• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DO_ITEuropa Universalis IV a jine "paradoxni" hry
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    SULINAR: priznam se, ze netusim. ale ze stejneho manzelstvi asi neni, ne? :D
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: jo, ta by to vyresit mela.

    JULIAN: pokud je ze stejneho manzelstvi, tak to nepomuze ne?
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    HONCKA: neslo by zlegalizovat tu nejmladsi? ted nevim jaky ikonky jsou v CK3 presne ale to vypada na bastarda
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    JULIAN: takže z tohodle ven to překlopit na senioritu, předpokládám, že to by pak mohla dědit sestra
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: Jak píše JULIAN, Samboju jsi provdal patrilineárně, takže všechny tvoje děti jsou z jiného rodu. Mohl by ses nechat rozvést, vdát se matrilineárně za někoho jiného a doufat ještě v jednoho potomka :)
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    HONCKA: no ale vsechny tvoje deti maji uplne jinej rod a ta posledni holka je levobocek. Takze ano, vzal sis nekoho normalne, misto matrilineary.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SULINAR: ne určitě ne, protože u toho jejího synka Briachislava jsem určoval koho si vezme
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: nevdal jsi ji náhodou patrilineárně?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Nevíte, proč mi to hlásí, že nemám žádnýho dědice? Jsem královna Samboja a mám Confederate Partition
    screen stromu
    https://lh3.googleusercontent.com/...mElxzvfDwn4X8tgrYPvUkT7pAiLchSrP5BOvUz02NJhCwuu_=w3097-h1297-no
    JULIAN
    JULIAN --- ---
    Shattered retreat je podle me uplne v pohode. ze to "kurci" hru, to je jako fakt silne slovo, ano, je to trochu otravne, zvlast pro slabsi hrace, kteri casto nervi, ze nemuzou nekoho rushnout. Nedejboze s armadou hybat, ci si branit uzemi, ne jen klikat na pevnosti!!! jen to ne
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: ted z hlavy me napadaji husitske valky, porazena strana se rozpustila ale za par mesicu opet postavila vojsko a delo se to na obou stranach.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    D1RABBIT: tenže ta mechanika toho shattered retreatu o které se bavíme víceméně ten gameplay celkem dost kurví (teda aspoň u mě). Jinak už existuje mod
    Steam Workshop::No Shattered Retreat
    https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=2218690493
    Akorát nevím, jestli to půjde naroubovat na gamepass verzi
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    SULINAR: můžeš být konkrétní, co to bylo za bitvu?
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: často se stávalo, že se pak po několika týdnech znovu zformovala i poměrně daleko. To původně bylo v CK2 simulované morálkou, ale ta teď ve trojce myslím už není.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    ANTICLOVEK: Totálním vyhlazením to neskončilo, ale většinou to ta jedna větší bitva na rok na 2 rozhodla, nevím o žádný historický události, kde by se po prohrané středověké bitvě poražená strana seskupila a v rámci týdnů šla znovu do boje proti armádě, která jí porazila. To je vidět třeba u Saladina, kdy větší bitvy jsou v rozmezí let, nebo u stoletý války, kde bylo za tu dobu cca 50 bitev, v tom jsou započítány i šarvátky typu bitva třiceti, kdy proti sobě stálo na každé straně 30 rytířů.

    SULINAR: rozprášení=víceméně zničeni a pokud šlo o organizovaný ústup, tak větsinou do nejbližšího hradu, kde pak následovalo obléhání. Úprk znamenal to, že armáda byla bez zásobování a když se podíváš, že při shattered retreatu poražená armáda zdrhá klidně 200km, tak realisticky aby měla někoho bojeschopnýho, tak by muselo docházet ke kanibalismu :)
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    HONCKA: takhle to ve skutečnosti většinou nefungovalo, poražená armáda mohla ustoupit organizovaně nebo naopak se mohla rozprášit a nebylo často možné hledat všechny vojáky a stejně tak výhra neznamenala automaticky, že byla armáda schopna rychle pokračovat, takže ten shattered retreat je celkem rozumné řešení. V případě, že armáda je ž dostatečně nahlodaná, tak je možné ji ve hře totálně zničit
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    HONCKA: já chápu že to je často frustrující, nicméně v rámci realismu by to asi nedávalo moc smysl. bitvy historicky většinou končili při zlomení morálky jedný strany a ne totálním vyhlazením a bojem do posledního muže. zároveň i armáda co vyhraje se málo kdy může pustit rovnou do pronásledování, protože má spoustu zraněnej, mrtvejch, vojáci se zajímají o kořist a taky nechtějí jen nonstop bojovat a užít si vítězství (nemluvě o vyčerpání).. oproti tomu poraženej nepřítel má dost motivace zdrhat co síly stačej... imho teda:)

    rozpuštěním/vyhlazením armády po první prohrané bitvě by se války rozhodli právě tou první zásadní bitvou, to by asi nebylo zrovna šťastné řešení.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    ANTICLOVEK: v případě, že by ta armáda, co prohraje byla na uzemí svého panovníka, tak rozpustit a možnost znovu povolat dejme tomu po roce, v případě, že ne, tak totál zničení. Nebo nechat, ale dát jí stejnou rychlost a zapnout to, že když jí vítěz pronásleduje, tak při každém posunu o území se zmenší na polovinu.
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    HONCKA: chápu no, ale zároveň jak to udělat líp?:)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    ANTICLOVEK: všechno super, až na nemožnost vypnout Shattered Retreat, tahle mechanika je nerealistická a vopruz.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam