REDSNAKE: Tak jsem si to po několika denním přemýšlení nakonec pořídil a mám nějaké poznatky. Kdyby si to nepořídili někteří kámoši, se kterými často hraju, tak to nekoupím. Kdo mě tady zná a už ode mě něco četl, tak ví, že patřím mezi jedny z největších "hejtrů" Bohemky a jejich produktů, které vlastním a na kterých mám odehráno desítky, stovky a tisíce hodin.
Za sebe můžu říct, že RIP DayZ se nekoná a věřím tomu, že touhle hrou to určitě nehrozí. Ani dnes, ani zítra a ani za 5 let. Samozřejmě se můžu mýlit, ale osobně, nevěřím tomu.
Kolik existuje společností, které dokážou všechno nacpat do tak masivní mapy, jako je Chernarus? Nepočítám Ubisoft s Wildlands a Rockstar s GTA V a RDR 2. To jsou úplně odlišné hry. Já jen, že po instalaci a prvním spuštění mě zarazilo, když jsem otevřel mapu a tam vidím, jak velká mapa by to jednou měla být a jak velká se používá teď. Teď je použitelná mapa na 25 km čtverečních a zbytek je zašedlý. Tady mám první vykřičník. Bude opravdu jednou ta mapa tak velká, jak se ukazuje? Jinak, pokud si dobře vzpomínám, tak jedna z posledních Early Acces her, která má o trochu menší mapu, než je Chernarus, tak je Scum a tam snad byla mapa velká hned. Ale už si nepamatuju, nekoupil jsem Scum hned po vydání. Ale je to minimálně zajímavé, Scum má velkou mapu, tohle ne.
Další je, že můj úplně první spawn ve hře byl v Kamence. Kurva v Kamence! A některá další městečka jsou kurevsky podobná, nebo stejná, jako v Chernarusi. A tady začínají blikat vykřičníky za slovem KOPIE.
Nemám rád tyhle hry z pohledu třetí osoby, takže jsem tohle viděl jenom z herního videa u nějakého českého youtubera, který to strašně srovnával s DayZ a Tarkovem a říkal, jak je Deadside hardcore survival hra. Nechápu proč, absolutně nesrovnatelné.
Ale co mě zarazilo u pohledu z třetí osoby? Jako kdybych viděl PUBG. Možná jsem tady příliš kritický, v tomhle nejde asi moc vymyslet. Ale u jiné hry, kde je i třetí pohled, mě tohle prostě nenapadlo, protože jsem to tam takhle neviděl. Tady hned. To samé inventář, jako kdybych ho už někde viděl. Že by opět PUBG? Pak jsou tu svítící předměty, které se dají posbírat. Zase stejné jako v PUBG.
Celkově to běhání po mapě mi hodně připomínalo Scum. Navíc žádný super pocit z nové hry jsem neměl.
Při pohybu jsem měl pocit jako kdybych tím prostorem plaval a ne běžel. Divné a tak nějak nepřirozené. Boj nožem mi tady přijde zhovadilý a divný. Z grafiky jsem taky nebyl nějak odvařený.
Srovnávat tohle s DayZ podle mě nejde. Když DayZ vyšlo, hrál jsem ho chvíli, pak ho uložil k ledu a za pár týdnů až měsíců pustil zase. A takhle jsem to dělal několik let. Nadával jsem a miloval hru zároveň. Ale stejně jsem se zase vrátil. Ke Scumu jsem se vrátil loni v zimě a nuda, nuda, šeď, šeď. Z tohohle projektu mám podobný pocit a říkám si, aby to nedopadlo, jako hry, na které si už dneska lidi v dobrém nevzpomenou.