• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAZUO_KIRIYAMAArgentinské tango
    Tango Argentino je hudební a taneční styl, který se začal formovat v druhé půlce 19. století v Montevideu a argentinském Buenos Aires a prokázal silnou životaschopnost až do dnešních dnů. Typický je pro něj temperament jihoevropských národů, vášnivost Jižní Ameriky a melancholie Východní Evropy. Argentinské Tango má dnes přibližně šest uznávaných forem (Orillero, Tango Nuevo, Villa urguiza, Milonguero, Fantasia, Escenario), tento klub je věnován všem tangeros, ale také posluchačům daného hudebního žánrů, nebo jen obdivovatelům tohoto krásného a vášnivého tance.
    rozbalit záhlaví
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    KRATIHLAV: jojo, v úterý
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    KRATIHLAV: viděl jsem a mohu jen doporučit
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    Chystá se někdo na Quilombo?
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA:
    Při tancování vnímám základní krok jako další prvek tance. Jako jednu z možných figur. Někdo na základní krok nabaluje, někdo jej občas zařadí, když není místo jít dopředu, někdo (hlavně začátečníci) jedou výhradně základní krok s minimem figur...
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA: To je jen komunitní spor :-) . Asi na stejné úrovni jako trampská pře zda "usárna" či "tele"
    KAZUO_KIRIYAMA
    KAZUO_KIRIYAMA --- ---
    Koukám, že se tu rozhořela pěkná diskuze ohledně základního kroku a jeho smysluplnosti, to by si skoro zasloužilo anketu :)

    MIFKAL: jen drobnost, základní krok nemusí začínat úkrokem dozadu, lze použít kterýkoli ze základních tří začátků (teoreticky i víc).

    Jinak, jak tu několikrát padlo: základní krok není určen k tancování, je to kostra, na kterou lze nabalovat (taková Tango gramatika), ideální pro lidi, co mají potřebu hledat za vším nějaký systém.
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    KLAIR:
    KRATIHLAV:
    MORGAIN:
    MIFKAL:
    Na milonze jsem nezaznamenala, že by někdo základním krokem začínal. Prostě jen konstatuji, že bylo vhodné o něm vědět. Zejména, když jsem byla začátečník a neuměla se tak dobře nechat vést. Stejně tak figury. Samozřejmě nyní nedělám nic sama, pokud mne do toho partner nenavede (teda kromě prostoru, který je k tomu určen).
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    Základní 8 nemá tak problém v počátečním kroku vzad ale v kroku 7, kdy partner vede partnerku zleva doprava, tedy směrem kam přes partnerčinu hlavu nevidí a pak (třeba v Traffic Jam Café) to může vést k křížení dráhy a srážce. A to je jeden z důvodů proč se 8 v caminitu neučí.
    MIFKAL
    MIFKAL --- ---
    KOCOURKOVO: No, já teda v Caminitu nějak nepochytila, že existuje něco jako základní krok, ni jsem to nepochytila na milongách, ni jsem to nepochytila na workshopech zahraničních lektorů. Asi chápu, že může mít nějaký smysl coby učební pomůcka, coby nějaký způsob, jak seznámit začátečníka s pohybem, a coby prostor "mám rychle jak navazovat figury". Ale po zkušenosti se začátečníky z mnoha škol mám nějak pocit, že čím rychleji se na začátečnickém kurzu našroubuje lidem do hlavy, že co si nenavedu, to nemám / do čeho mě nenavedl, to nejdu, tím lépe, a že zrovna osmička výrazně svádí k tomu, aby se šla osmička, kterou známe, a ne se vedlo a improvizovalo. Nemluvě teda o tom, že by mi přišlo hrozně krásné, kdyby se při učení osmičky od začátku zmiňovalo (což nevím, jestli se děje, začátečnické kurzy znám jen caminiťácké), že na milonze tím prostě nezačínáme, protože když v Jamu začnu krokem dozadu, šlápnu cizí partnerce na nohu :)
    Nevím teda, jestli umím sto základních figur, ale nějaké tancuju a u nějakých třeba i vím, jak se jmenují, a nějak jsem nikdy neměla pocit, že mě zásadně brzdí, že do nich nejdu z osmičky. Jako samozřejmě chápu, že někomu to vyhovuje se přes to učit, ale mně přístup Caminita vyhovuje poměrně výrazně víc.


    MORGAIN
    MORGAIN --- ---
    KOCOURKOVO: Mě teda základní krok nevhovuje. Víc mi vyhovuje právě to, že se na něj v Caminitu nespoléhají. Raději začnu tanec tím, že si s partnerem k sobě stoupneme, přeneseme váhu, abysme stáli na stejné noze a vyjdeme směrem, který povede. Než to, že mě partner čapne a vyjde do základního kroku automaticky počítajíc s tím, že vím na které noze mám stát. Stejně tak mi moc nevyhovuje to, že začíná krokem partnera dozadu - proti tanečnímu směru, někam, kam nevidí. Nejednou jsem zaznamenala, jak to lidi nečekají a srazí se.
    Beru základní krok jako nástroj k naučení stylu pohybu - je tam toho hodně, co je potřeba umět (vytočení těla, otočení na místě a tak). Ale jako partnerka si ani nechci zvyknout na to ho dělat. Pokud partner něco nenavede, pak to nepůjdu, i kdyby to v základním kroku bylo tisíckrát. A jsem ochotná dělat jakékoliv cvičení na zlepšení mého vnímání vedení a přizpůsobení se tomu, ale učit se něco, co budu umět sama odchodit vlastně nechci - neudělá to ze mě lepší partnerku.
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    KOCOURKOVO: Já jsem se o něm dozvěděl relativně pozdě. A možná jsem rád, že jsem se hned na začátku nemusel učit kombinaci osmi kroků a pak pokaždé vycházet ze základu k nějaké figuře.
    To není nic proti nějaké škole, jen můj osobní pocit.
    Pro tanečníka to zase tak úplně důležíté není, protože taneční partnerka těžko může po tanečníkovi vyžadovat, aby vycházel při vedení pokaždé ze základního kroku.
    KLAIR
    KLAIR --- ---
    KOCOURKOVO: Včera a předevčírem jsem tančila hromady věcí, které jsem nikdy netančila, leckdy ani neviděla, nevím, jak se to jmenuje. Základní krok k tomu nepotřebuju. Naprosto striktně odmítám tančit nějaké naučené choreografie. Pokud mne partner nenavede do překřížení, tak tam prostě nepůjdu.... Včera jsem to tančila docela samozřejmě. Možná velké štěstí na tanečníky. Možná taky ne. Nicméně ve chvíli, kdy vím, že základní krok existuje a partner odvede základní krok, takže bych "měla vědět", že bude předkřížení, ačkoliv to tak nepovede, to fakt nechci.
    Chci tančit to, co mne navedou, ne to, co se domluvíme. Jasně, je potřeba vědět, že co můžu čekat a chci znát figury, abych se pak nelekla, když se mi o kus posune najednou odlehčená noha, ale nechci tu nohu posouvat sama.
    snad je to srozumitelné
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    KLAIR: V Caminitu základní krok neučej. Zpravidla o něm jen informují, jednou ho ukážou, tanečníci si jej vyzkoušej a tím to hasne. Já jsem byla ráda, že jsem si ho osvojila jinde. Na milonze většina tanečníků základní krok využívá (kromě lidí, kteří prošli Caminitem). Stejně jako je vhodný znát figury, je vhodný znát i základní krok. Ne každý tanečník (ani ti, co se tváří zkušeně) neumí do figur navézt tak samozřejmě. A když je znáš, snáz se ti pak tančí. Tedy, alespoň tak to platí u mne.
    Samozřejmě jiná věc je mít skutečně vnímavého a zkušeného tanečníka. Občas se mi stávalo, že jsem něco nového zatančila na milonze a pak teprve na kurzu zjistila, jak se to jmenuje...
    KLAIR
    KLAIR --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA: já třeba chodím do Caminita a o existenci té základní ?osmičky? vím, ale nějak jsem se to zatím neučila, takže mi to nepomůže (ale taky neublíží)
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA: Není na tom nic špatného.
    KAZUO_KIRIYAMA
    KAZUO_KIRIYAMA --- ---
    KLAIR: svého času se mi osvědčil tenhle: https://www.youtube.com/channel/UCOBgyPGn3ow6wRyHCDPt-Nw … ale tohle je hodně individuální (stejně jako celé argentinské tango)

    KRATIHLAV: tomu úplně nerozumím, proč by mělo být špatně, že vycházejí ze základního kroku? nevychází z něj minimálně první 100 základních figur?
    KLAIR
    KLAIR --- ---
    KRATIHLAV: jupí, prima :) tak jo, bylo mi ctí a národním svátkem a fakt jsem si to hrozně užila.

    Strategie "začátečník ocení nenáročnost", "pokročilý pozná, kam může vést" a "profík tě tam navede" se mi strašně líbí!

    Za odkaz díky. Projdu to večer, aspoň co stihnu
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    KLAIR: Jo, byl jsem tam a pravděpodobně jsme s tebou tančil (skoro celý večer:P). Hlásit to můžeš, ale nemusíš a začáteční je rád, že nemáš přehnané požadavky na počet figur, zkušený to pozná, do čeho tě může bezpečně vést, ještě zkušenější toho nedbá, a prostě tě tam dobře navede.
    KLAIR: Doporučil bych tohle http://www.howcast.com/guides/905-How-to-Do-the-Argentine-Tango , ale sám jsem to jestě celé neprošel. Vycházekjí ze základního kroku, ale když se od toho člověk odprostí a vezme to jako kuchařku, tak to může být instirující.
    KLAIR
    KLAIR --- ---
    A ještě mi řekněte... máte někdo nějaký oblíbený youtube tutorial? Abych si aspon trochu rozšířila před dnešním večerem repertoár?
    KLAIR
    KLAIR --- ---
    Hrozně by mne zajímalo, jestli na milonze hlásit, že jsem začátečník. Mám za sebou totiž opravdu jen asi 7 lekcí a znám tak jako giro, sendwich a ocho. Jenže jsem docela dlouho tančila jiné věci, takže jsem hodně responsivní a tanečníci mne vedou do věcí, o kterých nevím, že to existuje (taky je ale dobré, že nevím, že je neumím, takže je leckdy i zatancuju)

    Byli jste včera někdo na PreMilonze? A jdete dnes na GALAMilongu?
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    KRATIHLAV: Provoz? Jestli myslíš zaplněnost sálu a parketu, tak ano, bylo tam těsno. Ale při dodržování pravidel se tančit skutečně dalo a bylo to zábavný. Ale nebylo tam tak strašný vedro, jako v Jamu...
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    KOCOURKOVO: Takže provoz na Milonguitu jako v (Trafic) Jamu?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam