• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KRALIKlide z maringotek
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Doteď jsem se na pár zimních měíců vždycky uchýlil k nějaký spolubydlící, ale letos na to dlabu a zkusim zůstat tady. Zateplený to nemám, ale co bych platil za nájem, radši protopim. A píšu to sem proto, že uvítám nějaký osvědčený tipy ze zimy v marině. Zítra to oběhám a díry vyfoukám montážní pěnou (máme skrz podlahu přivedenou elektriku a vodu) a kolem dveří dám těsnění. Přemejšlim co s těma větracíma okýnkama a oknama. Asi tam nalepim taky jen to pěnový samolepící...Má smysl třeba na stávající podlahu narovnat polyš a hodit přes to lino? Už vedle stojí hrubá stavba a příští rok to domáznu snad do obyvatelný podoby, tak se s tou marinou zas nechci tolik crcat...

    Díky za případný tipy
    KCE
    KCE --- ---
    CUKI
    CUKI --- ---
    8Z4S: JJ měl k-ci na 2 patra
    CUKI
    CUKI --- ---
    KCE: No tamten byl proti tomuhle dost luxus i stavem i vybavením. Měl tam vnitřní k-ci na 2 patra (ta se při zobytnění velmi šikla) a měl mnohem širší izolaci a hlavně ty zadní dveře. Taky to mělo ve výbavě vnitřní blokaci kol. Ale i tak ta cena v inzerátu není zas tak špatná. Kontejner je na podobný ceně a je menší a nemá podvozek ani klimu.
    Boční dveře jsme právě nevěděli jak do toho udělat. Kdybys měl fotku tak klidně nahoď.
    KCE
    KCE --- ---
    CUKI: jak pise 8Z45, vetsinou je to 30-33 palet.. ceny pouzitych do 100k czk
    napr. https://auto.bazos.cz/inzerat/79353335/chladirensky-naves-zn-KOGEL-rv2003-hydraulicke-celo.php (i s hydr.celem jako bonus) za 79k
    rozměry ložné plochy: délka 13345mm, šířka 2500mm
    a s tim teplem/chladem unikajcim otevrenejma vratama samozrejme neco bude, u prestavby se pocita s bocnimi dvermi... u lidi co sem byl bylo ve dne chladek, v noci teploucko.. urcite k tomu prispiva zastaveni nabytkem, vecma atd..
    ANONKA: u privesu/navesu urcite vec k zamysleni, nemluve o potrebe ridicaku c+e
    ja bych doporucil chladak na nejakym aute, ale jak sem psal, casto je vyska jen 2m a casto i ta sirka (ale pokud nelpis na urcity znacce/modelu a nejlip i tonazi (casto jsou ty vetsi chladaky 12t) tak urcite najdes)..
    tez jsou chladaky podstatne mensi, na podvozkach mb, iveco, fiat, peugeot..nekdy i do 3,5t (uzitna hmotnost je pak ale dost sporna)
    ps. vyvaroval bych se avie :))
    OSIP
    OSIP --- ---
    TSOH: to sou kamna moji mamy, ale co vim tak protopila za zimu cca 4 kubiky, celkem rychle se rozehrejou a nemusi se casto prikladat.
    TSOH
    TSOH --- ---
    OSIP: jak jsi s nima byl spokojen ? rozhodoval jsem se prave mezi tomto a prosklenyma Petrama... (maji fakt tak nizkou špotřebu paliva jak se uvadi ?)
    8Z4S
    8Z4S --- ---
    CUKI: 66palet?to ani nahodou,leda se dvema podlahama
    OSIP
    OSIP --- ---
    ANONKA
    ANONKA --- ---
    OSIP děkuji za odkaz.

    CUKI nějak jsem nad převážením nepřemýšlela.......................
    CUKI
    CUKI --- ---
    KCE: Asi jsou to mylné informace možná se mi to z něčím plete, ale ten návěs jako už starší kupoval za 11 000E Byla v tom i ta klimoška, která ale nebyla originál co si pamatuju.
    No a mělo to mnohem větší rozměry, prostě klasickéj chladák za kamion. pamatuju si že to bylo na 66palet. Můj odhad vnitřní výška 2,5m to mělo podle mě určitě šířka vnitřní tak 2,3 až 2,4m. No a ta délka byla hoodně přes 10m (12-15?).

    No a k tomu chlazení a akumulaci je to má tak, že než jsme z toho vyndali kola a zase zavřeli tak tam byla vesměs venkovní teplota. Ono když to máš jako mrazák máš to plné obrovské hmoty a té potřebné teplotě, ale když v tom bydlíš a je to vesměs prázdné je to něco jinýho.

    Kdyby se tam udělali i klasický dveře tak by to bylo v tomto ohledu asi mnohem lepší. On měl ale nutný požadavek, že tam budou velké křídlové kontejnerové dveře, které se dají bezpečně zamknout.
    KCE
    KCE --- ---
    CUKI: asi zalezi jaky typ oken myslis, ale napriklad seitz nebude problem, jde o to, ze vzhledem k tloustce steny (vetsinou 50-100mm) je treba okno z jedne ci druhe strany trochu zapustit, tzn. premyslet pri rezani otvoru pro okno nejen o celkovem vyrezu ale i o sirce ramu. nasledne je treba plochu rezu zatesnit proti vlhkosti/zatekani, nejelepe laminovanim, tak jak je originalne osetrena cela konstrukce.
    vetrani samozrejme zalezi na poctu a umisteni oken, a dalsich vetracich otvoru.
    nevim co myslis akumulacni hmotou??
    nicmene prave proto je to izotherm/chladirenska nastavba, prave proto je vyrobena a slouzi k udrzeni konstantni teploty. tzn ze pokud je uvnitr chladno a ty zbytecne nevetras, chladno zustava. naopak, kdyz se ti nastavba pres den naplni horkym vzduchem, zustava vedro dlouho do noci (coz je v lete jistou nevyhodou). tot jsou obecne vlastnosti tohoto druhu nastavby, at uz jde o nastavbu umistenou na vozidle, jako prives nebo jako naves.
    pravdou je ze jezdit s privesem ci navesem neni nic pro kazdodeni jezdeni.
    k cenam se vyjadrovat nebudu, vzdy zalezi jak a co kde koupis a v jakych rozmerech.
    pro predstavu:
    samotna pouzita nastavba bez agregatu, 7x2,2x2,1m = 35.000czk
    jety chladirensky vzduchem brzdeny prives se dvema napravami bez agregatu, 7x2,4x2,3m = 50.000 czk
    naves jsem nikdy neresil, tak nevim, ale verim ze pouzity pujde sehnat pod 100k v klidu:]
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANONKA: Ty mrazící návěsy na kamion jsou pekelně drahý, Kamarád z týmu v tom bydlel, já jsem tam spal občas taky. On měl tahač a používat to jako převozitelné bydlení a depo na kola když jsme cestovali po závodech. Pokud nemáš tahač tak je to dost zbytečná investice a blbě se do toho dělají okna. Špatně se v tom větrá a nemá to žádnou akumulační hmotu uvnitř, tak že se v tom obtížně udržuje teplota. Výhoda je ale, že se to dá dobře uzamknout. Někde mám možná nějaké fotky z úprav.
    KCE
    KCE --- ---
    KCE
    KCE --- ---
    za me je to super reseni, sam jsem shanel auto s chladirenskou nastavbou, nakonec jsem nesehnal:( ale teda hlavně proto, ze sem mel hodně specifické pozadavky jak na auto(znacka,motorizace,vaha) tak na ten box/nastavbu (delka, sirka, vyska). takze nakonec sem vybral vuz podle pozadavku, rozmery nastavby sedi ale je to plywood.. takze ted budu dávat izolaci sam. nicméně davam pir panely 40mm,strop 60,takže výsledek bude podobny:) ale samozřejmě cena jen ty izolace je v cene pouzite nastavby. ale jak sem uz napsal, pro me jsou důležité rpzmery a nikde jsem izotherm=chladirenskou nastavbu s sirkou 2,5m a hlavně vyskou aspon 2,5m nesehnal, většinou je vyska max 2.2m a často tez jen 2m. a to je na bydlení malo, aspon pro me, cejtim se pak jak ve sluji:)
    jo a jen pro info, komunikoval sem s nekolika firmami co tyhle nastavby stavi/prodavaji nove, nejlevnější varianta v rozmerech 6x2.5x2.5 s bocnimi dvermi vychazi cca 300k czk, coz mi prislo moc :)
    kzdpdne par lidi co prestaveli izotherm znam, byl sem na navstevach a je to kvalitní bydlení a mmj vcelku snadna uprava/přestavba :)
    rekl bych ze doporučují 4 z 5ti travelers :D
    ANONKA
    ANONKA --- ---
    Zdravím vespolek,
    jenom jsem se chtěla zeptat, zda někdo zkusil na bydlení přestavět mrazírenské auto/návěs? Ne, nehodlám se přestěhovat do maringotky jakéhokoliv typu, jen vás tady moc ráda čtu jak umíte ledacos vyřešit a jste nápadití. A ten mrazák mě inspiroval kvůli jeho izolacím. Lepší než lodní kontejner, ne?
    NYA
    NYA --- ---
    tyjo, to jsem ale vůbec nepochopila, co se vám na tom článku nelíbí. má to vychytaný a vkusný
    MOLO
    MOLO --- ---
    LAMIA: Jižní Čechy, Jarošov nad Nežárkou.
    LAMIA
    LAMIA --- ---
    MOLO: region?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam