• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    SID311: tak v te dobe byly podobne srandy v celku bezne. Protipiratska ochrana :)
    SID311
    SID311 --- ---
    DAVESADE: V Bucku Rogersovi si ještě pamatuju na takovou zábavnou vychytávku: i když pravidla zjevně vychází z AD&D, tak hra používá klasické skilly, na rozdíl od her podle normálního AD&D (programování, stopování, opravování, několik typů léčení...). Ovšem některé skilly, ač je postavy normálně mají a jde do nich dávat body, ve hře nemají vůbec žádnou funkci. Tj. ne, že nejsou moc užitečné, ale ani jednou není příležitost je ve hře použít. Manuál to v popisu skillů uvádí, ale manuál jsem četl až poté, co jsem nějaké body do těch skillů dal (tj. jsem ty body vyplýtval).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    SID311: Diky za tip, mrknu na to.
    SID311
    SID311 --- ---
    Myslím, že první Buck Rogers je celkem lehký. Hrál jsem jej totiž takovým podivným způsobem. Bylo to na něčem jako Pentium 166, v době před DOSBoxem. Ty hry (resp. ty starší, Dark Queen of Krynn už možná jo) neměly pevně nastavenou rychlost, takže na pentiu to bylo nesmyslně rychlý. Všechno tam bylo tahové, takže to neznamenalo, že to nešlo hrát, ale dovolilo mi to hrát tak, že jsem prakticky všechny souboje odehrál na automatiku. Je to taková automatika, že všechny postavy v partě ovládá automaticky, ne ten druh, kdy se to odehraje všechno na pozadí a počítač jen vyplyvn výsledek. To znamená, že na normální rychlost by to byl neuvěřitelný opruz sledovat. Ale na tom pentiu jen na obrazovce blikaly akce a za pár vteřin bylo hotovo. Kdyby to bylo těžké, parta by většinou měla skončit zmasakrovaná, ale většinou se jí docela dařilo. Pokud ne, prostě jsem nahrál pozici a za pár dalších vteřin to třeba dopadlo lépe.

    A takto jsem dohrál skoro celou hru (skončil jsem asi v posledním "dungeonu", nějaká asteroidová základna).

    Určitě to nebyl nejrozumnější způsob, jak tu hru hrát (přišel jsem o to hlavní), ale šlo to dost rychle. A já jsem chtěl vidět hlavně příběh (zas tak dobrý nebyl, ale mě se líbil ten setting, tak jsem chtěl vidět, jak je převeden do děje).
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: :D

    wow dneska je možný fakt všechno. I onlinovka stará 20 let
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Jo, bitky tam byly turnbased. Je to ten samý engine, jenom napojený na API. Jde to hrát i bez netu, ale samo to není moc zábava ;).

    Doporučuji tenhle web:

    The Original Neverwinter Nights 1991-1997
    http://www.bladekeep.com/nwn/index2.htm
    GAF
    GAF --- ---
    njn, nápodobně

    Ale zajímavý tam je třeba to Neverwinter nights. Jako první role play onlinovka, která měla grafiku (obrázky). A byla v provozu od 1991 do 1997. Ale nevim jestli byla turn-based.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    GAF: hmmm...goldbox...never heard of it before...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Crimson Shroud je super zalezitost. Na to, ze stala tak malo (dve stovky?), mi poskytla zabavy neurekom. Rozhodne duvod, proc si pujcit 3DSko.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Krok stranou - vím, že to tady nepadne na úrovnou půdu, ale opravdu VŘELE DOPORUČUJI hru Crimson Shroud na 3DS. To je tak krásná tahovka, že už jsem dlouho tak hezkou nehrál. Jednou jsem to dal do konce, dávám si druhej průchod a baví to přímo božsky.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Tož subjektivně ;).
    GAF
    GAF --- ---
    A jo, když objektivně, tak asi těžko anketa O.o
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    AVATAR: Jasně, mulťák jsem neřešil, šlo mi o klasickou kampaň.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    DAVESADE: jen upresnim, ze v BG sis mohl poskladat partu jakou jsi chtel. Stacilo hrat "multiplayer", kde sis nadefinoval vsechny postavy a za vsechny hral.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    D1RABBIT: Jsem to myslel hlavně tak, že v BG máš postavy předdefinované a jenom si z nich skládáš partu. A třeba v Dragon Age se už parta chová jako homogenní celek, ve kterém si jen volíš čtyři komponenty - a i tak nemáš moc velkou svobobu, hra počítá s tím, že musíš mít "povolené kombinace" tj. tank + dps + healer + agro / magic. Když si uděláš partu plnou tanků, tak je game over zaručenej. No a Mass Effect zmiňuji jen proto, že tento princip homogenní party dotáhl do naprostého extrému - "partu" si skládáš ze tří postav a v reálu tak máš 6 FIRE tlačítek, na které si jakože navolíš "skilly" své a parťáků - no v reálu funguje všechno stejně, jenom se to jinak jmenuje (což je dané samozřejmě tím, že jádro hry je jenom o přestřelkách). Jak Dragon Age, tak novější hry, už jsou zkrátka vystavěné na prefabrikovaném zážitku a zkušenosti, kterou prostě musíš následovat, jinak si moc nezahraješ. A to už vlastně není moc hra...

    Obdivuji právě proto hry, co dávají hráči k dispozici systém (v případě AD&D je vybalancovaný takřka k dokonalosti), ve kterém máš svobodu. Hra ti dovolí udělat chybu - a z ní se poučit. Hra ti dovolí "hrát si na bandu hobitů kouzelníků". A to mne baví.
    GAF
    GAF --- ---

    Která je objektivně nejlehčí

    1 hlasy od 1 respondenta

    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: jj, slušně pochopitelnej názor.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Já teda nejsem expert na (A)D&D, ale samo nějaké rulebooky mám nastudované, nahrál jsem pár seancí a pak docela dost na kompu - no přesto hrozí, že to co teď napíšu, hluboce urazí všechny myslící bytosti...

    Na těhle starých (A)D&D hrách mi přijde, že jsou víc "amatérský", v tom dobrém smyslu slova. Novější hry (počínaje BG, Dragon Age konče) už mají takový trend, že máš v podstatě pevně danou partu (povolání, zaměření), se kterou sice můžeš jako hejbat, ale vlastně zas tak moc ne. Tady máš tanka, tady máš agro, tady máš DPS - a celej bitkařskej systém je pak o tom, že mág hází na střídačku cone of ice, cone of fire, do toho lučištník má na šípu +8% na critical zmrzlého cíle, tank má +6 pří útoku na víc cílů a tak. Prostě mi přijde, že ty strategie jsou strašně úzkoprsé a poskytují ti v tom výsledku pramálo možností, jak do toho vložit vlastní invenci. Úplným extrémem (a to již opouštíme vody tohoto klubiki) jsou pak hry jako Mass Effect, kde je vlastně úplně u prdele, co máš za zbraň, parťáky a skilly, protože hra ti stejně dovolí všechny zmasakrovat z úkrytu. A to mne činí velice smutným, že se tento královský žánr dostal do takových sraček.

    Vedle toho staré hry jako DM, Wizardry a právě tyhle SSI pařby, ti dají možnost udělat si partu jak chceš - klidně plnou hobitů kouzelníků - a snaž se. Jsou nastavené tak, že každých pět minut si vyčítáš, že nemáš v partě lučištníka nebo válečníka nebo klerika kříženého se zlodějem. Ale i když hru rozehraješ znova, pořád ti něco prostě bude chybět. I když si uděláš jako balancovanou partu, nemůžeš se vydat do všech koutů světa, protože ani s vodní palicí +5 nemáš jistotu, že vůbec narazíš na ohnivé nepřátele. Celé je to mnohem víc otevřené, což na jednu stranu zvyšuje riziko absolutního záseku, ale na druhou stranu ti to dá fantastický pocit uspokojení, že jsi něco dokázal po svém. A nikdo ti v tom nebrání.

    Pochopitelně, že i novější verze (A)D&D jsou nastavené tak, aby se určité skilly určitých povolání doplňovaly a tvořily smrtelné kombinace, ale těch možností je tam tolik, že jen naprostí experti z toho namíchají dokonalý lektvar. My, amatéři, k tomu přistupujeme lidsky a ono to jde taky nakonec. Tvým gamemasterem je hra samotná a téměř na míru ti předkládá situace, u kterých si musíš zhodnotit, jestli na to máš nebo ne. A většinou na to máš, byť za cenu krve, slz a potu. A to mi prostě přijde krásné.

    Novější verze pravidel a vyházení bambilionu kombinací, nahrazení téměř předskritpovanými situacemi, v jejímž rámci máš jen velice omezenou svobodu - to mne nebaví.

    No a protože mám většinu času na hraní v tramvaji a metru, sháním nějakej emulátor GoldBoxu, abych si k tomu mohl po letech v klidu sednout. A k tomu PDF v mobilu s textem ;).
    GAF
    GAF --- ---
    Coldfire Keep - Old School 3d Dungeon Crawling!
    https://www.youtube.com/watch?v=cdqLIWpEvQc
    GAF
    GAF --- ---
    Mimochodem prý slušně hardcore krokovka / tahovka na iOS a bude i na android (mám to slíbené od autora v emailu ^^)

    Coldfire Keep Review | Touch Arcade
    http://toucharcade.com/2014/02/21/coldfire-keep-review/

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam