Obrázky jsou sice SI1, přesto, že článek je SI2
http://www.europeanpublicaffairs.eu/swiss-solar-wonder-set-to-circumnavigate-the-world/
Technických údajů je tam ale spousta - uvažuju updatovat záznam na Wikipedii:
To obtain such a wingspan, the engineers at Solar Impulse worked with partners to develop carbon fiber sheets that weighed as little as 15g / m2 , approximately 1/3 the weight of a sheet of office paper
in order to feed Solar Impulse 2’s 633kg worth of batteries, 1/4 of the plane’s total weight, the engineers needed to increase the plane’s ability to produce energy. Solar Impulse 2’s new solar arrays include 17,248 microcrystalline silicon solar cells, which represents an increase of about 50% over the original plane. These 135 micron thick cells cover 269m2 on the top of the aircraft’s wings, fuselage, and tail. - to, že SI2 s sebou vláčí 269m2 solárních panelů a 633 kg baterií je celkem nová informace.
During the day the aircraft will fly at 8,500m. While this altitude forces the pilots, without the cabin pressurisation available on most aircraft, to breathe bottled oxygen to survive, it is the optimal altitude for the plane’s solar cells to soak up the sun’s light, as well as achieve the aircraft’s top speed of 140kph. - opět, relativně nová informace, zejména vzhledem ke zdejšímu letitému sporu na téma "jak rychle by asi tak mohla jednou létat stratosférická solární letadla"? - věděli jsme už z wiki, že to bude těch 140 km/h, ale chyběla informace, že to opravdu bude ve výšce 8.5 km (což teda ještě není stratosféra, ale spíš "těsně pod hranicí stratosféry") (resp. zase se trochu blížíme k informaci, že tahle rychlost bude dosažena solární energií a nebude to max. teoretická rychlost letu na baterie)