• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEPotraviny - kvalita, srovnání, zkušenosti
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    Miracle ma pravdu, ta lokalizace se dela jinak, Nestle treba udela v dany zemi dominantni druhy kavy, ktere se proste nejvice prodavaji a lidem to tam chutna. Kdyz pak trebas Vietnamci "porusili" trh s cokoladou a cesi si zacali zvykat na plnene cokolady, velice rychle Unilevers i Nestle zacalo reagovat a pridalo tyto vyrobky na trh ve vlastnich radach.

    A ovsem, to nema nic spolecneho s vyrobou z levnejsich surovin, Sith tu plete dve veci dohromady!

    Neuvadeni vyrobce u nekterych vyrobku v distribuci velkych spolecnosti jsou divne, casto se skutecne jedna o vyrobu neceho v licenci nekde na dalekem vychode, ale neprodava se to tam kde je znacka zavedena. Je pak klidne mozne, ze pro zvyseni efektivity a zisku se ve vedeni rozhodne setrit a proste se pouzivaji levnejsi suroviny.
    To ale nema nic spolecneho s lokalizaci trhu, ale s obycejnym vychcanym myslenim managemetnu, podobne jako u zmrzlin Algida se v cechach nevyzaduje 100% suroviny mleko a smetana. V nemecku by ale takovou Algidu z cech nikdo nekoupil.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SITH: to je sice zajimave, ale celkem na prd. Jsem presvedceny, ze jde o usporu. Proto nezlob se na me, ale jestli si myslis, ze plati, ze chut se vymezuje hranicemi, tak ja teda ne.
    MASOO
    MASOO --- ---
    takze si za to fakt muzeme sami, protoze ty shity kupujeme
    SITH
    SITH --- ---
    THE_MIRACLE: kecy to nejsou. Každý tento řetězec má svůj marketing specifický pro daný stát a každý tým chce pro svůj výrobek jinou chut. Když pak dostaneš zadání, že tihle chtějí tohle a tamti chtějí tamto, musíš mít pro každou zemi specifickou recepturu. Takže máš pak ve výrobním plánu něco jako:
    "nutela DE", "nutela AT a SLO" atd. A k tomu jsou přizpůsobené i etikety. I když ta chut je spíš daná poměrem, než jiným složením

    jakožto dlouholetý nákupčí v potravinářství vím, o čem muvím
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SITH: problem je v tom, ze to jsou kecy. Chut nelze globalizovat dle naroda. Je to jen vymluva, aby se oduvodnilo pouziti levnejsich surovin. To si myslim ja...

    Jinak jen pro zajimavost - tu nemeckou Nutellu jsem koupil velkou za 85,- v beznem maloobchode (vetnamec). Obdobna ceska stoji obvykle 99,-. Takze o vysledne cene to neni.
    SITH
    SITH --- ---
    THE_MIRACLE: tvůj subjektivní pocit je správný. Skutečně nadnárodní prodejce občas mohou vyrábět výrobek s upravenou chutí dle chutí daného národa. Když to zobecním, tak němci mají radši sladší, rakušani slanější atd. atd.
    ANIKEVESTIFEX
    ANIKEVESTIFEX --- ---
    Kůže, sádlo, voda a éčka | Aluška.org - esoterika nové generace
    http://karolinaloskotova.blog.cz/1201/kuze-sadlo-voda-a-ecka
    MION
    MION --- ---
    Mám zkušenost že Pilsner Urquell co se prodával v Lídlu nebyl Pilsner Urquell ale uplně jiné pivko,v tom samém obchodě jsem našel i Cocacolu co nechutnala jako klasická cocacola.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Uvodem bych rád uvedl, co mě vedlo k založení tohoto klubu. Za prvé je to samozřejmě inspirace webem potravinynapranyri.cz, ale jde i o to, že začínám subjektivně pociťovat rozdíly mezi stejnými produkty nadnárodních společností z různých výrobních kanálů. Za příklad bych uvedl čokoládu Milka, kterou např v Lidli koupíte alespoň dle mé zkušenosti z neznámé výroby (uveden je pouze prodávající, nikoliv výrobce). Naopak v Kauflandu jsem milku koupil s údajem, že je vyrobena v Německu. A řekl bych, že fakt byla lepší. Výše uvedené lze objektivně posoudit u produktu Nutella. Měl jsem možnost vedle sebe porovnat Nutellu prodávanou u nás a v Německu. Německá je tmavší, chutnější a má jiné složení (lehce se odlišující) dle etikety. Naopak dobrá zpráva je, že například Coca-cola koupená v Německu má naprosto stejné udávané složení jako Cola prodávaná u nás. Rozdíl v chuti jsem nezaznamenal.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam