• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DO_ITEuropa Universalis IV a jine "paradoxni" hry
    Strategie od Paradox Interactive. Pojďme společně ovládnout svět jako Dubrovník v EU IV, přemoci Hitlera/Stalina v Hearts of Iron a porodit ditě od manželky svého syna v Crusader Kings II.
    rozbalit záhlaví
    DO_IT
    DO_IT --- ---
    HONCKA: moc narocny, i ty levnejsi notebooky to horko tezko zvladaj
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Co jediny me stve, ze EU ani CK nejsou na ipad, ze na tenhle typ hry je to idealni platforma, dobre se to ovlada, muzes si to vzit v klidu do postele a manzelka tak furt neprska, ze porad drepim u kompu
    HAREMHEB
    HAREMHEB --- ---
    LANMANCZ: Já hrál MOO a Gallactic civilistations a obě hry se mi líbily. Zároveň mám rád EU4 a CK2. Stellaris zdá se dobře spojí všechny zmíněné hry a ještě přidávají něco navrch. Když vezmu v úvahu moderskou komunitu a Paradoxáckou strategii mnoha DLC co zásadně rozvíjejí herní možnosti (ne jen přidávají obsah), jsem o dobrém výsledku přesvědčen. Uvidíme, jestli někdo z možné konkurence přeskočí laťku.
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    LANMANCZ: každý má na to různý názor, já si například myslím, že by to super nebylo:) Prostě je to přesně tak jak jsou hry označené, tedy Grand strategy game a je to tak dobře.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    JULIAN: jj dival jsem se na nejake videa dneska. Ale je to imho skoda, me ty takticke souboje bavily ale vetsina 4x her ma ty boje dneska dost zjednodusene z nejakeho duvodu. Ja si treba myslim, ze kdyby EU (apod) mela poradne souboje ala total war tak by to bylo supr :-)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    LANMANCZ: tady to neni uplne abstrakce, ty lode se tam spolu realne rezou, jen je neovladas primo. A osobne ja jsem za to rad, co na stellarisu zeru ze to neni turn based, nebo spis teda ze kola jsou miniaturni a muzou bezet ruzne rychle, a klikat rucne kazdou lodicku v bitve, to neni focus te hry.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    LANMANCZ: hrál jsem moo1 i 2 a přišly mi casual jako GalCiv hardcore 4x strategii považuju Space Empires
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    Ten ES1 to dovedl k dokonalosti rozdelenim armad do flotil o par lodich takze kdyz se potkaly vetsi armady tak nebyl problem absolvovat 15 po sobe jdoucich nudnych karetnich flotilovych 1v1 auto-bitev.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    Tady ten trend zjednodusovani a abstrakce combatu se mi nelibi.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    MICHIGAN: Hm ... proc se vsichni tak boji velkych turn-based bitev ? V MOO2 byl jeden z nejlepsich aspektu customizovani a staveni vlastnich lodi podle sveho stylu a nasledne uplatneni techto designu na bojisti. V MOO2 sly dokonce stavet "hvezdy smrti", si vzpominam jak jsem s armadou takovych korabu likvidoval vse co mi prislo do cesty :-)
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    LANMANCZ: ten by prave snad meli v ty dvojce zmenit (=karty tam nebudou), clovek bude mit k dispozici jednoduchej battle grid, kam zakresli pozadovany manevry, a pak si necha prehrat ten vysledek. Stellaris ma mit tusim combat podobnej jak v CK2, takze do nej asi nepujde zasahovat, ale ty lodi se na mape budou pohybovat, a v tom poslednim videu rikali, ze tam jeste pridaj dalsi info, aby hrac dostaval potrebnej feedback.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    MICHIGAN: Me se treba ES1 nelibil hlavne kvuli naprosto idiotskemu combatu. Doufam, ze tohle bude ve Stellarisu vyreseno lip.
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    LANMANCZ: jj, bych rekl, ze tim frantikum (Amplitude) udelali trochu caru pres rozpocet, Endless Space 2 ma vyjit nekdy Q3 a sam jsem zvedavej, jak si budou tyhle dve hry konkurovat.
    LANMANCZ
    LANMANCZ --- ---
    HAREMHEB: Jako stary fanda puvodniho Master Of Orion (2:-)) se na tohle nemuzu dockat. Pokud nekdo zvladne udelat moderni MOO hru, ktera neni zjednodusena pro casual hrace tak je to Paradox. Doufam, ze nezklamou.
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    JULIAN: ja se zas trochu bojim toho slepyho vyzkumu vyberem ze tri karet, takhle to zkouselo uz dost 4X her a vzdycky to dopadlo ne moc dobre.
    ale vsadim se, ze minimalne nejaky scenare ("start dates") jako DLC v budoucnu urcite budou (i kdyz s tim by souvisla i nutnost vymyslet jim lore a do toho se jim asi moc chtit nebude). ale moznost nastavit si victory podminky podle sebe v zavislosti na rase a ideologii by s tou znovuhratelnosti snad mohla taky neco udelat.

    resp. asi nepotrva dlouho, nez vzniknou neoficialni svety ve forme modu (star trek, galactica, babylon atd.)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    MICHIGAN: sam jsem zvedavej, jestli to diky neustale stejnemu startu (od nuly) nebude trosku monotonni. V EUIV je fajn, ze muzes hrat za ruzne narody a nehlede na to jak dobre hrajes, tak francie je na 90% i po 200 letech stale velkej modrej blob. Tady kdyz vsichni zacinaji vpodstate stejne...
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    LET_ME_BE: ja uz kdyz videl tohle video, tak mi bylo jasny, ze v tom zas utopim desitky (mozna stovky) hodin casu :)

    Stellaris - First 30 min with Quill18 & Henrik
    https://www.youtube.com/watch?v=Go-WHiRqEMg
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    LET_ME_BE: musím se přiznat, že když ho oznámili, tak jsem si nebyl jistý, co z toho bude, ale podle těch videí a povídání to vypadá na pořádný nářez. A hlavně už vidím všechny ty modifikace od Star Treku po Galacticu :)
    LET_ME_BE
    LET_ME_BE --- ---
    SULINAR: Achjo. Stellaris bude moje smrt.
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    Stellaris vyjde 9. května, Hearts of Iron IV 6. června
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam