• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    GAF
    GAF --- ---
    oh yea baby

    a Divinity: Original Sin hraju už podruhé, co jsem pochopil líp mechaniky. A můžu říct, že asi dvakrát lehčejc než poprvé. Stále na Hard.

    Ta hra je fakt jak to říkaj: na první pohled jednoduchá, pak člověk zjistí, že se má pořád co učit (může).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF JE ZPÁTKY!!!!
    ROSKOW
    ROSKOW --- ---
    Aha, já si to spletl s novým Tormentem.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PoE byly imho od zacatku planovany jako rt s pauzou.
    ROSKOW
    ROSKOW --- ---
    Pillars of Eternity už zase pauzovací najednou... Říkal tu někdo nedávno, že to bude čistě tahový, žejo?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Včera večer jsem se probojoval v Pool of Radiance do budovy bývalého provaznického cechu - no teprve tam začaly pořádné bitky! Naštěstí mám většinu postav již na druhé úrovni, ale kombinace sleep + attack už není tak funkční, jako doposud. Výborné!
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Avernum: The Complete Saga for download $2.99 - GOG.com
    http://www.gog.com/game/avernum_the_complete_saga
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    No jo, mám v tom bordel, je to fakt první edice, takže koukám do blbejch pravidel. No, nevadí, díky moc!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    THESTOUPA: Aha, tak tímhle by se mnohé vysvětlovalo! Ještě to ověřím, jestli je to skutečně podle první edice (což jsem popravdě nezkoumal, nějak jsem dle data vydání automaticky implikoval, že jde o druhou edici), ale asi to bude tím.
    GAF: Jo, v trojkovejch pravidlech je to řešené postihem, to jsem před chvílí našel.
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    DAVESADE: nejdriv jsem mel takovej matnej pocit, ze kdysi v historii byl nejakej chain klasifikovanej jako light armor tudiz umoznoval takovyhle veci (mam pocit, ze jsme to resili pri hrani NwN, tedy toho z roku 2002). ale nejsem D&D expert, tak zkousim googlit a tohle zrovna asi nebude vysvetleni platne pro AD&D. nicmene tim jsem se dostal k tomu, ze podle data vydani by Pool of Radiance asi melo byt postavene jeste na AD&D 1st edition. a google na me k tomu vyhodil "AD&D 1st edition allowed a multi-classed Figher/Mage or Fighter/Mage/Thief to cast spells in armor, even plate mail." ale na link se v praci nedostanu, takze nevim jestli tam jsou jeste nejaky podminky - http://www.peginc.com/forum/viewtopic.php?t=38048&view=previous&sid=2d087be8cbfc af4b6c18366672fa8089
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: teď nevim - postih byl zavedený až s trojkama? Tušim, že v BG (dvojkový pravidla) přes kouzlení v brnění nejel vlak. I když i tam se to pak ošulilo tim speciálnim elfím brněním. Ale tak co, máš to asi holt dobrý prostě :) a nebo tu pořád je ještě Mage Armor což je slušný kouzlo a většinou ve hrách trvá něco ve smyslu "celej den" na jedno zakouzlení.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Hele tak mám na sobě Chain mail (FIGHTER + MAGIC USER) a normálně kouzlím.

    V knize pravidel je psáno, že při multiclasse jako wizard nesmím mít žádné brnění.

    Takže hledám, jestli v tom není nějaký postih na vyvolání kouzla, ale zatím bez úspěchu.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Kouzlit mohou, ale popravdě jsem zatím nevykoumal, jaký negativní dopad to má. Fakt ale je, že mám teď nové Chain Armor a ještě jsem nebyl v bitce, dosud jsem měl jen kožené brnění.
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: ok.

    A můžou tam ti válečníci-kouzelníci kouzlit i když maj armor?
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DOCKINEZ: Jo, u všeho jsem si nastavil 18+ (u trpaslice mám constitution 19).

    Multiclassy - jak jsem vyrozuměl, tak praktický dopad na postavu je relativně malý.

    1) Pochopitelně pomaleji leveluješ, za což ale máš k dispozici všechny zbraně (fighter) a všechna kouzla (cleric / magic user) - což je pro hru docela přínosné zdá se. Než budu potkávat stvůry se záporným AC, tak budu dostatečně silnej.

    2) Jediná skutečná nevýhoda je, že při přestupu na vyšší úroveň získaš méně HP (hodíš kostkama za obě classy a uděláš z toho průměr zaokrouhlený dolů, tj. (1k10 + 1k6) / 2). To ale kompenzuji tím, že je skoro nemožné mne trefit (běžný Ork má THAC0 18 a s AC1 se trefí 3x z 20ti pokusů - a pak bere jen 1k6 HP), takže tohle zatím taky nevadí.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Jako když mám doma ženskou, tak nafukovací pannu nevytahuju - ale pod emulátorem jsem to zkoušel samozřejmě a k mému překvapení to sejvuje nachlup stejnou dobu. Nejde vůbec o rychlost zápisu dat - je to nějak prasácky naprogramované v rámci WHDLoadu. To snad rozjedu z disket a uvidím, jak se to bude chovat. Je to ale nepříjemné...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DAVESADE: ad Modify characters - takze mas u vsech postav samy osmnactky?

    A proc ty multi classy? Neni silnejsi napr. cistej klerik apod.?
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: hezkej report. Obvzvlášť se mi líbí to AC1 na první úrovni a ty "I-AM-WONDER-MAN" multiclassy fighterů :D

    A jinak tak to zkus na WinUAE, tam se Ti to bude ukládat v pohodě nebo máš nějaký důvod to hrát vysloveně na Amize? (kterou jinak zdravím všema deseti, ačkoliv na střední jsem s ní byl v krvavé opozici).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Krátký report - po týdnu hraní Pool of Radiance:

    - rozhodl jsem se hrát všemi dostupnými legálními prostředky, tj. disponuji Cluebookem (ten je teda hodně nápomocný, i když ve skutečnosti si začínám uvědomovat, že by to šlo i bez něj) a využil jsem funkce Modify Characters, abych si vyhnal statistiky na maximum (i tak jsem ale strávil tři dny nahazováním party, abych se necítil, jako sprostý cheater ;)

    - páteř party tvoří 2x fighter/cleric, 2x fighter/magic user, 1x fighter / thief + jedna bonusová veselá postava - trpaslice válečnice ;)

    - kritický je první souboj - jakmile se mi podařilo přežít, dostal jsem se ke kvalitní startovní výbavě a základnímu množství peněz - a hlavně jsem získal klidné místo na spaní (vybitá místnost už nerespawnuje nepřátele, na chodbách jsou ale random bitky)

    - při správné aplikaci kouzla shield a sleep se mohu postavit i na první úrovni vůči dramatické přesile - akorát ten proces memorizace kouzel a léčení je strašně zdlouhavý, takže s tím zacházím opatrně

    - čtvercová síť na bitky je bezvadná, ovládání je velice intuitivní, ale sem tam je potřeba sáhnout na klávesnici (anebo hrát jenom z klávesnice, já preferuji myš) - nepochopil jsem ale, jak ze souboje utéci (nepřátele totiž mohou) - chodím až na kraj mapy a nenabízí mi to kýženou funkci

    - moje nejsilnější postavy mají AC 1 a THAC0 16, což je na první level docela overkill

    - jedna z postav je nějak přetížená - mám move jen 3 políčka a nevím, čím to je. Původně jsem si myslel, že to nějak souvisí s nešenými penězi, ale po pochopení funkce POOL a SHARE jsem zjistil, že tohle není jádro pudla - možná nějaké prokletí?

    - hraní s otevřeným rulebookem AD&D druhé edice má perfektní šťávu a atmosféru

    - blížím se dokončení prvního primitivního vybíjecího questu ;)

    Neříkám, že to dohraju - bitky jsou dost nudné ve skutečnosti a hlavně - moje WHDLoad verze na Amize trpí neuvěřitelně dlouhým ukládáním pozice (kolem 1 minuty!). Na fórech EAB jsem našel, že to je známý problém, ale nikdo ho neřeší - blbé ukládání pozice je tedy mnohem větším motivátorem k obezřetnému a opatrnému hraní, než hra samotná ;). Ale ještě se do toho trochu ponořím, minimálně mohu říci, že si pečlivě čtu Deník (součástí balení hry), manuál a k tomu samozřejmě pravidla druhé edice, takže ono i když nesedím za Amigou, tak vlastně pořád hraju v hlavě ;).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DAVESADE: ja to az tak moc neresil, anzto mi to pod dosboxem padalo snad kazdych 30 minut. Jsem masochista, takze jsem tomu takovych deset hodin dal, ale pak uz jsem se k tomu nevracel...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam