• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      BENKI
      BENKI --- ---
      SHEALA: ano, tonina. Respektive zakladni nota. Tedy pokud je to v Cdur/Cmol, bude to nota C, atp...
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      SHEALA: ano tonina
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      BENKI: root note znamena poznat ve ktery je to tonine? nebo myslis kterej je to akord, bez ohledy na obraty?
      BENKI
      BENKI --- ---
      SHEALA: Jo, vím kdo jsi, známe se ;-)
      Vykašli se na složitosti a začni znovu od začátku, aspoň ty věci, který jsi už poznala že ti chybí. Jestli hraješ na klavír (a máš ho naladěnej přesně), prostě si pouštěj různé tracky (u elektroniky to bejvá jednodušší, povětšinou se střídaj max tři akordy;-)) a zkoušej do toho hrát. Nejdřív v pentatonice, pak můžeš přidávat další tóny... lepší trénink neznám, takhle jsem se učil hrát na kytaru.
      SANTHOS
      SANTHOS --- ---
      Male preview:

      Summer sun (preview)
      https://soundcloud.com/santhos/summer-sun


      Ve kterym mam pocit mi trochu nesedi ta ploska, nema nekdo nejakou konstruktivni kritiku?
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      BENKI: ja su holka :D a mozna se dokonce i zname :) a s tou pentatonikou je to dobry napad, alespon me prejdou takove egomaniakalni napady, jako harmonizovat lidovou pisen napsanou ve stare cirkevni stupnici.
      Jinak umim hrat na klavir.
      BENKI
      BENKI --- ---
      SHEALA: a) trénovat s jakymkoli nastrojeme na kterej umíš hrát a zakázat si používat jakékoli berličky. Než si k něčemu najdu akordy, zkusit si na to přijít sám, zkoušet ladit kytaru, ...Nauč se aspoň pentatoniku. Pusť si track, zkoušej do toho něco hrát a když narazíš na tón, kterej tam sedne, zkus hrat ruzne stupnice co z náš, které ten tón obsahují. A pozorně poslouchej co to dělá. Trénova, trénovat, trénovat...

      b) zkoušet zpívat!!! /třeba jen hrát jednu notu pořád dokola a hlasem hledat tak dlouho, dokud to nebude ono/

      chápu, že mají lidi problém oposlouchat celé melodie, najít všechny akordu, ...to nedávám povětšinou taky, ale root note, to by měl být základ. Občas to není ta úúúplně jednoduchý a chvilku času to zabrat dokáže, ale rozhodně bych se nesnažil tento základní um obcházet...

      Absence hudebního sluchu je na téhle úrovni výmluva pro lenochy...

      Svého času mi trošku pomohl třeba prográmek EarMaster, ale nejvíc absolvování pár hodin zpěvu, kde jsem zjistil, co se to vlastně potřebuju učit.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      SHEALA: mrkni na tohle http://uloz.to/x8si7Xz/skripta-zakladu-hudebni-teorie-pdf možná se ti to bude hodit
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      BENKI: ne e. Neches nam dat lekce trenovani hudebniho sluchu? Neumim to a strasne me to sere.

      A mam dotaz, jak se prekladaji do cestiny "Passing notes"?
      A passing tone (PT) or passing note is a nonchord tone prepared by a chord tone a step above or below it and resolved by continuing in the same direction stepwise to the next chord tone (which is either part of the same chord or of the next chord in the harmonic progression). Where there are two non-chord notes before the resolution we have double passing tones or double passing notes.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Nonchord_tone#Passing_tone
      RAAJA
      RAAJA --- ---
      What the Future Sounded Like (2006) - YouTube
      http://www.youtube.com/watch?v=8KkW8Ul7Q1I&feature=related
      BENKI
      BENKI --- ---
      To si děláte srandu že to nenajdete po pár šáhnutí na klávesy?
      DESTROYER
      DESTROYER --- ---
      MUABI: Jj, mam na bp celkem dost vydanych tracku a u vetsiny z nich to tam je spatne. Ale predpokladam, ze pokud nekde hraje "hitovky" a bestsellery tak tam to budou mit ohlidane.
      MUABI
      MUABI --- ---
      DESTROYER: pokud jsou povetsinou spatne tak ty utility jako
      je mixingkey nejsou moc spolehlive.
      MUABI
      MUABI --- ---
      ANDY_WARHOL: Neskladam psytrance, ikdyz pocatky k tomu smerovali , nybrz IDM, Chillout a Ambient.
      Témuž se věnuju při míchaní hudby,při kterem kombinuju různe alternace pomaleho tempa.
      Tak že víceméně sázím na offbeatove přechody.
      Říkam tomu pruřež žánru, neboť se stylů v setu nachází více jak jeden,dva.
      Ale planuju si návrat ke čtyřtaktu, tak že asi zkusim nějaky Goa a Progresive,
      ktery mě baví za poslední čas více než již pro mě oposlouchané Darkpsy.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      sem si konecne objednal novy klavesy, 25 klaves je opravdu k nicemu, ted budu mit 61, coz sice neni plnohodnotna klaviatura, ale uz je to vice nez pouzitelne, tak se tesim.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      MUABI: ps nejde ani tak o akordy ( i kdyz to souvisi), jako o toninu. akordy muzes mit ruzne, ale vzdy v ramci nejake toniny.
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      DESTROYER: aha, dalsi iluze zborena :)
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      MUABI: tim nijak nevyvracis co pisu.
      jinak se da smixovat track v ruznych toninach i jinak, nejsem dj, jak sem rekl, ale slysel sem ruzny moznosti. napriklad se pouzije z jednoho tracku plocha bez rytmiky a z druhyho cast tracku, kde neni melodie, treba jen basa, ktera muze mit v pripade psytrance (ktery pokud vim muabi tvori) jen dva tony, takze i kdyz to bude jina tonina, tak ty dva tony muzou s tim druhym trackem ladit, takze se to ani moc netluce.
      DESTROYER
      DESTROYER --- ---
      SHEALA: vetsinou spatne ;-)
      SHEALA
      SHEALA --- ---
      ANDY_WARHOL: na beatportu je napsany v jaky sou tonine.
      MUABI
      MUABI --- ---
      ANDY_WARHOL: ja osobne nerad pouzívam pri mixu pitch, nebot je ta zmena hodne znát vuci originalua proto vybíram tracky tak aby do sebe sedli.
      zkusil jsem ten program Mixing key, da se říct ze funguje. (coz mi mozna trochu usnadni praci pri hledani)

      Ale z pameti dedukovat bych se mozna naucil jen dlouhodobym naposlouchavanim a cucenim ve kterem akordu co hraje.
      Jsem zvyklej pracovat intuitivne a improvizovat zpusobem pokus/omyl. Ten popis je pro me pak uz jen operna berlicka v matrixu.
      Pamat si vsechny akordy,jejich popis a vzajemny vztahy neni zrovna uceni u ktereho bych chtel stravit zbytek zivota.
      Ac tedy nejaky zaklad je dobry. Ale za tech 15.skladani v softech si myslim.
      Nejaky zakladni akordy ovladam a najit klic k nejake skladbe pri improvizaci na klavesy take umim. Akorat je pak uz neumim pojmenovat.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam