Co se týče mého příslibu osobně lítat na něčem ultralehkém solárním už v roce 2020, tak největší naděje v současnosti vkládám do semi-rigidního parakřídla. V .cz to pokud vím ještě nikdo nezkoušel, ale teoreticky by takové křídlo mělo mít lepší aerodynamické vlastnosti, než čistě "nafukovací" parakřídlo (ovšem uznávám, že představa, jak něco rigidního zvedám během rozběhu ze země nad hlavu, mě moc nenaplňuje jistotou)
(PDF) Experimental Study of Paraglider Aerodynamics
https://www.researchgate.net/publication/319702478_Experimental_Study_of_Paraglider_Aerodynamics
Paragliding Forum - View topic - Semirigid PG? - new
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=20011
Paragliding Forum - View topic - Rigid mods for older paraglider. - new
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=8839
(Jo, dočetl jsem se k
Any attempt at making a paraglider rigid MUST preserve the collapse characteristics of the wing and only be there for performance increases such as flattening of the wing arc or increasing aspect ratio etc. A ne... se solárnínm ultralightem rozhodně nemám záměr mrznout 6h ve výšce 21km, pokud někdo chce vytahovat tohle. Jediné cíle, který si stanovuju pro svoje budoucí ultralehké solární pokusy, jsou poměrně skromné: především autonomní dobíjení letadla mimo jakoukoliv pozemní infrastrukturu + větší výdrž ve vzduchu, než dnešní bateriová letadla, tzn. jakákoliv větší výdrž než cca 10-20 minut pro dnešní bateriově-elektrický paragliding bude úspěch... a výdrž větší než 1h by už překonala většinu dnešních bateriových letadel, viz
[ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL) ]