FOSSIL666: Zamrznutí se mi stalo právě i zde. Naposled u auta C-max při ani ne -20°C. palivo se nedostalo potrubím přes filtry. Zimní směs tam byla. Starší auta bez filtrů s tím asi problém tolik nebude.
Hledal jsem dost tu účinnost přeměny a nikde se nic moc neuvádí ani u wavek ani u nafťáků. Což mě dost mrzí. Docela rád bych to víc srovnal.
U nafty jsem našel u jednoho výrobce jednotky vnitřní i vnější. Kde z těch uvedených údajů vycházelo že ty venkovní mají cca o 21-28% menší účinnost, než ty vnitřní od stejného výrobce. Ale jsou to jen odvozené čísla. Tedy relevantnost těchto údajů je dosti pochybná. Navíc jsou to spíše stavební topidla velkých výkonů.
U těch malých si myslím že ty ztráty pokud bude to topení venku budou ještě větší. Ale je to jen můj odhad.
Účinnost spalování (přenos medií do komínu) bude po "nastartování" asi hodně podobná. U obojího hoří plyn. Tedy rozdíly budou hlavně v konkrétní k-ci výrobku.
Jak je to s ekonomií provozu si asi každý udělá obrázek sám. Největší rozdíl je v tom jestli ten plyn tankuješ do lahví na benzínce nebo kupuješ láhve.
Láhev PB vs. čepovaná nafta je vesměs podobná cena.
Jinak jestli bufíky umí i plyn to jsem vůbec netušil. Mě šlo spíše o to pálení nafty vs plyn.