• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GGGBrutalismus - drsná poezie
    Brutalismus, stejně jako modernismus, minimalismus a internacionalismus je architektonický styl bohatý na opakování a pravidelnost. Brutalismus ovšem tuto základní koncepci obohacuje autorskými prvky, zpravidla mohutně formovanými a často také nepravidelnými betonovými plochami. http://www.oldarchitecture.com/ http://fuckyeahbrutalism.tumblr.com/ http://rebrut.tumblr.com/
    rozbalit záhlaví
    FURIUS
    FURIUS --- ---
    KARLOS:
    zaujalo.. hlavne to ze nema okna, pres 5m vysoky stropy a je sobestacna na 2 tydny.. stejne jako Prazske atomove kryty

    A Not-for-Humans Skyscraper: The AT&T “Long Lines Building” in New York by John Carl Warnecke (1974) – SOCKS
    http://socks-studio.com/...raper-the-att-long-lines-building-in-new-york-by-john-carl-warnecke-1974/

    zajimava stranka, doporucuju prozkoumat :D
    KARLOS
    KARLOS --- ---


    "The building is reportedly home to a National Security Agency surveillance facility named TITANPOINTE"

    33 Thomas Street - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/33_Thomas_Street
    JUSTIF
    JUSTIF --- ---
    The suburb of Chanteloup-les-Vignes, in the Western banlieue of Paris, and in particular the Cité de la Noé, provides the setting for the main suburban scenes of Mathieu Kassovitz’s now-iconic 1995 film La Haine. Brutalist 1960s buildings depicted in black and white provided the backdrop to one of France’s most brutal yet human depictions of youth, and inspired scores of image-makers, including Magnum’s Lorenzo Meloni, who revisited the area in 2016.



    After La Haine • Lorenzo Meloni • Magnum Photos
    https://www.magnumphotos.com/arts-culture/architecture/lorenzo-meloni-after-la-haine/
    NOIK
    NOIK --- ---
    Fengjie III (Monument to Progress and Prosperity), Chongqing Municipality. photo: Nadav Kander

    NOIK
    NOIK --- ---
    Part of the cancelled Phipps Bend Nuclear Power Plant, Surgoinsville, Tennessee

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JUSTIF: A taky to neni jen Praha :)
    NOIK
    NOIK --- ---
    GGG: představení knihy s přednáškou bude 21. 2. v http://vipergallery.org
    GGG
    GGG --- ---
    kniha - Růžena Žertová
    http://www.ruzenazertova.cz/kniha.html
    JUSTIF
    JUSTIF --- ---
    MURHAAYA: snad se nebude zlobit, ale moc me bavi osobni instac K. Mergerove, ktera (ne)pravidelne mapuje prazskou architekturu 48-89. neni to teda jenom brutal.

    Klára Mergerová (@klaramergerova) • Instagram photos and videos
    https://www.instagram.com/klaramergerova/
    SWITCHMAN
    SWITCHMAN --- ---
    DAN_F: díky moc za vysvětlení.
    H3AD3AD: díky .)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    SWITCHMAN: Svislé linie stavby svírají pravý úhel se základnou. Při (profesionálním) snímání architektury platí obvykle uzus, že vertikální linie by neměly být perspektivně deformovány. Aby se tak nedělo, používá se v lepším případě speciální technika (fotoaparát nebo objektiv umožňující naklonění optické roviny takovým způsobem, aby předmětová rovina a rovina objektivu mohly být rovnoběžně s vertikálními liniemi stavby), nebo v horším případě dodatečná postprodukce, při které se zpětně provede "restituce" sbíhajících linií. Problém je, že když se stavba na fotografii srovná pomocí výše popsaných postupů dokonale, dochází poměrně často k tomu co popisuješ – v podstatě optickému klamu kdy oku připadá že se stavba směrem nahoru rozšiřuje, přestože je na objektivně na snímku dokonale rovná. Z toho důvodu se v praxi většinou stavby na fotografiích nenarovnávají dokonale, ale jen na cca 90–95 %, tedy tak, aby vertikální linie nebyly skutečně rovnoběžné. Je to něco jako když umístíš bod do přesného středu pole – bude ti připadat že je o něco níž než uprostřed a proto se v takových případech objekty, které mají působit vystředěně, umisťují lehce nad střed.
    H3AD3AD
    H3AD3AD --- ---
    SWITCHMAN: Knights of Columbus Building (New Haven, Connecticut)... aspon doufam teda )
    SWITCHMAN
    SWITCHMAN --- ---
    GGG: nevíte, co to je za stavbu, prosím? tahle fotka mě hrozně tahá za oči a nejsem schopnej rozklíčovat, jestli svislé linie stavby svírají pravý úhel se základnou (tedy klasika) a fotografovi se to podařilo vyfotit tak, že perspektiva stavbu nezužuje směrem nahoru... nebo že stavba směrem vzhůru se v reálu mírně rozšiřuje a kompenzuje to právě zúžení perspektivou? nevím proč, ale zdá se mi, že ty válcové rohy jsou jakoby mírně vyklopené do prostoru od osy budovy.. nebo je to jen optický klam způsobený texturou válců... fakt mi to hlava nebere ..
    NOIK
    NOIK --- ---
    Feature: Have post-war university buildings passed their sell-by date? | News | Architects Journal
    https://www.architectsjournal.co.uk/...iversity-buildings-passed-their-sell-by-date/10016704.article
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    skvely fotky

    Bulgaria's communist UFO: The Buzludzha Monument - CNN.com
    http://edition.cnn.com/...?sr=twcnni011817bulgaria-buzludzha-monument1101AMStoryLink&linkId=33504035



    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ERVIN: S tím českým "brutalismem" bych byl asi zdrženlivější. Člověk má ze všech těch titulků a komentářů pomalu pocit, že všechno co tu vzniklo v rozmezí konec 2. světové – 2. polovina 80. let je automaticky brutalismus, přitom tu definici v poválečné Československé architektuře zas tak moc staveb nenaplňuje :) Jinak rozhodně nemůžu souhlasit s tím že by se architektura normalizace ještě nedostala do hledáčku kunsthistoriků. Kunsthistorici jsou myslím ti první kterým se dostala do hledáčku a to ještě dávno před tím než se rozjela ta celosvětová brutalistická mánie. Problém je, že ne na všechno se dá uvalit památková ochrana, zejména co se týče těžko udržovatelných, větších staveb v soukromém vlastnictví a ne moc dobrém stavu. Tohle výjimečně není problém místního prostředí a zaostalosti. V Japonsku je to v podstatě součást kultury, pořád bořit a stavět místo toho něco nového, díky čemuž už spousty let hrozí demolice třeba Nakagin Capsule Tower (přestože zrovna tam by s rekonstrukcí neměl být problém). V US se ikonická poválečná architektura bourá úplně běžně a v podstatě bez většího zájmu veřejnosti (zdravím Ambassador College). V GB to sice nějaké emoce vyvolává (viz OMA — Bloody fools, bloody fools), ale investoři se s tím taky nepářou (Pimlico School down, část Thamesmeadu down, Robin Hood Gardens a Preston Bus station mají na kahánku).
    OD Ještěd byl, i navzdory tomu jak mám rád jeho vzhled, uživatelsky vlastně dost hrozná stavba. Uvalení památkové ochrany by v tomto případě bohužel nic nevyřešilo, protože najít pro takovou stavbu využití a finance ve městě velikosti Liberce, není dost dobře možné. A to říkám z pozice člověka, který si během demolice šel nakrást některé části (koukám na terasové dlaždice v rohu studia), protože z hlediska designu jsem to měl fakt rád. Barák co je tam teď je sice taky problém, ale kupodivu se využívá, což o Ještědu už pak moc neplatilo. Udržovat Automatickou telefonní ústřednu v Dejvicích, navzdory tomu jak mi přijde super, je taky nereálné – vzhledem k tomu že už aspoň 9 let je hádám z 80 % neobsazená. Jediná naděje pro tyhle stavby je, že někdo z nás tu odporně zbohatne, koupí je a přes všechny jejich nedostatky v nich bude provozovat vlastní kancly :) Památková ochrana může pomoct u staveb typu Havířovské nádraží, Kotva, restaurant Expo, Thermal apod., které se dají i dle dnešních standardů vcelku normálně využívat. Bohužel ale nelze ochránit všechno a ani to vlastně nedává smysl.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    EDGAR_SCHWARZ: Asi nejses architekt, ze mas tyhle idealisticky proslovy. Kez by sis mohl v tyhle branzi vybirat klienty podle presvedceni. Plati dvojnasob pro firmy ciglerova formatu.
    EDGAR_SCHWARZ
    EDGAR_SCHWARZ --- ---
    77WHITE: Asi ti jde víc o prachy a mamon než kvalitu a hodnoty. Život není o vydělávání peněz. Pro mě konec diskuze.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam