• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    HEXXX
    HEXXX --- ---
    CLAVEN: jo vim, ale i rt s pauzou mam celkem za pomateny klikani oproti tahum :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    HEXXX: Rozhoduje sa medzi ťahovkou a real-time s pauzou, čiže klikať ako pomätený nemusíš ani v jednom prípade.
    HEXXX
    HEXXX --- ---
    GAF: ja bych byl rad za tahovku. v puvodni hre mi ten realtime system vadil. clovek si zvykne na ty tahly rozhovory, pomalejsi tempo hry, nacez dojde na souboj, kde je porteba klikat jak pomatenej. moc se to k sobe nehodilo.
    GAF
    GAF --- ---
    CLAVEN: pěkný, že o tom nechaj votovat.

    A co byste kdo radši. Realtime plus pausa a nebo čistej turn-based?
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Ad Numenera:

    Should Torment Numenera be turn-based or real-time with pause? • News • Eurogamer.net
    http://www.eurogamer.net/...2013-11-22-should-torment-numenera-be-turn-based-or-real-time-with-pause
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: tak s tím nemám nejmenší potíž, spíš naopak :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Já ti jako rozumím. Asi bych klub nechal pojmenovanej jak je, ale sem tam prostě přivřít oko.

    A kup si 3DS a Fire Emblem ;).
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: tak možná by stálo za to dát tomuhle klubu něco jako "cokoliv co má tahy a alespoň prvky RPG" a můžem sem dát i UFO, tahové strategie atp...

    Moje idea byla taková, že mám rád tahovky a zároveń RPG a málokdy nějakou dobrou seženu. Co jsem koukal po NYXu, jsou kluby jenom na konkrétní série a ne takhle celkově co kde kdy bylo a hlavně na co se těšit.
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: jo máš docela pravdu. Na druhou stranu v těch hrách co uvádíš chybí ty kola. Předpoklad tahu. BG, IWD a podobné podle předem stanovených pravidel určují, kolik té a té činnosti trvá kol než se provede. A zároveň se to všechno děje real-timově.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    SID311: No jasně, což vede právě k stanovení hranice, od jakého okamžiku se dá hra považovat za tahovku. I kdyby BG mělo nakrásně skutečně striktní tahový systém, hraje se jako realtimovka, což je pro hráče řekl bych podstatnější, než jaký algoritmus se stará o výpočty.
    SID311
    SID311 --- ---
    DAVESADE: Já považuji boje v Baldur's Gate za realtime.

    Autopauzu považuji jen za kosmetický prvek - sám jsem ji vždy měl vypnutou a pauzoval hru sice hodně, ale vždy manuálně. Nakonec to jde hrát zcela bez pauzy.

    To, že jde o převedení tahových pravidel, není podstatné (byť by i vnitřní logika hry s čímsi jako jsou tahy počítala, což jsem myslím slyšel jako argument pro to, že jsou souboje tahové). Vždyť i Warhammer: Shadow of the Horned Rat převáděl tahovou stolní předlohu do realtime varianty (a podle všeho i vcelku věrně) a fakt jsem neslyšel nikoho říkat, že by to byl realtime.

    Mnohé realtime strategie, jako Age of Empires 2 (a asi i 1 a 3, ale tam si nejsem jistý) nebo Warhammer 40.000: Dawn of War umožňují (alespoň v singleplayeru) zapauzovat hru a během pauzy zadávat příkazy (což jsem docela často využíval), takže se chovají v podstatě jako Baldur's Gate, ale rozhodně si nejsem vědom toho, že by je někdo kvůli tomu považoval za tahové strategie.

    (obdobně Europa Universalis 4, kde si lze dokonce i tu autopauzu nastavit).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Líbí se mi třeba převod pravidel Shadowrunu, to je skvělá tahovka (vzhledem k současné konkurenci ;).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Snad odpustíš offtopic v takto rané fázi klubu, ale možná by to pomohlo upřesnit náplň klubu ;).

    Už je to dávno, co jsem vedl diskuzi o tahovosti Baldur's Gate a podobně. Bráno realisticky, algoritmus pro výpočet realtime bitev taky běží v nějakém taktu, takže jde vlastně o tahovku, akorát strašně rychlou ;).

    V případě BG se přikláním k tomu, že vnitřní pravidla vycházejí z tahové AD&D systému, ale právě ta pauza na konci kola není defaultně zapnutá, což vypovídá o snaze autorů vytvořit souboje s realtime dojmem. A co si budeme namlouvat - možnost kdykoli i během tahu změnit příkaz pro postavu (byť se tento rozkaz provede až následující tah, samozřejmě) - je podle mne tím hlavním argumentem, proč se BG tváří a hraje spíše jako realtime hra, byť s pravidly tahovek.

    Sám bez ostychu označuji BG za tahovku, ale vyjma vypjatějších situací jsem hrál bez oné autopauzy a využíval možnosti sáhnout na postavu během tahu - což čistě psychologicky evokuje jednoznačně realtime záležitost.

    No a teď je otázka, podle čeho to chceš posuzovat. Programově? Hratelnostně? Nějak jinak?

    Tahovky (ne nutně RPG) jsou pro mne primárně hry, které se hrají jako Jagged Alliance, Fallout, Battle Isle, Incubation, všechny Tactics hry a tak dále. BG a další pauzovací deriváty mi vytanou na mysli přece jenom později.

    Ale rád se o nich dozvím, to jo.

    Třeba kdysi jsem sledoval hru Tactica Online, která měla být MMO s tahovými souboji. Ta vize mne fascinovala, ale pak jsem nějak hru ztratil a ani nevím, jestli se vůbec dodělala ;).
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: hele ale u Baldur's Gate šlo o to, že AD&D je na papíře tahový. A jeho převedení do BG se udělalo sice jakoby realtime, ale pořád je to na "rounds" a je rozdělený kolik kdo má útoků za kolo, jak dlouho trvá vykouzlit to a to kouzlo... je to pevně daný. A když se to dá zapauzovat kdykoliv, neni to teda tak docela real-time (i když ani ne klasická jednoznačná tahovka, to je jasný). A napříkld jde v BG zapnout v Options políčko "pausovat na konci každého kola".

    Řekl bych, že Eternity bude to samý v bledě modrém, podle toho kdo ho dělá a jak chtějí jakoby pokračovat v duchu BG.
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: Tak jsem se díval a mám pocit, že bych si měl koupit 3DS. A ta možnost zapnout si japonský dabing s eng titulky. Wow.
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: jj, prostě cokoliv tahového a RPG.
    GAF
    GAF --- ---
    Polepším se ^^

    Jinak znáte někdo Grotesque Tactics, slušná parodie a dobrá tahovka.
    SID311
    SID311 --- ---
    DAVESADE: Ze záhlaví: Klub by měl být o sdílení informací o vzniku nových, diskuzi o starých, doporučení, radám atp...

    Takže staré i nové.
    GAF
    GAF --- ---
    Jo, tak díky, podívám se. Tak i proto jsem to tu vytvořil, abych se dozvěděl. Ty dvě první neznám vůbec.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Taky jsem spíš čekal klasické tahovky, jako Fire Emblem, Disgaea, Might and Magic, Project X Zone... jde jenom o starší nebo i nové.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam