• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MEANetradiční hudební nástroje - tibetské zpívající mísy, zvonky, činelky, hang drum, udu, nástroj co svět neviděl
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    MEA: dala jsi to v kuse? :)
    MUABI
    MUABI --- ---
    The trimba, Moondog percussion instrument

    Moondog - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Moondog
    MEA
    MEA --- ---
    tak nevím, jestli už nebylo...

    Amazing Water & Sound Experiment #2
    https://www.youtube.com/watch?v=uENITui5_jU
    MEA
    MEA --- ---
    11 hodin na tibetské mísy, dobré nejen na spaní :)

    Tibetan Healing Sounds 11 hours - Tibetan bowls for meditation, relaxation, calming, healing
    http://www.youtube.com/watch?v=Q5dU6serXkg
    MEA
    MEA --- ---
    no ne každý má zrovna čas na gugl a když už tady zmiňuješ rozdíly, tak není na škodu je rozvést
    INIQUITY
    INIQUITY --- ---
    MEA: staci trochu zagooglit...
    Kalimba-Mbira
    http://kalimba-mbira.blogspot.cz/
    MEA
    MEA --- ---
    hm, tak by bylo fajn vysvětlit rozdíl mezi mbirou a kalimbou, v tom případě..
    INIQUITY
    INIQUITY --- ---
    MEA: byl to mbira workshop,takze jsme tam vyrabeli mbiru;)
    MEA
    MEA --- ---
    SUBHAM: slyšela jsem tam jakousi "rozladěnost" nebo divně chvění strun, ale teda vůbec mi to neubralo na efektu, že mi lezla husí kůže až do žaludku! skoro no.. :)))
    MEA
    MEA --- ---
    ZUZKAOU: no to je skvělý!!! :)
    MEA
    MEA --- ---
    INIQUITY: Mbira neboli kalimba?
    MEA
    MEA --- ---
    koncertní show s netradičním tancem, obrovskou olihní a od 3. písničky (cca 13.min.) hlavně s netradiční tureckou kytarou

    Beats Antique - Full Performance (Live on KEXP)
    https://www.youtube.com/watch?v=YI8yvTXNNeU
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    The 10 strangest musical instruments | Music | The Guardian
    http://www.theguardian.com/music/2014/jan/21/10-strangest-musical-instruments?CMP=fb_gu
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    SUBHAM: On ten clanek je trosku novinarsky blby, o tom zadna... :-)
    SUBHAM
    SUBHAM --- ---
    GOBERS: ano, tohoto omylu jsem se opravdu dopustil, uznávám, ale nemyslel jsem to vůči tomu nástroji nijak hanlivě, pouze jsem vyjádřil svůj pocit o zvuku, který z toho leze a který nekoreloval s nadšením z toho článku, jako o nástroji snů :D
    Jinak díky za osvětlení, souhlasím s Vámi.
    ZCR
    ZCR --- ---
    GOBERS: Es lebe Vincenc Václav Mašek! (od té doby, co jsem se naučil rozeznívat sklínky, nedám na frikční vitrofony dopustit!)
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    ZCR: Ty mi ctes myslenky... sklenena harmonika je muj davny tajny sen. ;-)
    ZCR
    ZCR --- ---
    SUBHAM, GOBERS: zcela souhlasím s Gobersem, tohle je svébytný nástroj (a imho skvělý, vedle nedávno postaveného fluid piano báječný přírůstek do nástrojové rodiny (v širším smyslu slova)), a jako každý nástroj má jistě nějaké nedostatky - vůči smyčcovému tělesu se má velmi podobně jako varhany vůči konsortu zobcových fléten, tam bys mohl vznést vpodstatě identické výhrady, a bude ti to málo platné, varhany se jaksi osvědčily ;-)
    Mně to zvukem hodně připomíná skleněnou harmoniku, líbí velmi, a už se těším, až to pořádně vezme do ruky nějaký Xenakisův pohrobek...
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    SUBHAM: Jenomze Ty porad vychazis z mylneho predpokladu, ze ten nastroj ma zvukove imitovat nebo dokonce nahradit smyccovy orchestr. Nema! Zvukove a technicky ma blizko k ninere, jestli k necemu. Je to vlastne takova velka klavesova ninera bez bourdonu. Pozitivum toho nastroje je nova barva v ramci klavesovych nastroju, ne imitace smyccu. To by ses jinak taky mohl rozcilovat, ze varhanni fletna, pozoun nebo gamba (!) nezni jako ten nastroj, po kterem je pojmenovana...

    Jinak na okraj ladeni, podle tech ukazek bych si troufnul hadat, ze temperovane stredotonove.
    SUBHAM
    SUBHAM --- ---
    GOBERS: ad 1) jo asi máš pravdu, ladění může držet, myslel jsem ale samotný princip vzniku tónu - příklad, pokud zahraješ dejme tomu na violoncello prstem a následně smyčcem, zjistíš, že při užití smyčce potřebuješ daleko přesnější intonaci toho tónu než při brnknutí, to co je zahráno smyčcem "falešně" může (v určitém rozsahu) zahráno znít pizzicatem pořád čistě - ale naopak to nefunguje.
    Nehledě na to, že jako největší přednost smyčcových nástrojů vnímám právě tu možnost až mikroskopické přesnosti intonace a tohle zmechanizovat pro nástroj, kdy hudebník již pouze zmáčkne danou klávesu a má mít zaručen "správný" tón (při rozechvívání struny žíněmi) je v mých uších takřka utopie.

    ad2) nerekl mi to nikdo - slysel jsem to na tech ukázkách z odkazu. Nástroj je prostě "falešný" (a moje doměnka je právě díky temperaci) - až budu mít trochu čas, zkusím se o tom nástroji dozvedět více, jelikož ta oblast mě dost zajímá.

    To co zminuješ dále naráží přesně na ten problém co jsem uvedl - mechanizmus toho jak funguje smyčec ovládaný rukou nemůže úspěšně nahradit mechanizmus těch kol, které se prostě otáčí kolem své osy a tím struny rozezvučí - logicky pak z basových strun tu odezvu rychleji nedostaneš. Těch proměných u žíní je o dost víc, než třeba u klasického piána, kde nepoznáš rozdíl, když někdo zmačkne klávesu prstem nebo třeba násadou od smetáku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam