• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JANDOSZákulisí filmu - Vše co není vidět na plátně, filmové zajímavosti.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    Všimnul jsem si, že v některých amerických animácích v české distribuci jsou počeštěné reálie. Konkrétně dneska třeba v Hledá se Dory s CZ dabingem jsou např. nápisy na zdech v pozadí (Karanténa, Mořské akvárium aj) v češtině. Jak se tohle dělá, je pro každou jazykovou verzi filmu vyrenderovaná znova i konkrétní scéna? Není to všude, třeba značky na autech nebo nápisy POLICE jsou americké.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Si konečně dočítám knížku The Art and Soul of Bladerunner 2049 a jsou tam zajimavý záběry, celá ta kniha je naprosto boží, doporučuju :)

    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    FRK_R23: No tak já asi fakt ten poslední díl skipnu https://film.moviezone.cz/mission-impossible-posledni-zuctovani/recenze

    Sedmička mi přišla ultra blbá a dostala 7/10, tak tady to už bude asi totální průplach mozku. :)
    CRAZYHBO
    CRAZYHBO --- ---
    Bondovka

    ARAON
    ARAON --- ---
    Kouzlo nasviceni...

    ARAON
    ARAON --- ---
    A full-size Ewan McGregor dummy (picture below) was created for Hayden Christensen to carry around to film during the Invisible Hand sequence in REVENGE OF THE SITH.

    ARAON
    ARAON --- ---
    Terminator 2: Judgement Day (1991)

    KOZLIKK
    KOZLIKK --- ---
    KULA: Tohle je slušná recenze, máš nějaké ID na csfd nebo jinde, že bych se podíval? :)
    CRAZYHBO
    CRAZYHBO --- ---
    KULA
    KULA --- ---
    BROUKOID: nejsi sám. Já na ten film šel v roce 2014 2x za sebou do kina protože jsem si myslel, že jsem na první projekci usnul. Neusnul. Je to nudný až běda. Vyumělkované záběry a pompézní Zimmer, kterého si druhý den broukat nebudu, protože se žádný rytmus ani melodie neuchytila. McConaughey má asi tak dvě nebo tři grimasy, jinak je jak panák. Slzičky na konci to nezachrání. Největší borci zeměkoule jsou ve scénáři jako rebelující teens. A pak je tu finále vesmírný stanice, kde má každý svoji zahrádku. No IMHO nejslabší Nolanův film, Art-ovitost na bodu mrazu, Blockbusterismus na plný koule. Hodně slabý scifi kde to navzájem obsahem, za mě teda, vůbec nefunguje.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    492795364-1239653531060694-9167543548695984856-n
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    DRAGON: záslužná odpověď
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KEB: časová dilatace par excellance!
    PETGRIDUS
    PETGRIDUS --- ---
    KOZLIKK: Mně na něm vadí, že je scientolog.
    THIOPENTAL
    THIOPENTAL --- ---
    ...tak a teď si rozebereme Tenet...
    KEB
    KEB --- ---
    Jediná chyba, co mě napadla je ten černoch co zůstává nahoře, když jdou na mořskou planetu.

    Vrátí se a on je o hodně starší a to je IMHO nesmysl. Za prvé by to psychicky jen těžko zvládl a za druhé, co tam ty roky jedl. Tolik let to je jídla a jídla.
    KEB
    KEB --- ---
    DRAGON: to jak se vrátí nahoru, kde hodinovým pobytem na moři ztratil 30let, je geniální ukázka relativistických skoků.
    KEB
    KEB --- ---
    DRAGON: jsem tvůj tým! 🫡
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    BROUKOID: tak mi to nedalo a udělal jsem si příjemně strávený večer s mým oblíbeným filmem, abych se zaměřil na tvé výtky.

    ad "zahadne umiraj plodiny" - této tvé výtce vůbec nerozumím, tohle je velice reálné a může se to stát z mnoha důvodů: například změna pH půdy (kyselost|zásaditost) nebo kontaminace půdy (např. těžké kovy, soli, mikroplasty), patogeny a pandemie rostlin, změnou složení atmosféry, případně (a myslím, že se nám to jednou velmi snadno může povést) nedostatek opylovačů (kolaps ekosystému).

    ad červí díra (u Saturnu, ne Jupitera): dejme tomu, "zachraňme svět cestou červí dírou" je přehnané, ale je to narativní metafora a zároveň výchozí premisa celýho filmu. Jestli ti tohle vadí, měl bys zahodit i 2001: Vesmírnou odyseu a spoustu dalších skvělých a (s klidným srdcem řeknu progresivních) scifi kultů. Nezapomeň, bavíme se o scifi filmu, není to přednáška o astrofyzice. Takže když tohle pomineme, tak můžeme směle prohlásit, že lepší červí díru ještě nikdy nikdo ve filmu nevyobrazil. Thanks Kip Thorne.

    ad upadající civilizace: tato část tvé kritiky je postavená na špatném pochopení kontextu filmu. Tvoje kritika vychází z předpokladu, že upadající civilizace = nikdo nic neumí = není možné postavit vesmírnou stanici nebo letět do červí díry. Nicméně, co si asi už nepamatuješ, NASA ve filmu funguje tajně a izolovaně od zbytku společnosti. Hlavní dějová linie se odehrává v době, kdy se většina společnosti stáhla z technologického pokroku a zaměřila se na přežití (farmářství, potlačení vědeckých ambicí na školách atd. NASA byla odříznuta od zbytku civilizace, ale zachovala si knowhow, vybavení a přístup k výzkumu, právě proto fungují tajně. To, že civilizace kolabuje, neznamená, že už nikdo nic neumí. Jen to znamená zkrátka to, že většina lidí už vědu nepodporuje nebo jí nedůvěřuje. A tohle mi příjde v kontextu například dnešního chování Spojených Států, víc než trefné a reálné.
    Navíc, ta červí díra u Saturnu tam nebyla náhodou, byla vytvořena neznámou vyšší inteligencí, dost pravděpodobně ji vytvořilo budoucí lidstvo, časový paradox, ale je to možné.

    ad palivo a jeho uchovávání: opět, ty zjevně nechápeš, že se jedná o scifi film a lidstvo, ač se to nezdá, tak je o dost napřed než jsme dnes my. Viz třeba autonomní traktory, ač ti to může připadat jako směšný argument, evidentně je film ve svém úvodu v near future světě. Tedy tvá premisa "Když my dnes potřebujeme obrovské nádrže paliva na pár kilometrů do vesmíru, tak i v budoucím sci-fi filmu by to mělo být stejně" je mylná. Navíc, kdyby to tam vysvětlovali, tak máš plný právo polemizovat nad tím, že nemám pravdu a není to akurátní scifi. Nicméně nikdo to v tom filmu nezmíňil, tak co tedy vlastně kritizuješ? Něco, co nebylo řečeno a popsáno? Aha, ok :)
    Loď Endurance používá zcela odlišný pohon než klasické rakety, to jsi si snad stihl všimnout, ne? S největší pravděpodobností iontový, fúzní nebo nějaký pulzní pohon (což je mimochodem i něco, na čem NASA reálně pracuje (nevím, jestli pořád, zdali to třeba neskončilo, ale rozhodně snaha je nebo alespoň byla viz např. projekt VASIMR). Není potřeba mít "sisternu s benálem", když používáš pohon, který pracuje na principu výboje plazmatu nebo fúze, v tom je také krása scifi filmů, je to o tvé představivosti a opět: zde je to vyobrazeno pomerně velmi reálně, že by tomu člověk uvěřil. Millerova planeta má 1,3 násobek zemské gravitace a obrovský slapový efekt, vzlétnout z ní by bylo s našimi pohony dost obtížné až nemožné. Lander, který tam přistál a následně odstartoval zpět k Endurance, musel mít vlastní dostatečně efektivní pohon, což přímo naznačuje použití vyspělé technologie.

    ad tesseract: nebyl vytvořen uvnitř černé díry v běžném smyslu. Byla to konstrukce vytvořená v prostoru, kde pro lidi přestávají platit časoprostorová omezení a jedině tam bylo možné komunikovat skrz čas, což určitě stojí enorvmí energetické úsilí, kterou mohl čerpat z pravě z Gargantuy, IMHO. Její přítomnost je důležitá i z dějového hlediska: v ní končí mise, do ní padají Cooper i TARS a v ní je kontakt s těmi, kdo dokážou manipulovat s časem. Je to jak narativně uzavřené, tak vědecky smysluplné v rámci žánru, teserakt operuje mimo lineární čas, využití černé díry jako brány do vyšších dimenzí je běžná spekulace ve fyzice vviz Kip Thorne a jeho práce. Ve filmu je to pouze ukázánou jednou z možných variant jak by to mohlo fungovat, za mne fenomenálně. Ukaž mi jiný film, kde je to ukázáno lépe.

    ad závěr filmu: zaprvé vůbec ti nějak nedošel fakt, že Zemi se pravděpodobně podařilo zachránit a zároveň lidstvo expandovalo do Vesmíru pomocí těchto "setkání s Rámou" habitat tubusů, tedy není jediný. Stanice Cooper čeká na orbitě Saturnu na to, až Murph transportují k otci, viz: "She is far too old to be transferring from another station but when she heard that you'd been found.. well this is Murphy Cooper, we are talking about" jí k Saturnu, aby se mohli setkat. Nikde tam nepadlo imho ani slovo o tom, že by byla jediná. Pokud jde o mne, můžou jich mít tisíce, nevíš to.

    Kritiku na všeobjímající lásku v Interstellaru také nerozumím, pokud jde o tu jedinou scénu, kde se něco takového řeší, tak je třeba vzít v potaz, že to pomocí lásky Brandová vysvětlovala, protože na tom stál celý její marný pokus vidět se se svým mužem, kterého milovala. Já nikdy nepochopil, proč je tohle kritizováno, řekla to velmi pěkně a nijak to ten film nezničilo. Nebo jde o to, že Cooper pláče po tak brutální informaci, že o všechny přišel a ještě mu to dá v přijatých video záznamech Murph tak strašně sežrat? Nechápu kritiku, mně z toho celého nebylo moc dobře, ergo IMHO velmi dobře zvládnutá scéna.
    Celkově mezilidské vztahy jsou tu tak silné téma, že mám v mnoha scénách kvůli nim husí kůži. Asi jsou ostatní lidé více emocionálně plošší a nebo já precitlivělej. Nemám s ani jednou variantou problém.

    Interstellar není dokument, Interstellar science fiction film: dává náznaky, nechává divákovi prostor pro fantazii, představy, touhy dotknout se hvězd. Ale to, co vysvětluje a ukazuje, s čím operuje na úrovní astrofyziky a vědy (o to mi primárně šlo v mém původním komentáři), je dle mého názoru perfektně zvládnuté.

    I tak ti nicméně za tvou, dle mého názoru, naprosto lichou kritiku děkuji, díky ní jsem si udělal krásný večer s poetikou Nolana a hudebním masterpiecem Zimmera :)

    CRAZYHBO
    CRAZYHBO --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam