MALEMKRALOVNA: A to, že se Ti v určitém časovém okamžiku podařilo přesvědčit zkoušející, že o nějaké problematice víš víc, než běžný laik, nějak garantuje, že nejsi celkově idiot? Že se tím, co jsi byl nucen protlačit hlavou budeš řídit? Že to tam v nějaké podobě zůstane? Žes to doopravdy pochopil, a ne se jen naučil to přesvědčivě papouškovat, což s trochou štěstí prošlo? ;)
Docent Štoll, kterého jsem měl na fyziku, třeba vždy říkal, že vysokoškolské vzdělání je to, co v člověku zůstane, když zapomene všechno, co se ve škole naučil. To asi nebude to, co měl šanci ohodnotit zkoušející u státnice, že ne? Čímž se dostáváme k problematice školství obecně. Jakékoliv vzdělání pouze garantuje, že se jedinci dostalo šance něco pochopit a porozumět tomu a překovat to v moudrost. A zkoušky vždy měří jen to, jak na to mozek v prvním přiblížení zareagoval, protože skutečné (nikoli formální) vzdělání se dostavuje mnohem později, až když se všechno usadí a praxí a životem uvede v potřebné souvislosti.