• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PJTNabíjecí baterie
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: Pomohlo by kdybys aspon sdělil jaký to jsou baterky...
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    Klici odbornici prosim o radu. Vozim v aute stabilne par kramu pro vsechny pripdady a mezi nima i vysilacky ktery jsem vcera vyndal a baterky dead asi tou zimou. Taky tam vozim paklik baterii nahradnich a ty budou propedpokladam taky mrtvy.

    Je nejakej zpusob jak ty baterie ochranit aby vydrzely i pres zimu v aute v batohu?
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    YARRDESH: Záleží na tom jak moc to odflák/zprasil výrobce powerbanky, ale víc než pár mA by to smetí kolem baterky žrát nemělo.
    PJT
    PJT --- ---
    YARRDESH: LI-on při nabíjení potřebuje poměrně přesně dodržet konečné napětí (4.1 nebo 4.2 podle typu elektrody), jinak dochází ke snížení životnosti, nebo nedobití na plnou kapacitu, někde uvádí že i překročení o 2% už je blbý, ideál do 1%.
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    SPECZ: a kolik to tak muze zrat mA? tipuji, ze se akorat rozsviti nejaka nizkoprikonova diodka a tim to hasne. nebo proces dobijeni li-ion potrebuje mikroprocesor, co bude ridit nejakou dobijeci krivku a pulzy? priznam se, ze jsem krapet doufal, ze li-ion se dobiji pripojenim o trochu vetsiho napeti o urcitem proudu a tim to hasne.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    YARRDESH: Minimální ? No asi by bylo dobrý aby byl větší než spotřeba toho smetí okolo baterky + samovybíjení :-) Jinak čím víc tím líp, až do maxima :-)
    Za současnýho počasí z nějakýho malýho, přenosnýho soláru na takhle velký baterce imho nebudeš schopnej ani poznat že o fous nabila ...
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    nevite jaky je minimalni nabijeci proud pro 5v 13000mAh li-ion powerbanku ? srazim si prenosnej solar na 5v, akorat to za soucasnyho pocasi dava hrozne malo, tak patram. dik.
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    PJT: je to 7W panel přesně stejnej jako je ten ground zero...
    PJT
    PJT --- ---
    PS: nenabiješ, malé panely dají tak 80mA, takže nabíjet budeš desítky hodin...
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: Jak velkej je ten panel? Není mi úplně jasné co potřebuješ, ale pokud chceš otestovat jestli ze solárního panelu něco nabiješ a panel má USB výstup, pak potřebuješ nějakou USB nabíječku? Něco levného tady: (ale o kvalitě si nedělej iluze)
    http://www.powerguy.cz/usb-nabijecka-baterii-aa nebo
    Univerzální nabíječka 2v1
    http://www.powerguy.cz/univerzalni-nabijecka-2v1?gclid=CJmby5PD6MgCFWjmwgod6U0Opw
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    přátelé koupil jsem na test solar panel z číny a chtěl bych zkusit nabíjet baterky/batterypack nevedeli byste o něčem jako je tohle jen levnější na test k tomu prosim?

    GoalZero Guide 10 Plus | Alza.cz
    https://www.alza.cz/goalzero-dobijecka-guide-10-plus-d1434030.htm?o=2#popis
    PJT
    PJT --- ---
    Ještě jsem na to koukal, v originál packu nejsou o moc lepší baterky, spíš tak nastejno, jen jsou po 4 (dvě dvojice paralelně).
    data viz http://industrial.panasonic.com/lecs/www-data/pdf2/ACA4000/ACA4000CE254.pdf
    PJT
    PJT --- ---
    Odběr čipů v té svítilně jsou cca 3A. Baterka má doporučeno vybíjení spíš nižší, tak 650mA, ale dá až 2.9A. Nicméně znamená to vyšší vnitřní odpor a tím pádem úbytek napětí při odběru. Svítilna požaduje akumulátor 8.4V. To cos koupil dá při 5°C v nejlepším případě asi tak 7.4V, Navíc se pro Li-ion doporučuje nevybíjet pod 2.8V, takže i když tyhle baterky mají dovoleno 2.5 (tj 5V pro obě), svítilna je nejspíš zahlásí vybité už při 5.6V, možná dřív. Kapacita při téhle teplotě je pod 3000mAh, což je další věc co je třeba brát v úvahu. Po zahřátí se baterce zvedne napětí, takže svítilna dovolí ji více vybít.
    PIERDUS
    PIERDUS --- ---
    Na tomho webu dokonce u baterie čtu: „Baterie není určená pro svítilny a aku nářadí!“
    Nabíjecí průmyslová baterie 18650 Panasonic 3400mAh 3,7V Li-ion - NCR18650B | AVACOM - baterie & akumulátory
    http://www.avacom.cz/...CohZOAoOPL88oBEiQAr96eSBAfrVQvN1OYuDQ6SVYwb6MtCDrGu5M3AqIUE5OknG8aAh2T8P8HAQ
    PIERDUS
    PIERDUS --- ---
    SPECZ: jedna baterie váží 46 gramů, pokud mě moc nešálí kuchyňská digitální váha
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    PIERDUS: Jak jsou ty baterky těžký ? Začal bych u nich ...
    A asi by stálo za to změřit jejich kapacitu - vůbec bych se nedivil kdyby byla o řád menší než udávaná ...
    PIERDUS
    PIERDUS --- ---
    Zdravím místní znalce,

    koupil jsem si svítilnu na kolo Yinding YD-2XU2 http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/19-1-LED-cyklosvitilny/0/5/717-Yinding-YD-2XU2 ... k tomu battery box pro baterie 4 x 18650 http://www.led-expert.cz/...tilny/63-2-Napajeni/5/751-Solarstorm-BC-2-Battery-Box-pro-baterie-Li-Ion ... tento box umožňuje použít i pouze dvě baterie, a tak jsem koupil dvě 3400 mAh baterie http://www.dx.com/...18650b-3-7v-3400mah-rechargeable-li-ion-battery-black-green-179826#.Vik2a7zfp-U

    O kvalitě těch baterií už trochu pochybuju, žádné logo Panasonicu na nich ve finále není a tuším, že tam ani tu jejich kapacitu nepíšou. No, myslel jsem, že mám solidních 6800 mAh kapacitu jak na světlo tak na dobití mobilu, plně jsem to v tom battery boxu nabil a vyrazil jsem k večeru na kolo, když byla teplota docela nízko – okolo 5 stupňů nad nulou. K mému překvapení za půl hodiny přestalo světlo svítit, ukazovalo červenou diodou, že je baterie vybitá. Dojel jsem dom, nechal to chvíli ležet a pak to zase svítilo zeleně a mohl jsem s tím několik hodin svítit doma.

    Celkově se zamýšlím nad tím, zda-li chcu svítilnu a battery pack, nebo pořídím něco jednoduchého na řídítka, ideálně USB dobíjecího.

    Moje otázka ale zní – je to vybití v zimě při teplotách nad nulou normální? V podstatě je to v tomto počasí nepoužitelné. Mám se poohlídnout po originálních bateriích? Pomůže to něčemu? Mám investovat do kvalitní nabíječky? Mohu sehnat nejaký jiný battery pack, který má DC výstup, co utáhne tu svítilnu? Bude mít USB světlo lepší výdrž v zimě?

    Předem díky za rady.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    odpovím si sám:

    (přikládám chatrný volný překlad nejsem zdatný angličtinář)

    Většina lidí neví že běžné lithium-iontové baterie nelze standardně nabíjet při teplotách 0 ° C (32 ° F). I když se zdá, že že baterie se nabila, může/mohlo dojít k pokovení anody baterie tenkou vrstvou lithia. Pokovení je trvalé a nelze jej odstranit ani několikanásobným vybitím a nabítím. U baterií obsahující lithium je také obecně známo že jsou k tomu náchylnější pokud jsou vystaveny vibracím" (o tom jsem ani netušil) "nebo jiných náročných podmínkách. Pokročilé nabíječky,"...reklama..."zamezí nabíjení Li-Ion pod bodem mrazu tím že prostě nenabíjí"

    ...

    "Výrobci baterií stále hledají účinné způsoby, jak nabíjet Li-Ion pod bodem mrazu. Nabíjení je totiž možné s většinou lion baterií jen při nízkých nabíjecích proudech. " (jakýmsi) "Výzkumem bylo zjištěno že při teplotě -30 ° C (-22 ° F), je bezpečný nabíjecí proud 0.02C*. Při takto nízkém proudu se, doba běžného nabíjení může na více než 50 hodin."

    zdroj: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_at_high_and_low_temperatures

    * C = Celková kapacita

    budu rád za doplnění
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    PJT: aha tohle mě vůbec nenapadlo ale dává to smysl. a jak tuhle hodnotu v závislosti na teplotě odvodit? ta xiaomi jistě bude mít nějaký procesor který to řídí. takže to bude řešitelné.
    (ve hře je i varianta ze si postavím nabíječku sam)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam