• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KRALIKlide z maringotek
    CUKI
    CUKI --- ---
    FOSSIL666: Zamrznutí se mi stalo právě i zde. Naposled u auta C-max při ani ne -20°C. palivo se nedostalo potrubím přes filtry. Zimní směs tam byla. Starší auta bez filtrů s tím asi problém tolik nebude.


    Hledal jsem dost tu účinnost přeměny a nikde se nic moc neuvádí ani u wavek ani u nafťáků. Což mě dost mrzí. Docela rád bych to víc srovnal.
    U nafty jsem našel u jednoho výrobce jednotky vnitřní i vnější. Kde z těch uvedených údajů vycházelo že ty venkovní mají cca o 21-28% menší účinnost, než ty vnitřní od stejného výrobce. Ale jsou to jen odvozené čísla. Tedy relevantnost těchto údajů je dosti pochybná. Navíc jsou to spíše stavební topidla velkých výkonů.
    U těch malých si myslím že ty ztráty pokud bude to topení venku budou ještě větší. Ale je to jen můj odhad.
    Účinnost spalování (přenos medií do komínu) bude po "nastartování" asi hodně podobná. U obojího hoří plyn. Tedy rozdíly budou hlavně v konkrétní k-ci výrobku.

    Jak je to s ekonomií provozu si asi každý udělá obrázek sám. Největší rozdíl je v tom jestli ten plyn tankuješ do lahví na benzínce nebo kupuješ láhve.
    Láhev PB vs. čepovaná nafta je vesměs podobná cena.

    Jinak jestli bufíky umí i plyn to jsem vůbec netušil. Mě šlo spíše o to pálení nafty vs plyn.


    VEVERKA
    VEVERKA --- ---
    Na stejne bombe co topim i varim, takze 3 tydny topeni+vareni.
    VEVERKA
    VEVERKA --- ---
    V karavanu topim plynem, a je fakt, ze kdyz jde venkovni teplota k nule, bomba dlouho nevydrzi (max 3tydny). Nutno podotknout, ze ji izolovanou nemam. Teplo prijemny, za 15 minut od zatopeni pohoda. Topim na minimum a vetram, jinak se mi tu vsechno orosi a to je pruda. Nekdy topim i pres noc, vetsinou navstevam co nejsou zimeodolne. S karavanem popojizdim cca co mesic. V maringotce mame stary petry, vyhoda je ze na tom clovek i uvari, ovsem - bud je moc vedro, nebo zima. Musim furt myslet na pripraveny suchy drevo na zatop a obleceni si na noc hodit pod spacak. Ani jedno z bydleni neni zaizolovany. Jestli je to jen tak na pritopeni poranu, sla bych do plynu a zaizolovat venku bombu, nebo zainvestovat do zimni smesi do bomby, aby to v bombe nezamrzalo
    FOSSIL666
    FOSSIL666 --- ---
    CUKI: Teplo,ktery vyzari sam stroj je minimalni, kdybys to mel uvnitr, zadne tepelnej prinos z toho nemas... nafta, pokud nekoupis nakou starou zasobu letni nafty z benzinky typu ONO nebo Globus, tak ti nezamrzne, jak jsem ted psal o post nize.. za 10 let s diesel autama se mi to nikdy nestalo a to jsem driv travil zimu na horach v SNB skole apod..takze toho bych se taky nebal. Nafta, kor dnesni s primesi bioslozky zacina degradovat cca az po 3 mesicich, ale spis dyl.. predpokladam, ze by si stejne vozil tak 20l kandak, kterej za vikend protopi... o ekologicnosti spalovani nafta vz plyn se nemusime bavit, to je jasny.. me spis zajimalo porovnani eko dopadu predtim, nez si tu naftu nebo plyn koupis... S wafkama nemam zkusenost, takze na ty jsem nereagoval. Gaspoda se ptal na diesel topeni a tak jsem odpovidal pouze na to. Hele sorry, z tvejch prispevku to proste znelo jak kdybys o tom vedel vsechno, ale v realu to tak neni.. muze to bejt proste i tim, ze je to furt jen psana diskuze.. ale na me to tak pusobilo a tak jsem potreboval reagovat... btw. pokud by Gaspoda resil plynovy topeni, ne vsude se u nas da nabrat cistej propan, aby mu to v zime nezamrzlo... na druhou stranu, kdyz jsem ucil na horach, bydleli jsme i v nezaizolovany marine do ktery tahlo vsude mozne a topili jsme takovejma tema silenejma plyn kamnama, ja ted nevim, jak se jmenujou ale je to ten ultra nebezpecnej shit, takze topeni jen po vyuce nez se slo spat.. a plyn nam nikdy taky nezamrz.. jsem zvedavej jak to Gaspoda vyresi.. drzim.palce...
    FOSSIL666
    FOSSIL666 --- ---
    GASPODA: jasny, to chapu.. solar system jak pises bude v pohode... hele co mi rikal kamos, kterej v nakladach a ted v dodavce bydli nekolik let nonstop, tak origo ebera vymenil za cinskej diesel bufik a je spokojenej. s eberem mel prej furt naky problemy a cerpadlo bylo dost hlasity, u ciny je tissi a je spoko.. a jemu topeni jede vicemene furt i kdyz na malicko, protoze je to starsi pan co je zimomrivej a ma rad komfort :-) zamrzani nafty bych se nebal, pokud nebudes tankovat nakou prilis levnou mrdku, za 10 let s diesel dodavkama mi nikdy nafta nezamrzla ani na horach... co se tyce plynovejch bufiku, nemam zkusenost. Benzinovy ani nevim jestli se delaj...
    GASPODA
    GASPODA --- ---
    FOSSIL666: Kamna jeste se zabranou prostorove uz asi nevyresim.. Na duchod je tam vidim, priprava na komin je, ale ted mi jde fakt hlavne o to, pritopit detem k ranu na podzim a na jare. Za nejakejch treskutejch mrazu tam urcite nebudem s rodinou. Samozrejme, kdyz to bude zvladat i mraz, tak na skodu to nebude.
    - Pripojku nemam, FVE mam snad docela naddimenzovany (1,12kwp, 850Ah, 12v). Bufik jese primo na 12v. To by melo stacit, ne?
    - Jak jsou na tom ty cinsky repliky co se tyce hlucnosti? To je dost zasadni parametr... (myslis treba tohle - https://auto.bazos.cz/inzerat/124183945/nove-nezavisle-naftove-topeni-8kw-12v-dalkovy-ovladac.php ). Prej tihle cinani taky obcas nechtej startovat...
    - Ja taky nejsem zadnej priznivec nafty, tak co treba benzinovej nebo plynovej bufik, jak pise DOKKTOR? Tim by odpadla ta mozna degradace a zamrzani, jak pise CUKI... Me se libi prave to reseni mimo obytnej prostor i za cenu nejakych ztrat, s rodinou se prostor navic urcite vyuzije..
    CUKI
    CUKI --- ---
    FOSSIL666: Pro začátek tam dochází k jednomu velkému nedorozumění.
    1) fakt na který jsem narážel, je ten že to topení je venku. Tedy to teplo které vyzáří sám stroj jde prostě pánu bohu do oken.
    2) "zamrznout" jsem měl na mysli fakt, že pokud bude nádrž venku a ty tam přijedeš kdo ví kdy za nějakých extrémních teplot, tak tu šťávu ani nenasaješ. Při jakejch mrazech se tak stane víš asi líp ty než já. Já nemám ani naftové auto. Navíc se mi už několikrát nepodařilo cizí naftu v zimě ani nastartovat. jednou pravda pomohla trocha benzínu do nádrže.
    Nikomu nic necpu jen se ptám? Pokud tam přijedeš po několika měsících tak ta nafta taky dost degraduje. V tom nevidíš problém?
    3) spalování propanu a nafty je z pohledu ekologie dost rozdíl, nemyslíš? Potřebuješ na to studii?
    4) hluk jsem nezmínil, ale popravdě když má někdo v autě bufíky, raději parkujem dál :-) Netvrdím, že nejsou nějaký nehlučný. Už na počátku jsem psal že s tím nemám žádné zkušenosti. Jen co vidím u jiných.
    5) další výhoda wavek je ta že to nefouká horký vzduch ale sálá to. I když existují wavky na podobném způsobu vytápění, které taky foukají vzduch. Výhoda foukání je ta že to rychleji vyhřeješ. Pokud je to ale zaizolovaný a není tam nějaká extrémní akumulační hmota, tak u wavek mluvíme o řádu jednotek minut max nízkých desítek minut i u mnohem většího prostoru.
    6) výhoda wavek i té nafty je ta že to může brát vzduch z venku a spaliny jsou také ven. Což bych bral jako základní požadavek topidla uvnitř uzavřeného prostoru. To petry nemají, ale je možné že i nějaké malé kamna to umí taky. Píšu na rovinu, že nic takového neznám, pokud někdo pošle link, budu rád za informace. V tomhle zrovna tápu, protože to nepoužívám.
    7) znám dost lidí co žijou v autě a vím o několika, kde přecházeli z nafty na plyn. Takže to asi nějakou výhodu bude mít i pro jiné než pro mě. Protože to evidentně muselo vyrovnat tu (u auta) zásadní, že nafta je všude, zatímco plyn v hodně zemích nic moc a nutnost redukcí z něj nedělá zrovna terno.
    FOSSIL666
    FOSSIL666 --- ---
    FOSSIL666: Ta odpoved byla i pro Gaspodu.. v mob.aplikaci mi nejak nejde odpovidat vice lidem v prispevku...
    FOSSIL666
    FOSSIL666 --- ---
    CUKI: Cuki, ve vsi slusnosti, i kdyz mas jinak znalosti obrovsky, co se tyce nezavislyho naftovyho topeni vis evidentne kulovy...Kdyz pominu nejakou ekologii, tak jen vyvratim par tvejch nepravd cos tu napsal. a)topeni, kdyz bude venku pod marinou, treba v nerezovym kastliku (jako to mam ja pod dodavkou), ti nema absolutne jak zamrznout, co by tam asi tak zamrzlo???!!!! B)zadny topeni panu bohu do oken se nekona, topeni si saje vzduch z venci (pripadne z vnitrku obytnyho prostoru) a ohratej vzduch jde rovnou do obytnyho prostoru (pokud teda nejsi jelito a rouru s ohratym vzduchem nejdriv nevedes venku pod marinou/nakladakem. Kdyz bude topeni venku, tak neni ani nijak moc hlucny. Schazujes tu dlouhodoby zkusenosti lidi, kteri(nekteri z nich/nas) dlouhodobe zijou v aute (coz je proste marine pomerne dost podobny)... To jestli si tam Gaspoda vrzne plyn, naftu, nebo petry je v dusledku na nem.. Ja bych si tam dal ty kamna, pokud bych mel moznost levnyho dreva, ale je to proste voser, kdyz prijedes fakt v zime a nez zatopis a nez to vytopis... kor s malejma detma. Bezpecnost kamen pro deti je resitelna nejakou zabranou okolo kamen... kdybyse Gaspoda rozhod pro naftak, tak bych sral na webasto, eber apod. a koupil za 3litry 5kW cinskou kopii, ktera funguje dobre a da se sehnat i v CR v zaruce. Vyhoda je ta, ze proste jak psali uz kluci, otocis knoflik a za 10min mas vytopeno. Vzduch z naftovyho topeni muze bejt sussi (kor pokud si udelat nasavani z obyt.prostoru) ale me to nejak nevadi, v dodavce i na nejnizsi vykon stejne furt vetrame, pac se to hrozne rychle pretopi... Pocitej spotrebu cca 0.5l na hodinu, u tech novejch mozna min..takze proste budes muset tahat kandak s naftou, nebo 10kg flasku na plyn... pokud tam nemas pripojku na 230V (coz bys pak potreboval nakej step down menic) a tahal bys stavu jen ze solaru, musel bys mit ten system poradne nadimenzivanej, protoze bys pri dlouhodobym topeni v zime, kdy u nas bude vyteznost ze solaru mala za chvili byl bez stavy... coz je ale zas vyhoda kamen no... P.S. fakt by me uplne vazne a realne zajimalo porovnani ekologicky zateze pri topenim plynem/naftou/elektrikou... kdyz se tady Cuki ohanis ekologii, nemas link na nakou dobrou studii?
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    CUKI: nehodlám se cyklit v nicotě, mám i život a práci, proto jsem to radši smazal. bufik je i ny plyn. myslím, že hlavní požadavek je na místo vevnitř, takže radit wafky nebo kamna asi neprojde.
    CUKI
    CUKI --- ---
    DOKKTOR: ??? Ono se to topení nezahřívá? Chceš mi tvrdit, že pokud to topení bude venku, tak to všechno teplo dostaneš dovnitř?
    CUKI
    CUKI --- ---
    KCE: Jenže ty se na to díváš z pohledu člověka co bydlí v autě, kde výhoda naftového topidla je nesporná. Ale u stacionárního objektu, kde nemáš ani to ani to mi přijde že je tedy topení plynem mnohem lepší. Nebo opačně jakou výhodu má topení naftou? Jednotka je dražší, je mnohem méně ekologická. Pokud to tedy bude venku, a bude velká zima, tak to zamrzne. Cena na palivo je taky vyšší a celkově vnitřní systém nafta i plyn je asi 8:10 účinnost. Pokud bude provozováno jak píšeš sezóně, tak je problém s degradací nafty...

    Jsem možná fakt případ, ale nikde jsem tu nenašel ty výhody proč to použít? Neříkám že nejsou, jen je zatím nikdo nezmínil...
    CUKI
    CUKI --- ---
    TWORBO: Jako že i když je zdroj tepla uvnitř, tak je to absolutně nezávislé na vzduchu uvnitř. Bere vzduch venku a pouští ho zase ven. Což třeba u malých topenišť na PP moc není. U nafty která bude umístěna venku zase dovnitř jde jen ten ohřátej vzduch, ale samotný zdroj tepla topí pánu bohu do oken.

    GASPODA: Jako fakt? Nafta je sama o sobě méně výhřevná.
    KCE
    KCE --- ---
    FEEX: nejsi sam, cuki je fakt pripad, lepsi ignorovat..

    hlavne gaspoda resi rekreacni narazovy provoz, myslim ze je dost jedno jestli to vytopi plynem nebo naftou, ale proste otoci knoflik a ma teplo. kamna na tuhy jsou vyhodny pri dlouhodobem pouziti.
    a resit ekologii v takovymhle pripade vubec nema smysl, on nebude vytapet fabriku ale maringotku par vikendu za rok
    TWORBO
    TWORBO --- ---
    CUKI: jak to myslis že "wafky hori venku a ne uvnitr"?
    GASPODA
    GASPODA --- ---
    CUKI: jestli to spali 2deci nafty nebo 200g plynu za hodinu mi neprijde uplne zasadni ekologickej rozdil. nebo? tu ucinnost vlivem prostredi zkusim nekde zjistit
    CUKI
    CUKI --- ---
    FEEX: Asi jsem se špatně vyjádřil. Neznám účinnost bufíků. Ale už jen to že to jede zbytečně na naftu zase irituje mě. To je ekologie! A i kdyby ta jednotka přeměňovala naftu na teplo se 100%ní účinností (o čemž dosti pochybuju) tak už jen to že ta jednotka bude venku, bude šíleně ztrácet na té původní účinnosti. Jedna věc je to mít v autě, kde to je uvnitř a navíc na to i jezdíš. A druhá věc je tím topit někde kde to jde jinde.
    "U plynu me v zaizolovanym nakladaku v mrazu někdy dojde 10kg třeba za 4-5 dni." to to asi moc zaizolovaný nemáš, no.
    GASPODA
    GASPODA --- ---
    FEEX: taky mi to u kravanovejch plynovejch kamen vychazelo, ze 10kg muze byt zhruba za tyden v lufte. a to nechces. jasny, ze tam je spousta faktoru a neda se to moc zobecnovat. bufik me prisel velikosti, moznosti integrace a i spotrebou docela fajn. porizovaci cena vyssi, ale to uplne neresim. ze bude provoz neprijemnej bych si z tech tabulek nepomyslel. jsem rad za kazdej nazor, dik, jeste to zvazim..
    FEEX
    FEEX --- ---
    CUKI: lol,“ vůbec nevím jak to vypadá, ale určitě bude plyn lepší“
    Tyhle debaty miluju. Musím teda uznat cuki ,ze mě taky tvůj způsob komunikace irituje, ani ti nedokážu vysvětlit.

    Moderní bufik je samozřejmě Efektní.
    Nicméně taky bych volil pevný paliva.
    U plynu me v zaizolovanym nakladaku v mrazu někdy dojde 10kg třeba za 4-5 dni.
    CUKI
    CUKI --- ---
    GASPODA: No jak vypadá to naftové topení netuším. Ale tady budeš mít tu jednotku uvnitř, což je dost důležité, protože to teplo jde dovnitř a né ven. Účinnost i cena bude podle mě někde jinde. Ale nemám žádné srovnání s naftovým topením. Dost bych stál za nějaký data.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam