MALY_BOBIK: Tobě nevadí platit za WildStar, ale už ti vadí si zaplatit placený status v SWTOR? Samozřejmě, že v každé hře je F2P oser, ale vývojáři z něčeho žít musí. Pro spoustu lidí F2P stačí, protože lognou třeba na 4h týdně, ty co chtějí více, tak si hold zaplatí a většina F2P je rozumných ve stylu, že mají něco ala subscription a potom dostaneš všechno. Taky jsou lidi, co lognou po půl roce, kouknu co je nového, hrají celé odpoledne a potom zase zaplatí nebo už nelognou nebo opět lognou jen na chvilku. Pro spoustu lidí je subscription vyhazování peněz pokud chtějí hrát 2-4h týdně. Tohle u klasického subscription nejde, abych po půl roce lognu a za pokus platil 15 eček?
Hlavně F2P vychází lépe i z psychologického hlediska, je to jako droga, kde dostaneš vzorek zdarma.
ZACK: Pomalé budování komunity funguje v sandbox hrách. WildStar je theme park a pokud je pouze pro hard core hráče, tak to mají dost blbé, protože hard core skupina je tvořena buď studenty nebo nolifery a rozhodně je značně omezená ve velikosti. např. v EVE to funguje, protože nemusí vydávat každé tři měsíce a proto jim stačí ty peníze, co mají z těch hráčů, a že jich moc zrovna nemají v porovnání s casual hrama a theme parkama. A hlavně situace není stejná jako před 8 lety v dobách největšího hardcore WoW. Dnes jsou studenti v MOBA hrách nebo karetních hrách (Hearthstone) nebo Minecraft apod.
Takže WildStar čeká příběh, že pojede na P2P a pomalu začne být více casual a nakonec přepne na F2P ve stylu všech jiných MMO.