• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      OTZ
      OTZ --- ---
      TRIBASS: si jí označ jak chceš. teď na to prostě nemám čas ani mě to nezajímá, nepotřebuju to, mám vlastní přístup a dělám si to radši po svým. příliš mnoho teorie je na škodu praxi, takže tak.

      elektronická hudba je o možnostech technologií, a věř tomu, že se dá dobře dělat i bez těchto znalostí. například ruchy a hluky jsou zpravidla mimo tóniny. stupnici si můžeš vytvořit vlastní. usnadňovat práci si nepotřebuju a nechci.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      OTZ:nemáš čas jo...ty máš jasno co? :)... respektuju lidi co si hájej svůj názor,ale nezlob se na mě , tuhle tvou odpověd nemůžu označit jinak než jako ignorantskou
      OTZ
      OTZ --- ---
      TRIBASS: no to říkáš ty..já na demoverze nemam čas :D
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      OTZ: ten program je kompoziční nástoj kterej má usnadnit práci, nevydá za tebe album ani nesloží track a pokud nevíš nic o diatonice a chromatice tak v něm toho moc ani sám neuděláš. hledat nové souvyslosti aniž by si znal ty starý to pude dost těžko. tradiční postupy jsou hlavně jako cvičení pro osvojení si práce s harm. materialem, mají naučit harmonicky myšlet a diky tomu pak získat opravdovou tvůrčí svobodu , tak otevři svou mysl zahoď předsudky stáhni demoverzi. Zjistíš, že to ještě chvilku potrvá, než to za nás převezme počítač :)
      OTZ
      OTZ --- ---
      no však.. :)
      SANTHOS
      SANTHOS --- ---
      OTZ: to že znáš pravidla silničního provozu neznamená že musíš jet max 130 po dálnici - prostě znát hudební teorii neznamená, že se jí musíš držet, spíš naopak máš ten přehled a víš kdy jsi v cajku a kdy naopak porušuješ nějaký pravidla. Alespoň se pak můžeš připravit na vlnu kritiky, protože vždycky když porušuješ pravidla tak se nějaká najde :)
      OTZ
      OTZ --- ---
      LIQUID_SOUND: jako asi jo (nevim, necetl jsem je a neridim se jima moc), ale urcite ne se toho drzet jak ho*no kosile, to potom clovek nicmoc svobodnyho nevytvori
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      Já myslim že je nejlepší x-krát pročíst aspoň prvních sto stránek hudební teorie. Ty věci fungujou a jsou pochopitelně dávno vymyšlený. Je nesmysl vynalézat znova. Na to je život moc krátkej.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      ja bych rekl ze kazdy at si zvoli vlastni cestu...
      OTZ
      OTZ --- ---
      ..ani zadny livkari a nakonec ani skladatele a muzikanti. Fuj.. Nez slepe kopirovat a lestit tradicni postupy je snad uzitecnejsi otevrit svoji mysl a hledat "nove" souvislosti.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      OTZ: jj :) takovy synth synthu :) kdyby to pak nekdo rozvijel, tak by nebyli potreba djs :)))
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      BENKI: souhlas. nejaky nahodny akordovy posloupnosti muzou nakopnout.
      OTZ
      OTZ --- ---
      to by pak ve vytahu nemusel bejt jenom reprak, ale rovnou cela samohrajka generujici hudbu donekonecna:)
      BENKI
      BENKI --- ---
      IRAVEN: to asi jo, ... celkove to muze byt asi pri komponovani docela uzitecna pomucka, jen to chce asi pak vzit napady, kompozici a zacit znovu od nuly ;-)
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      Já bych to úplně nezatracoval, tyhle algoritmický hračky mohou být užitečné třeba při generování nějakého ambientního doprovodu do čekáren, letišť, obchoďáků, apod... :)
      BENKI
      BENKI --- ---
      ale jako výukovej nástroj to musí bejt skvělý...
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      Jo, ja to tak pochopil. Chtel jsem tim rict, ze te to moc daleko nepusti.
      OTZ
      OTZ --- ---
      zanr a tempo se voli nahodne v prubehu skladani..takovy marginality:) mluvil jsem o ty hranici, kde je autorem jeste clovek a kde uz stroj.
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      Autorskej vhled je IMHO v rozhodnuti, jakej delat zanr, jaky zvolit tempo atd. Musis rozhodnout o tom, jestli se ti to libi, atd. Je to takova Banner Mania of music :-)
      ADAMJ
      ADAMJ --- ---
      Takova lepsi samohrajka je to.
      OTZ
      OTZ --- ---
      no me tyhle programy ktery delaj vsechno za tebe prijdou uz kontraproduktivni, kde je pak autorskej vklad a nejaka lidska prace? radsi si budu hodinu brnkat, nez to bude sedet..

      pripomina mi to tu epizodu ze star treku, kde se ten jeblej holodoktor ucil zpivat.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam