BLACKDRAGON: když jsem začínal s HOI (teď tam mám něco jako 650 hodin), tak jsem si dal myslím Švýcarsko a tak, ale to byla chyba :) nejjednodušší a nejlepší je Německo se zapnutejma historickejma AI, protože člověk řeší převážně pozemní boje, má nabušený generály/industry, dostatek manpower atd... alternativa by byla USA, nicméně tam se člověk musí vylízat z deprese a je to hodně pomalej rozjezd... jak tu padli tak ještě Sověti by byla dobrá alternativa a nebo já osobně začal jako první "pořádnou" hru jako roleplaying neschopné Itálie :) tam se i začíná ve válce s Etiopií, která je supermega jednoduchá a ideální na první ošahání.. následně pak se docela člověk může spolehnout na to že ho Německo podrží, když jde do tuhýho :) hlavně minimálně prvních několik her se držet zapnutý historický AI, aby měl člověk aspoň trošku představu, co se bude dít :) a trpělivost a zapnutej ironman, aby se člověk důsledně poučil z chyb:) ... jo a divivize dělat pouze s 10/20/40 combatwidth přičemž desítky používat jen na hlídání přístavů a nedůležitejch linií. začátečník si ze začátku asi vystačí s 20W klasickou - 7 pěších jednotek a 2 dělostřelecký (ideální poměr obrana/útok minimálně proti AI ve většině situací) a k tomu přihodit pár supportů... mulťák je jiná, ale tam jsem kromě koopu s kámošem nepolíbenej a k tomu nemám co říct:) ... jinak ze začátku až na nějaký výjimky investovat do výzkumu (research sloty) a stavění továren popřípadě industriálního výzkumu a po prvních dvou letech trénovat divize.. u takový číny to ale platí zase jinak - tam rpostě chce člověk chrlit co nejlevnější zbraně a hromady divizí aby umlátil japonce čepicema :) minimálně na začátku bych se ale radši držel Evropy, protože mi přijde taková nejjednodušší... a doktrína na firepower je takovej ideální střed :) mobile je když člověk dělá tanky, battleplanning nebo jak se jmenuje (třetí strom) je takovej spíš defenzivní z mých zkušeností a poslední massasault je prostě házení lidí před hlavně nepřátel... použitelný podle mě prakticky jen za Čínu popřípadě SSSR, ale i tam se líp člověk uchytí s firepower (popřípadě mobile) doktrínou
LANMANCZ: imho se AI docela zlepšila minimálně od La Resistance DLCčka :) umí to bejt docela výzva někdy, ale pochopitelně je to pořád jen AI a X let stará hra :)