• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    BENKI
    BENKI --- ---
    ale jako výukovej nástroj to musí bejt skvělý...
    ADAMJ
    ADAMJ --- ---
    Jo, ja to tak pochopil. Chtel jsem tim rict, ze te to moc daleko nepusti.
    OTZ
    OTZ --- ---
    zanr a tempo se voli nahodne v prubehu skladani..takovy marginality:) mluvil jsem o ty hranici, kde je autorem jeste clovek a kde uz stroj.
    ADAMJ
    ADAMJ --- ---
    Autorskej vhled je IMHO v rozhodnuti, jakej delat zanr, jaky zvolit tempo atd. Musis rozhodnout o tom, jestli se ti to libi, atd. Je to takova Banner Mania of music :-)
    ADAMJ
    ADAMJ --- ---
    Takova lepsi samohrajka je to.
    OTZ
    OTZ --- ---
    no me tyhle programy ktery delaj vsechno za tebe prijdou uz kontraproduktivni, kde je pak autorskej vklad a nejaka lidska prace? radsi si budu hodinu brnkat, nez to bude sedet..

    pripomina mi to tu epizodu ze star treku, kde se ten jeblej holodoktor ucil zpivat.
    ADAMJ
    ADAMJ --- ---
    TRIBASS: No, koukam, ze se algoritmicka kompozice zlepsuje, ale jeste tam nejsme.
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    What is Synfire?
    http://www.youtube.com/watch?v=3-sZCEEWNFM&list=PLmeXgIb9o63BDbcjkWlVz8tN6i9kNp9QW


    hodně našlapanej program , musim začít šetřit
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    ANDY_WARHOL: myslim že to nikdy nebylo lehký
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SQARE: vsak ja take nerikam ze to je omezeni. je to svoboda ale i spoustu prace navic.....
    SQARE
    SQARE --- ---
    ANDY_WARHOL: v tom nevnímám omezení, ale velkou svobodu, krom toho že můžeš komponovat věci co v životě nedáš (a někdy ani nikdo jiný) na klávesy. A velkou svobodu vnímám hlavně v tom, že elektronická hudba nemusí být o žádných konkrétních tónech, ale prostě jen zvukové vlny všemožných charakterů..

    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    TRIBASS: blby je, ze dneska je producent krome skladatele, zaroven interpret a jeste vyrobce hudebniho nastroje. asi bylo lehci vybirat s pomerne omezenyho setu moznych zvuku nez dneska, kdyz si zvuk muzes vyrobit na miru....
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    OTZ: hezky znějící přirovnání , guláš mistra kuchaře se jistě dá označit za umělecký dílo, ale i kdyby Polrajch řekl že nic lepšího v životě neochutnal bude to pořád jenom guláš... hudba vyjadřuje myšlenky pocity autora, je to vlastně zvukem zprostředkovaná myšlenka .. kopírovat hudební trendy je účelová záležitost stejně jako hudba na zakázku ... o tý se nebavim .. dosáhnout zvuku nebo spíš myšlenky oblíbených autorů je dobrá motivace .. třeba tohle tři housle jedno čelo a zvukově dokonalost stačí mít dobře uvařený noty

    Gewandhausquartett
    http://www.youtube.com/watch?v=hCMV0-dulUc

    OTZ
    OTZ --- ---
    IRAVEN: to ne, von jako umi, ale prodava to lacino. za normalizace si vystacil s trochou invence a veskery PR mu obstaral pragokoncert nebo kdo, a povoleny konkurence v oboru bylo malo = obrovska popularite, ze ktery zije dodnes (a jeste ma 20 revivalu). kdyby mel tehdy nejaky potycky s rezimem a musel se opravdu snazit, moh z nej bejt dneska imho hudebnik jako vino.

    zato babica je proste lempl, "vari" z odpadku sracky. klasik tv hovna style.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    OTZ: a michal david je babica? :D
    OTZ
    OTZ --- ---
    TRIBASS: dusi? i hlavu a ruce:) dokonale ovladnout vsechny nastroje. idealne vyuzit vsechny nabyty znalosti a zkusenosti. jejich vlastni syntezou vytvorit neco "novyho", zname suroviny v novem a neotrelem podani. nekopirovat slepe aktualni trendy (i kdyz snahou dosahnout zvuku svych oblibenych autoru/stylu se clovek taky dost nauci:). je to stejny jako vysoka kulinarina, na vysledek ma pri priprave i konzumaci (neboli prezentaci) taky vliv milion faktoru, jako spravny (kvalitni a cerstvy) ingredience, jejich priprava nez jdou vubec do hrnce (krajeni), teplota, nacasovani (!) a toho vseho kombinace. ty musis vedet, co jak a s cim funguje a co k sobe nejde, ze cibule je zaklad a na kazdy jidlo se kraji a smazi jinak, ze pparika a kari s ma trochu prismahnout a ze bylinky se davaji vetsinou az nakonec. hluboky hudebni zazitek lze potom prirovnat k momentu, kdy si vychutnavas patricne pripravenou svickovou s onou nasladlou jemnou omackou, brusinkovou zavareninou, poctivou slehackou a platkem citronu..kdyz to funguje jak ma, tak se u toho rozplyvas tak, az skoro slzis a vrnis blahem:)
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    hudbu tvoří vybrace (tony) většinou v rovnoměrně temperovaného ladění poskládané do celků hudebních myšlenek , jednotlivé části těchto celků (např harmonie melodie rytmus forma .....) jsou spolu propojeny , platí mezi nimi určitá hierarchie , ale co musí udělat skladatel aby vytvořil opravdu mistrovské dílo ? to bych moc rád věděl já myslím , že do toho musí dát duši

    IRAVEN: nemůžu si pomoct ale připadá mi že furt řešej jak dynamicky... rytmicky... rychle.. silně ...abych zvýraznil zaujal atd... přijde mi to dost nekonkrétní .. čekal bych že se zmíní o identitě a kontrastu .... mnohem zajímavější povídání http://www.klubknihomolu.cz/27568/ukazka-z-knihy-john-powell-jak-funguje-hudba/
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    SANTHOS: hehe :) v tomhle je lepsi pan Kasik, ten je takovej systematickej, byl by z nej dobrej matematik
    SANTHOS
    SANTHOS --- ---
    IRAVEN: Zajímavé je jak je uspokojují jejich vlastní myšlenky, zejména paní Kasíkovou. Jinak bych je poslal bych na matfyz, aby z nich vyhnali ty fyzikální přirovnání. Taky názor, že v Evropě vznikl nějaký myšlenkový náskok mi smrdí. Ale mimo výše zmíněné je to velice zajímavá debata.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    Musím říct, že tohle video je velmi inspirativní, doporučuji ho pozorně poslouchat od začátku do konce.

    Kristina Kasíková / Martin Kasík - tajemství tónů - Debatní klub
    http://www.youtube.com/watch?v=alZ6dYFRr_s
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam