pokud chceš zlepšit izolaci té zdi tam musíš zamezit kondenzaci vlhkosti která jde zevnitř ven, nějakou parozábranou, což nebude vzhledově OK a nebo zaizolováním té zdi tak aby vždy voda kondezovala až v izolaci a tak aby kondenzovala co nejméně tedy co nejnižší "mí" I v mí=1 ta voda mírně kondenzovat bude, ale rychle se vytratí...
    Na infrapanely bych asi při té obrovské tepelné ztrátě velmi rychle zapomněl nebo se nedoplatíš. I když to tě asi netrápí, to pěnosklo muselo stát ranec, přitom je tam podle mě na nic. Myši se daj zlikvidovat i jinak. Aby pěnosklem neprošli musí se radikálně hutnit, což si ve stropě nedokážu dost dobře představit.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    PITEL: a jak studeny byly zdi behem mrazu? Ja treba mam cihlu, nezateplino a jedna zed od ulice je vic vystavena vetru a behem mrazu je studenejsi nez jine a v ty mistnosti je pak zima. Bohuzel zrovna loznice.
    Jinak to mas teda pres 300m3 prostor a to bude tech 16kw jen tak tak zvlast pro kamen a ty vysoky stropy tomu taky nedodaj kdyz ma teplo tendenci stoupat.
    Zkus najit jestli nekudy nefouka jeste a jinak premejslet o dalsich zpusobech vytapeni. Holt stary baraky potrebujou vetsi tepelnej vstup. I to je ale soucast jejich kouzla.
    PITEL
    PITEL --- ---
    OGMIOS: je to cca 90 m2 a strop výšky 3,5 m
    bydlí se tam parádně, akorát jak uhodily ty velký mrazy museli jsme do kamen na můj vkus nakládat až moc, třeba každý 2 hodiny + 2 krát v noci, když je takhle kolem nuly, je to úplně cajk
    uvažuju taky o doplnění infrapanelu na strop mezi trámy, dělají se taky jako skleněné (bílé mléčné sklo 4ks cca 4 kW) a my máme v největší místnosti bíle natřene trámy i prkený záklop, takže by to mohlo i vypadat pěkně... navíc by mohl člověk v zimě na pár dní odjet na hory a nevracel by se do úplný zimy

    jeste jsem vypozoroval, že se zima z venku dostane dovnitř nějak rychle, na to že mají zdi 60 cm a je to kamen, prakticky jakmile se venku udělá větší zima, musíme začít víc topit a naopak, tam by přece mělo být alespoň den zpoždění...
    tedy vypadá to, že nekudy táhne, ale nevím kudy, okna i dveře mi přijdou ok
    PITEL
    PITEL --- ---
    DOKKTOR: zatím bydlíme jen ve druhém podlaží, dole je částečně vytápěná dílna
    pěnosklo je tam z většiny jako zasyp klenby, která je nad dílnou, tam je to v dostatečném množství - cca půl metru, kousek co je na fotce je jen mezi podlahovymi trámy, protože tam je klenba utopena cca 1,5 pod podlahou, ale tam jsou zase pod tím slaměný balíky a celkově mi podlaha přijde OK
    důvod penoskla byl taky eliminovat myši, které měly mezi klenbou a podlahou rejdiste, ony se skrz ten materiál narozdil třeba od vaty neprohrabou
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    CUKI: ok, díky!
    CUKI
    CUKI --- ---
    AQUALOCO: vlhkost v době kdy to potřebuješ "vytápět" problém nebude. Protože budeš trvale pod rosným bodem. Jestli to stačit bude ti nepovím, nevím jak je to dobře izolovaný, ale rozhodně tvůj problém alespoň částečně (a bez další energie) vyřeší...
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    LINKOS: 40-60 plus kotel
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    CUKI: i malá vrtaná, průměr 20cm, s hloubkou 9m? a co vlhkost, nezvedá se pak v interieru?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    pri hrubem nastrelu kolik by mohlo stat plynove vytapeni komplet odznova. Nezatepleny byt 3+kk 100m2. Plynovy kotel,rozvody,topeni,privod plynu do patra.
    CUKI
    CUKI --- ---
    AQUALOCO: No tak jestli tam je studna, tak máš vyhráno ta to musí vyhřát.
    Zkušenost s tím mám, právě jako ochranu proti zamrzání přívodů vody u staveb na pilotech. Všude kde jsem to navrhoval to zatím funguje.

    Pokud chceš něco jednoduchého s co nejmenší energetickou náročností, tak tam přiveď topnej kabel co zaleješ do betonu všude kde budeš skladovat to ovoce. čím líp to uděláš tím líp to bude fungovat a můžeš nastavit menší teplotu. Dělá se to třeba u sadby ve sklenících. Obrovský betonový stoly s topným kabelem, kde byla teplota nastavená na 2°C proti promrzání...
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    CUKI: jj, bohužel tam potřebuju mít přístup, studna, nějakej materiál.. ad díra s komínem - obdobnym způsobem přemejšlim nad chlazením domu v létě po vzoru íránskejch staveb:) Otázkou je profil a hloubka toho "komína" - viděls to už někde makat?
    - možná bych se zaměřil na ten BEZPEČNEJ zdroj tepla, tak kdyby vás něco napadlo, něco jako maj rybičky v akváriu;))
    CUKI
    CUKI --- ---
    DOKKTOR: S tím dvojsklem máš samosebou pravdutuplem pokud zateplíš z venku, ale když se na ty skla podíváš, tak by to nemělo smysl a stálo by to majlant...
    AQUALOCO:
    problém není izolace, ta není nijak špatná pro tento účel, ale je potřeba nějaký zdroj tepla. Pokud by jsi to podsklepil tak se to dá vyřešit i bez dodatečného ztroje. Není třena ani podsklepit to jako takový. Pokud tam uděláš několik hlubších děr ze které to bude nějakým izolovaným komínem čerpat teplotu ze země bude to fungovat taky
    POHODAVOLE
    POHODAVOLE --- ---
    AQUALOCO: co primotop pripojeny pres termostat?
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    zdar!
    mám trochu atypický dotaz. Máme u domu zateplenou dílnu, ale když víc a dýl mrzne - mrzne i v ní (-2 až -3 stupně), ale to už je třeba pro jablka a brambory moc. Koukal jsem na nějaký alternativní homemade solární blbosti, ale nemám na to čas a pochybuju a efektivitě při oblačnosti. Máte zkušenost s nějakym bezpečnym tělískem nebo tak něco, co by to ustálo nad nulou? (žárovku moc nechci a asi by neřešila problém u země) Dílna je dřevěná, komplet zateplená 16 cm vaty, 60cm nad zemí - rozm. cca 6x2,2x2,5m
    Díky za tipy!
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    PITEL: obýváte a vytápíte jenom to druhé patro? to pěnosklo je mezi patrama? pokud ano, tak tam mohlo být neco lepšího. jinak dvojsklo se u špaletových oken dává do venkovního okna. zateplit fasádu se samozřejmě nabízí jako první možnost, protože tabulková lambda pískovce 1.4-1.7 nic moc. ale to sem myslel, že spíš nechcete, že chcete zachovat ráz toho baráku.
    OGMIOS
    OGMIOS --- ---
    PITEL: a jak se vam tam zije teda? Pocitove mate vysledovany ze by nekudy utikalo teplo ci foukalo studene z venku?
    Jakou pocitovou teplotu ma ta podlaha? Penoskla tam je asi malo podle fotek, ale zase neni videt co za material je pod tim a muze to treba stacit.
    Okna teda sedej a nefouka jima? A co dvere?
    No a kamen, je kamen a stary baraky byly dimenzovany v dobe kdy se v baracich poradne topilo a tomu jak fungovaly dneska malokdo rozumi protoze dneska se vsechno zatepluje a spori se. Podle metru prostoru pravdepodobne budete potrebovat silnejsi zdroj tepla a nebo udelat citlive upravy zateplenim aby se clovek nepripravil o vyhody ktere kamenny dum muze skytat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam