• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: Také jeden z pomocné školy co nechápe, resp. nechce chápat...

    ...jo, tenhle typ je přesně z těch, co jsou dnes OZE-hujeři nevidící a nechtějící vidět ani náznaky možných problémů.

    Takže pro příště, Omnihášku, prostě na mne nereaguj, uděláš líp...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: takže je to neexistující problém a netéma
    PES
    PES --- ---
    MMORT7: no logicky když je tam "brzy ráno do práce a později odpoledne z práce", tak i průměrně inteligentní jedinec pochopí, že mezi tím by ten EV parkoval u práce (a tedy na FVE u práce)...
    ...ale Vám se tady musí vše polopaticky (ideálně rovnou přetáhnout lopatou, třeba by se vám i rozsvítilo)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: prosimtě Pse, nešlo by to aspoň trochu formulovat jako dospělej příčetnej jedinec a ne jako postiženec z diskuzí na novinkách?
    PES
    PES --- ---
    MMORT7: to snad z toho bylo jasné, že buď u domácí FVE anebo v práci u FVE firemní (otázkou je "za kolik" by to na kWh bylo)
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PES: a?

    Německá vláda znovu plánuje podporu prodeje elektromobilů - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-nemecka-vlada-znovu-planuje-podporu-prodeje-elektromobilu-40486772
    MAGE
    MAGE --- ---
    MAKROUSEK: nooo nekteri ho vozej treba nissan qashqai e-power, je sice benzinovej ale kdyz se snazis tak jezdis pod 4l
    PES
    PES --- ---
    MARASAN: ale na ložnou plochu CyberTruck už by mohl, ne?
    PES
    PES --- ---
    MAKROUSEK: protože by z toho byla pak už spíš diesel-elektrická lokomotiva! ;-)))
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    MAKROUSEK: efektivni dieselagregat se do kufru Tesly nevejde.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MARASAN: Wow, proc si tedy lidi nevozi dieselgeneratory v kufru elektroaut? Vzdyt by pak meli mensi spotrebu, nez naftaky!
    PES
    PES --- ---
    MARASAN: Heretiku! Tyhle "hybridy" jsou přece FUJ! ;-)))
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    PES: "musí" ? Tobe jde proud jen pres den?

    Z dieselgeneratoru nabijes kdykoliv a vychazi to na 4l/100 km.
    PES
    PES --- ---
    HANZS: btw. už jsem zmiňoval, ale FVE de-facto převrací použitelnost vozidel jako takových a diktuje časy ekonomiky

    EV se musí nabíjet přes den (tj. nejpozději brzy ráno do práce a pak pozdě odpoledne z práce anebo HO, aby mohlo viset celý den na FVE), takže ježdění za šera a v noci.

    Práce (spotřeba energie) se také musí odehrávat v časech výroby na FVE, takže jen přes den.

    A to vše protože bateriová akumulace to komplet zabíjí...
    PES
    PES --- ---
    HANZS: jasně, že cena "paliva" (energie) hraje obrovskou roli, ale tady mi jen přišlo "tristně vtipné", jak se dotace zrušené v DE objevily/přehodily na kasu CZ (samo je otázkou kolik aut původně prodatelných s dotací v DE se tím pádem přesunulo a prodalo v CZ, když v DE mohutně ochladl zájem)...
    HANZS
    HANZS --- ---
    PES: Dle mého názoru důvod, proč se někde EV prosadili ve velkém a jinde ne, je v cenách nabíjení. Dokoukal jsem videa lidí z Norska a Číny tj. zemí, kde EV jede naplno a ceny nabíjení jsou dokonce v obou zemích stejné - cca 4Kč/kWh za DC a 2Kč/kWh za AC (ceny záleží i na denní době).
    U nás ale i jinde v Evropě jsou ceny za DC 10-30 kč/kWh - podle toho jestli si člověk např. připlácí paušál za membership nabíjecí sítě (ale tím si vlastně hodně snižuje možnosti nabíjení, protože nemá cenu nabíjet jinde).
    Takže zjednodušeně / za mě prostě Evropa není schopna nabídnout levné nabíjení EV, takže to omezuje použitelnost EV na nabíjení převážně doma (aby to ekonomicky dávalo nějaký smysl) a tím pádem uvidíme penetraci EV na trhu kolem 30% a víc to za dané situace nepůjde.

    No a protože na tomto tržním podílu EV hodně dominuje Tesla a tlačí se tam EV z Číny, tak na VW moc nezbývá...
    PES
    PES --- ---
    Taková ošklivá myšlenka nad jedním odstavcem z článku - když Němci podporu v přepočtu cca 230kKč na e-auto zrušili hlavně že už na to v kase (státní) nemají, tak to vlastně přehodili na "kolonie", tedy na ČR, kde se zrovna podpora v přibližně stejné výši pro nákup e-aut do firem vlastně prakticky ve stejnou dobu objevila (takže hurá dojit sousední kasu, byť i ta je dost prožraná)...

    VOLKSWAGEN: Nejdřív sebevědomí, pak zděšení - Neviditelný pes
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/volkswagen-nejdriv-sebevedomi-pak-zdeseni.A240904_195751_p_ekonomika_nef

    Arno Antlitz ale už v listopadu 2023 přiznal pokles evropských nových objednávek na elektromobily koncernu 300 000 v roce 2022 na polovinu. Evropa se přitom podílí z 64 % na celkových světových prodejích elektrických vozů všech značek koncernu. Poslední ránu do rakve megalomanských plánu s totální elektromobilitou udělala německá spolková vláda, když počátkem prosince 2023 ze dne na den zrušila velkorysé dotace na nákup elektromobilů, jež dosahovaly až 9000 eur na auto (asi 230 tisíc korun). Rozhodnutí Spolkového ústavního soudu, mimochodem též strážce proti zadlužování země, totiž vládě v Berlíně upřelo další peníze vypůjčené na zelenou tranzici, včetně elektromobility. Proto se koncern a jeho značky vracejí ke spalovacím motorům, které si totiž přejí zákazníci nedeformovaní a nemanipulovaní dotacemi (jako letos v Česku podnikatelé dotací 200 tisíc Kč na jedno e-auto). Najednou finanční šéf Antlitz pokorně vrací třetinu z dalšího pětiletého rozpočtu 180 miliard eur na vývoj a výrobu spalovacích motorů.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHEFIK: podle prilozeneho grafu a po propoctu kapacitnim faktorem pripojili za posledniho 3,5 roku tolik fotovoltaiky co rocne vyrobi stejne jako novy EPR ve Flamanville, ktery trvalo postavit 19 let
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Not bad?

    France deploys 1.05 GW of PV in Q2 – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2024/09/03/france-deploys-1-05-gw-of-pv-in-q2/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    German energy market caps turbulent August with 68 hours of negative prices – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2024/09/04/german-energy-market-caps-turbulent-august-with-68-hours-of-negative-prices/

    Rabot Charge noted that 57% of grid electricity came from renewable sources in August, slightly below the annual average of 62%. This reduction in renewable energy share contributed to the higher average electricity price in August compared to July.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam